ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات پارلمان اروپا: هلندی‌ها و بریتانیایی‌ها به پای صندوق رأی رفتند

هلند و بریتانیا کشورهایی هستند که انتخابات پارلمان اروپا را پنج‌شنبه ۲ خرداد / ۲۳ مه آغاز کردند. در هر دو کشور چشم‌ها به احزاب دست راستی مخالف اتحادیه اروپا دوخته شده است. آن‌ها قوی هستند.

از صبح پنج‌شنبه ۲ خرداد / ۲۳ مه انتخابات اتحادیه اروپا با دو کشور هلند و بریتانیا آغاز شد. این دو کشور در انتظار شمار آراء احزاب مخالف اتحادیه اروپا هستند. هم در هلند و هم در بریتانیا این احزاب از قدرت برخوردارند.

انتخابات پارلمان اروپا در هلند ـ عکس از آرشیو

صبح پنج‌شنبه از ساعت ۵ صبح در فرودگاه اسخیپول آمستردام یک حوزه رأی‌گیری باز شد. در ایستگاه مرکزی قطار آمستردام نیز رأی‌گیری از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شد.

در هلند، نگاه‌ها به عملکرد تیری بودت و حزب او «فروم برای دموکراسی» (FvD) است. بودت نماد جدید دست راستی‌هاست. حزب او در میان ناباوری در انتخابات محلی اخیر پیروز شد و خواهان برگزاری یک همه‌پرسی در مورد ادامه حضور هلند در اتحادیه اروپاست. این حزب در انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۴ هنوز به‌وجود نیامده بود.

در آخرین نظرسنجی‌ها، حزب «فروم برای دموکراسی» و حزب محافظه‌کار لیبرال (VVD) متعلق به مارک روته، نخست‌وزیر هلند، پیشتاز بودند.

براساس نظرسنجی‌ها، حزب کارگر هلند (PvdA) از احزاب سوسیال دموکرات در رده سوم قرار دارد. فرانس تیمرمنس از این حزب نامزد اصلی سوسیال دموکرات‌های اروپاست.

حوزه‌های رأی‌گیری در هلند ساعت ۲۱ پنج‌شنبه بسته خواهند شد.

حزب برگزیت، پیشتاز در بریتانیا

از آن‌جایی که تصمیم‌گیری درباره برگزیت به ماه اکتبر موکول شده است، شهروندان بریتانیایی نیز در انتخابات پارلمان اروپا می‌توانند شرکت کنند. شرکت در این انتخابات یک از شروطی بود که اتحادیه اروپا در مقابل موافقت با تمدید مهلت برای خروج بریتانیا از این اتحادیه، تعیین کرد. با این حال، پس از برگزیت نمایندگان پارلمان اروپا از بریتانیا کرسی‌های خود را از دست خواهند داد. در پی سه رأی منفی مجلس عوام بریتانیا به طرح‌های ترزا می، نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا، ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ به‌عنوان تاریخ خروج این کشور تعیین شده است، اگر چه هنوز معلوم نیست که در این تاریخ نیز به سرانجام برسد.

در انتخابات پارلمان اروپا در بریتانیا، حزب برگزیت که از مخالفان اتحادیه اروپاست بیشترین بخت پیروزی را دارد، در حالی‌که محافظه‌کاران حاکم از شکست بیم دارند.

نتیجه انتخابات، توزیع کرسی‌ها در پارلمان اتحادیه اروپا و همچنین رئیس کمیسیون اروپا را تعیین می‌کند. برای این سمت مانفرد وبر، از حزب دموکرات مسیحی آلمان و فرانس تیمرمنس هلندی در رقابت هستند. ژان کلود یونکر از حزب مردمی سوسیال مسیحی لوکزامبورگ که تاکنون این سمت را برعهده داشته قصد کناره‌گیری دارد.

انتخابات اروپا تا روز یکشنبه ۵ خرداد / ۲۶ مه ادامه خواهد داشت. ایرلند و جمهوری چک روز جمعه و دیگر کشورها در دو روز شنبه و یکشنبه انتخابات را برگزار می‌کنند. نتایج رسمی انتخابات در شامگاه یکشنبه اعلام خواهد شد. بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۷۵۱ نماینده پارلمان اروپا را مشخص خواهند کرد. این  انتخابات پس از انتخابات هند دومین حرکت بزرگ دموکراتیک جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.