ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع در فرانکفورت آلمان در حمایت از مدافعان حقوق بشر زندانی در ایران

این گروه تصاویر برخی از فعالان محبوس حقوق بشر ایران از جمله نسرین ستوده، نرگس محمدی، آتنا دائمی، آرش صادقی و ... را در دست داشتند.

گروهی از ایرانیان ساکن آلمان روز ۲۱ ماه مه/ ۳۱ اردیبهشت در حمایت از مدافعان حقوق بشر زندانی در ایران، مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در شهر فرانکفورت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این گروه با در دست داشتن تصاویر فعالان محبوس حقوق بشر ایران از جمله نسرین ستوده، نرگس محمدی، آتنا دائمی، آرش صادقی و ... در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت حمایت خود را از این از مدافعان حقوق بشر اعلام کردند.

آتی کاشف

آتی کاشف، پژوهشگر علمی و فعال حقوق بشر از سازمان‌دهندگان این کارزار هدف از برگزاری این تجمع را حمایت از فعالان حقوق بشر در ایران عنوان می‌کند که در حبس و تحت سرکوب جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برند.

کاشف در این ارتباط به زمانه می‌گوید:

«سکوت در مقابل محکومیت ناعادلانه و غیرانسانی مدافعان حقوق بشر در ایران ممکن نیست. برای همین ما به عنوان عضوی از جامعه‌ ایرانی وظیفه خود دانستیم که دست‌کم برای آگاهی عمومی کاری بکنیم و خوشحالیم که دیگران هم در این راه همراه ما شدند.»

آتی کاشف که خود عضو سازمان عفو بین‌الملل در شهر بن آلمان است و ایده‌ برگزاری این تجمع از او بوده، توانست با کمک جمعی از ایرانیان ساکن شهرهای مختلف آلمان و مستقل از جریان‌های سیاسی این تجمع را برگزار کند.

به گفته کاشف تجمع‌کنندگان در برابر کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت خواهان آزادی و احترام برای فعالان حقوق بشر در ایران هستند:

«ما متخصصان و مدافعان حقوق بشر را در ایران آزاد و قدرتمند می‌خواهیم و به وضعیت شرم‌آور فعلی معترض هستیم. مدافعان برجسته‌ حقوق بشر ایران مثل نرگس محمدی و نسرین ستوده، در سیستم قضایی فاسد ایران به مجازات‌های ضد انسانی محکوم شده‌اند. طبق گزارش رسمی سازمان عفو بین‌الملل در سال گذشته بیش از هفت هزار نفر در ایران دستگیر شده‌اند که در میان آنها از معترضان به وضع موجود گرفته تا مدافعان و فعالان حقوق بشر، نویسندگان، خبرنگاران، دانشجویان، کارگران، فعالان محیط زیست، هنرمندان و پژوهشگران به چشم می‌خورند. این وضعیت فاجعه است و سکوت در برابر آن، مایه‌ شرمندگی هر انسان آگاه.»

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی وضعیت حقوق بشر در ایران سال ۲۰۱۸ را وخیم توصیف کرده است. بنا بر این گزارش در سال گذشته اعدام‌ و شکنجه در ایران ادامه یافت، آزادی بیان، مذهب، تشکل و تجمعات مسالمت‌آمیز زیر پا گذاشته شد، حقوق کارگران تضییع شد و دگراندیشان زندانی شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.