ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف شهر زیرزمینی در همدان

سومین شهر زیرزمینی مربوط به دوره ایلخانی در استان همدان کشف شده است. این شهر زیرزمینی در دو کیلومتری جنوب صالح‌آباد قرار دارد.

سومین شهر زیرزمینی مربوط به دوره ایلخانی در استان همدان کشف شده است. این شهر زیرزمینی در دو کیلومتری جنوب صالح‌آباد قرار دارد و کشف آن اتفاقی جدید در حوزه میراث فرهنگی به شمار می‌آید.

به گفته کاوشگران، اشیا کشف شده نشان می‌دهند که قدمت این اثر مربوط به قرن ششم و هفتم هجری شمسی است و بیش از پنج هکتار وسعت دارد. در فاز نخست کاوش این شهر زیرزمینی شش فضا و چند راهرو شناسایی شد که هر کدام از طریق دریچه‌هایی به عنوان هواکش به سطح زمین راه دارند.

[sliderpro id="770"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    آقای دانیال کردستانی، احتمالا شما خریدار آثار باستانی از مردم همدان هستید که ادعا می کنید: «ساکنین فعلی منطقه همدان یا همان هکمتانه یا اکباتان باستانی در زمینه اقتصاد و نیز بهداشت محیط زیست مخصوصا محیط زیست های باستانی و تازه کشف شده و رفت و روب آنها در سریع ترین زمان و کمترین قیمت ، ید طولائی دارند البته.» خرید و فروش آثار باستانی از دیرباز در دست مافیایی است که به حکومت و قدرت نزدیکند و این حرف شما، توهین به میلیون ها نفر انسان همدانی است. رادیو زمانه هم گفته کامنت های توهین آمیز حذف میشه، اگه یکی بیاد بگه همه ی کارکنان رادیو زمانه توی کار فروش آثار باستانی بشری به کمترین قیمت هستند، توهین محسوب نمیشه؟

  • دانیال کردستانی

    بنظر میاد این شهر زیر زمینی مدتها قبل کشف و جستجو شده و حتی غارت شده و فقط فضاهای خالی چند تونل و راهروهای زیر زمینی که البته قابلیت جابجائی ندارند و بقول معروق غیر منقول هستند بجا مانده در حالیکه بعید بنظرمیرسد که یک شهر و یا حتی یک محدوده کوچک و مختص به جمعیتی اندک این گونه خالی از هر وسیله و اشیاء و لوازم زندگی باشد. خواننده این خبر هم ابتدا با خواندن تیتر فکر میکند حتما اشیا و آثار عتیقه زیادی دراین مکان پیدا شده که در آینده در موزه ها قرار خواهد گرفت و غنای بیشتری به سابقه تمدن و فرهنک منطقه و کشور میبخشد که چنین نیست و خواننده با مطالعه تمام مطلب در آخر حیران و متحیر میماند اما باید این نکته ظریف را هم در نظر داشت که ساکنین فعلی منطقه همدان یا همان هکمتانه یا اکباتان باستانی در زمینه اقتصاد و نیز بهداشت محیط زیست مخصوصا محیط زیست های باستانی و تازه کشف شده و رفت و روب آنها در سریع ترین زمان و کمترین قیمت ، ید طولائی دارند البته.