ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات اروپا: پیروزی غافلگیرکننده سوسیال‌دموکرات‌ها در هلند

در حالی که نظرسنجی‌های پیش از انتخابات اروپا در هلند حاکی از پیروزی حزب حاکم و حزب دست راستی «فُروم برای دموکراسی» بود، براساس اولین نتایج، حزب کارگر هلند با اختلاف پیشتاز است.

نظرسنجی‌های پیش از انتخابات اروپا در هلند نشان می‌دادند که حزب محافظه‌کار لیبرال، حزب نخست‌وزیر هلند و حزب دست راستی «فُروم برای دموکراسی» پیروز خواهند شد، اما در میان ناباوری سوسیال‌دموکرات‌های حزب کارگر در اولین اعلام نتایج انتخابات پیشتاز هستند. بزرگ‌ترین بازنده خیرت ویلدرس، راست‌گرای افراطی است.

فرانس تیمرمنس از حزب کارگر هلند نامزد اصلی سوسیال دموکرات‌های اروپاست.

از روز گذشته، پنج‌شنبه ۲ خرداد / ۲۳ مه انتخابات پارلمان اروپا با هلند و بریتانیا آغاز شد و امروز جمعه ۳ خرداد / ۲۴ مه در ایرلند و جمهوری چک ادامه خواهد داشت.

در هلند نخستین نتایج انتخابات اروپا انتشار یافت. بر اساس این نتایج سوسیال‌دموکرات‌های حزب کارگر هلند (PvdA) که در نظرسنجی‌ها در رده سوم قرار داشت با ۱۸،۴ درصد آرا در صدر قرار دارد و حزب محافظه‌کار لیبرال (VVD) متعلق به مارک روته، نخست‌وزیر هلند با ۱۴ درصد مکان دوم را به خود اختصاص داده است. حزب دموکرات مسیحی هلند (CDA) نیز ۱۲،۳ درصد آرا را به‌دست آورده و سوم است.

در این میان حزب «فروم برای دموکراسی» (FvD) متعلق به تیری بودت، نماد جدید دست راستی‌ها که در انتخابات محلی اخیر پیروز شده بود و خواهان برگزاری یک همه‌پرسی در مورد ادامه حضور هلند در اتحادیه اروپاست، برخلاف نظرسنجی‌ها که به‌عنوان یکی از بخت‌های نخست انتخابات اروپا ارزیابی شده بود تنها موفق شده است ۱۱ درصد آرا را از آن خود کند. حزب سبزها با ۱۰،۵ درصد پس از این حزب قرار دارد.

بازنده اصلی خیرت ویلدرس، راست‌گرای افراطی و رهبر حزب آزادی هلند (PVV) است که با حدود ۴ درصد نتیجه ضعیفی را به‌دست آورده و سه کرسی از چهار کرسی خود در پارلمان اروپا را از دست داده است.

بدین ترتیب احزاب موافق اتحادیه اروپا در هلند موفق شده‌اند آراء مردم را در انتخابات اروپا جذب کنند.

فرانس تیمرمنس ۵۸ ساله از حزب کارگر هلند نامزد اصلی سوسیال دموکرات‌های اروپاست که قصد دارد جایگزین ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا از حزب مردمی سوسیال مسیحی لوکزامبورگ شود.

تیمرمنس در گفت‌وگو با شبکه رادیویی NOS هلند گفت: «همه جا در اروپا نیاز به یک اروپایی دیگر وجود دارد، اروپایی که بیشتر علیه تغییرات آب و هوایی مبارزه کند، اروپائی که باید با هم همکاری بیشتری داشته باشد. شرکت‌های بزرگ باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. این‌ها موضوعاتی هستند که سوسیال‌دموکراسی در مورد آن‌ها کار می‌کند.»

باید دید پیروزی سوسیال‌دموکرات‌های هلند در انتخابات دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا چه تأثیری خواهد گذاشت.

روز گذشته بریتانیایی‌ها به‌رغم برگزیت و تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا در انتخابات شرکت کردند. نتایج انتخابات پارلمان اروپا در بریتانیا تا شامگاه یکشنبه ۵ خرداد / ۲۶ مه اعلام نخواهد شد.

نتایج رسمی انتخابات پارلمان اروپا در تمام کشورهای عضو اتجادیه اروپا در ساعت ۲۳ یکشنبه به‌وقت اروپا، پس از آن‌که آخرین حوزه‌های رأی‌گیری در ایتالیا بسته شد، اعلام خواهد شد.

در انتخابات اروپا بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۷۵۱ نماینده پارلمان اروپا را مشخص خواهند کرد. این  انتخابات پس از انتخابات هند دومین حرکت بزرگ دموکراتیک جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.