ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند نهاد و سازمان داخلی حکم استرداد یک مهندس ایرانی از فرانسه به آمریکا را محکوم کردند

مرکز غیردولتی ساماندهی پهپادهای غیرنظامی کشور و چندین شرکت‌ دانش‌بنیان فعال در حوزه هوافضا و پهپاد، با لحنی تهدید‌آمیز اقدام یک دادگاه فرانسوی در صدور حکم استرداد جلال روح‌الله‌نژاد به آمریکا را محکوم کردند. روح‌الله‌نژاد متهم به فرستادن تجهیزات حساس به ایران است. این تجهیزات شامل سامانه‌های ضد پهپاد و ماکروویوهای صنعتی است.

مرکز غیردولتی ساماندهی پهپادهای غیرنظامی کشور و چندین شرکت‌ دانش‌بنیان فعال در حوزه هوافضا و پهپاد، با لحنی تهدید‌آمیز اقدام یک دادگاه فرانسوی در صدور حکم استرداد جلال روح‌الله‌نژاد به آمریکا را محکوم کردند. روح‌الله‌نژاد متهم به فرستادن تجهیزات حساس به ایران است. این تجهیزات شامل سامانه‌های ضد پهپاد و ماکروویوهای صنعتی است.

دادگاه تجدید نظر اکس – آن – پرووانس در جنوب فرانسه، روز پنج‌شنبه ۲۳ مه/ دوم خرداد، حکم استرداد جلال روح‌الله‌نژاد را تایید کرد

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز شنبه چهارم خرداد بخش‌هایی از بیانیه منتشر شده از سوی این تشکل‌ها را منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه به دولت فرانسه یادآوری شده است که «این اقدام سیاسی» هم مغایر با توافق برجام و هم ناقض قوانین بین‌المللی است و  ممکن است «عواقبی جدی» برای متخصصان و بازرگانان فرانسوی مستقر در ایران ایجاد کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:

«رادارهای موج میلیمتری برای رصد و مقابله با پهپادها تجهیزاتی غیرنظامی و نوظهور برای محافظت فرودگاه‌ها و اماکن حیاتی هر کشور در مقابل ورود ریز پرنده‌های بدون سرنشین هستند و تهیه آنها نه تنها امری نظامی و مشمول تحریم نیست، بلکه از الزامات حفاظت از حریم هوایی و فرودگاه‌های غیرنظامی و مطابق با اصول هواپیمایی سازمان ملل (ایکائو) و حق همه کشورهای دنیاست.»

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز از قول یک منبع قضایی فرانسوی نوشته است با استرداد این مهندس ایرانی به آمریکا موافقت شده تا او به اتهام آنچه تلاش برای واردات غیرقانونی فناوری آمریکایی از سوی یک شرکت ایرانی برای اهداف نظامی خوانده شده، محاکمه شود.

دادگاه تجدید نظر اکس – آن – پرووانس در جنوب فرانسه، روز پنج‌شنبه ۲۳ مه/ دوم خرداد، حکم استرداد جلال روح‌الله‌نژاد را تایید کرده است.

جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس۴۱ ساله ایرانی، دوم فوریه ۲۰۱۹/ ۱۳ بهمن ۹۷ در فرودگاه نیس فرانسه بازداشت شد. او قصد داشت از نیس با هواپیما از راه مسکو به تهران برگردد.

دادگاهی در واشنگتن روح‌الله‌‌نژاد را به صدور تجهیزات صنعتی حساس که ظاهرا عبارتند از سامانه‌های ضد پهپاد و ماکروویوهای صنعتی متهم کرده‌ است. بازرسان آمریکایی می‌گویند این تجهیزات به طور مخفیانه به امارات ارسال شده و آن‌ها را می‌توان در تولید سلاح‌های دقیق به کار بست.

این مهندس ایرانی همچنین متهم به همکاری با شرکت «رایان رشدافزار»، از شرکت‌های مرتبط با سپاه پاسداران است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۱۷ ژوییه سال گذشته شرکت «رایان رشدافزار» و سه تن از مسئولان این شرکت به نام‌های سید رضا قاسمی، فرشاد حاکم‌زاده و محسن پارساجم را در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار داد.

اگر اتهامات جلال روح‌الله‌نژاد در دادگاه‌های آمریکا ثابت شود، ممکن است به  ۶۰ سال زندان محکوم شود.

وکیلان این مهندس ایرانی اما اتهام‌های وارد شده به او را رد کرده‌اند و گفته‌اند این اتهام‌ها سیاسی‌اند. یکی از وکیلان روح‌الله‌نژاد در دادگاه بدوی در دفاع از موکل خود گفته بود:

«آیا امکان دارد که دادگاه فراموش کرده باشد چه شرایطی بین ایران و آمریکا حکم‌فرماست؟»

دادستان فرانسه اما گفته است اتهامات جلال روح‌الله‌نژاد با قوانین فرانسه همخوانی دارد و به همین سبب مانعی برای استرداد او به آمریکا وجود ندارد.

پس از برگزاری دادگاه تجدید نظر، یک وکیل روح‌الله‌نژاد اعلام کرد که موکلش همچنان با استرداد به آمریکا مخالف است.

وزیر دادگستری فرانسه می‌بایست حکم دادگاه تجدید نظر را تایید کند تا این حکم لازم‌الاجرا شود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.