ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اقدام نمایشی سپاه برای احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده

یک روز بعد از سخنان روحانی در جمع فعالان اقتصادی درباره ضرورت خروج نظامیان از اقتصاد ایران، سپاه پاسداران کلنگ خودش را در مناطق سیل‌زده کوبید.

یک روز پس از سخنان روحانی درباره ضرورت حمایت از بخش خصوصی، سپاه پاسداران در یک اقدام نمایشی کلنگ خودش را در مناطق سیل‌زده کوبید که از بخشی از دو میلیارد دلار بودجه تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی به بازسازی مناطق سیل‌زده بی‌بهره نماند. روحانی یک بار دیگر بر ضرورت خروج نظامیان از اقتصاد ایران تأکید کرد.

پنجشنبه ۲ خرداد: ویدیوکنفرانس رئیس سازمان بسیج با فرماندهان سپاه در استان‌های سیل‌زده ایران

به گزارش خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج پنجشنبه ۲ خرداد در یک ویدیوکنفرانس با فرماندهان سپاه پاسداران آغاز احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده را اعلام کرد. در مرحله اول این عملیات فقط ۷۰۰ واحد مسکونی در استان گلستان ساخته می‌شود. رئیس سازمان بسیج در جمع فرماندهان سپاه در هفت استان سیل‌زده ایران گفت:

«به برکت وجود مقام معظم رهبری همه ما ایستاده‌ایم. در زمانی که ددمنشی دشمن به نقطه اوج رسیده، نیروهای انقلابی کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و این یک معجزه است. آمریکا قادر به جنگ نیست و این فقط یک جمله در بعد روانی صرف نیست بلکه یک واقعیت است. ایالات متحده پیری‌ست که فقط هیمنه ظاهری از آن مانده که دچار پوکی استخوان شده و به لطف خدای بزرگ این استخوان‌ها هر لحظه در حال شکسته شدن است.»

تعبیر «پوکی استخوان» را حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران سر زبان زیردستانش انداخت. غیب‌پرور بعد از این سخنان وارد شهرستان آق‌قلا شد که کلنگ اولین ساختمان را بزند.

در فروردین سال جاری به دستور محمد علی جعفری، فرمانده سابق سپاه بخشی از ریل راه‌آهن گرگان به اینجه‌برون در آق‌قلا منفجر شد و سیلاب از آق‌قلا به گمیشان رسید و این شهر را زیر آب برد. سپس رئیس جمهوری اسلامی ۹ فروردین سال جاری در سخنانی پربازتاب در انتقاد از بی‌درایتی سپاه یادآوری کرد که دستور فرمانده سپاه برای شکستن جاده‌ها در مناطق سیل‌زده شمال ایران هیچ تأثیری نداشته و فقط آب را جابجا کرده است:

 «هیچ فایده و تاثیری نداشته. فقط آب را از این ور برده به آن ور، از آق قلا برده به گمیشان…»

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، سه‌شنبه ۲۰ فروردین در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد که خسارت سیل سراسری به زیر ساخت‌های کشور حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود. این رقم بیش و کم برابر با یک سوم درآمد نفت قبل از تحریم‌هاست. به دستور خامنه‌ای دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بازسازی مناطق سیل‌زده اختصاص یافته است. حرکت نمایشی سپاه پاسداران اولین گام در جهت تخصیص بخشی از این مبلغ به سپاه و شرکت‌های وابسته به آن است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی شامگاه گذشته در دیدار با گروهی از فعالان اقتصادی وعده داد که واگذاری‌ها به بخش خصوصی همچنان در اولویت دولت است:

«در شرایط مساوی حتماً بخش خصوصی در اولویت است. نباید به هیچ عنوان بخش دولتی رقیب بخش خصوصی باشد و حتماً بنگاه‌های دولتی باید واگذار شود.»

 روحانی که پیش از این برای مدیریت «جنگ اقتصادی» درخواست اختیارات ویژه‌ای کرده بود، گفت:

«خوشبختانه مقام معظم رهبری هم با اینکه بخش‌های نظامی از اقتصاد بیرون بروند، موافق بودند.»

در ماه رمضان دو سال قبل (یک سال قبل از خروج آمریکا از برجام) روحانی با تکرار همین سخنان در جمع فعالان اقتصادی، از سپاه به عنوان «دولت تفنگ به دست» یاد کرده بود. فرمانده وقت سپاه هم پاسخ داده بود دولتی که تفنگ در دست نداشته باشد تسلیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.