ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال امارات از مشارکت دیگر کشورها در تحقیقات بندر فجیره

وزارت خارجه امارات نام کشورهای «دوست و برادر» در تحقیقات مربوط به خرابکاری نفت‌کش‌ها را اعلام نکرد. فرانسه و نروژ اما در این تحقیقات مشارکت دارند.

دولت امارات اعلام کرد از مشارکت کشورهای دیگر در تحقیقات جاری در حادثه خرابکاری نفت‌کش‌ها در بندر فجیره حمایت می‌کند. یک مقام اماراتی به خبرگزاری رویترز گفته است که کارشناسان سعودی،‌ آمریکایی،‌ فرانسوی و نروژی در این تحقیقات مشارکت دارند. گزارشی از این حادثه تقدیم سازمان ملل شده است.

چشم‌اندازی از بندر فجیره امارات در نزدیکی تنگه هرمز

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه امارات چهارشنبه ۲۲ مه/ ۱ خرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

« از علاقه‌مندی شریک‌های بین‌المللی برای مشارکت در تحقیقات [بندر فجیره] استقبال می‌کنیم و [ اعتقاد داریم ] که تلاش مشترک که مبتنی بر بی‌طرفی و شفافیت در تحقیقات باشد به دستیابی به نتایج مطلوب کمک می‌کند و این همان چیزی است که دولت امارات عربی متحده نیز خواهان آن است.»

وزارت خارجه امارات شامگاه یکشنبه ۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار فروند کشتی تجاری، از جمله دو نفت‌کش سعودی در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور در شرق بندر فجیره هدف «عملیات مخرب» قرار گرفته‌اند. به درخواست امارات یک هیأت نظامی آمریکایی مأمور بررسی حمله به چهار کشتی تجاری در آب‌های سرزمینی امارات شد و دولت‌های سعودی، امارات و نروژ نتیجه این تحقیقات را در یک گزارش رسمی به سازمان ملل متحد تسلیم کردند.

امارات تاکنون هیچ کشوری را به مشارکت در این خرابکاری متهم نکرده اما خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آگاه در دولت ترامپ ادعا کرده که آمریکا بر این باور است که ایران در عملیات حمله به نفتکش‌ها در فجیره نقش داشته است. حادثه نفت‌کش‌ها در بندر فجیره، «تهدید ایران» که همچنان نامشخص مانده، همراه با خروج کارکنان غیر ضروری سفارتخانه آمریکا در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل به تنش‌ها بین ایران و آمریکا دامن زده است.

وزارت خارجه امارات در بیانیه چهارشنبه ۲۲ مه/ ۱ خرداد خود یادآوری کرد که «اجرای تحقیقات مشترک «توسط کشورهای دوست و برادر» به معنای تأکید و علاقمندی جامعه بین‌المللی  از «امنیت دریانوردی و فعالیت تجارت بین‌المللی و سلامت حمل‌ونقل سوخت و انرژی» است.

امارات همچنین تأکید کرد که با پیوستن این کشورها، اجرای این تحقیقات ادامه خواهد داشت و نیاز به زمان دارد.

وزارت خارجه امارات نام کشورهای «دوست و برادر» را که در تحقیقات حادثه نفت‌کش‌های بندر فجیره شرکت دارند اعلام نکرد. یک مقام اماراتی اما به خبرگزاری رویترز گفت که کارشناسان سعودی،‌ آمریکایی،‌ فرانسوی و نروژی در این تحقیقات مشارکت دارند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران حوادث روز یکشنبه ۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت برای چند کشتی در دریای عمان را نگران‌کننده و تأسف‌بار دانست و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه شد. سید عباس موسوی با اشاره به تأثیر منفی این حوادث بر سلامت کشتیرانی و امنیت عبور و مرور دریایی نسبت به هرگونه دسیسه از سوی بدخواهان جهت برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه هشدار داده و خواهان هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به هرگونه ماجراجویی از سوی عوامل خارجی شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.