ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه عربستان از کشورهای اسلامی خواست با ایران مقابله کنند

ابراهیم العساف در افتتاحیه اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی ایران را متهم به دست داشتن در حادثه نفت‌کش‌های فجیره و حمله به تأسیسات نفتی عربستان کرد.

ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان سعودی در جمع وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از همه کشورهای مسلمان خواست که با «همه امکانات، قوا و عزم» خود به حملات اخیر منسوب به ایران که تاکنون توسط مراجع بی‌طرف بین‌المللی به اثبات نرسیده پاسخ دهند.

ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان سعودی

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در سفرش به امارات و پیش از دیدار با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی یک بار دیگر ایران را به دست داشتن در خرابکاری نفت‌کش‌های فجیره در امارات متهم کرد. بولتون پرونده تازه‌ای هم گشود و ایران را متهم کرد که در تبانی با حوثی‌های یمن در حمله‌ای نافرجام به بندر نفتی ینبع عربستان سعودی دست داشته است. مشاور امنیت ملی ترامپ هیچگونه مدرکی ارائه نداد و خبرنگاران هم اجازه نداشتند سخنان او را ضبط کنند. سخنان ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان سعودی ناظر به این اتهامات است.

اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی پنجشنبه ۳۰ مه/ ۹ خرداد در جده آغاز شد. ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنان افتتاحیه این اجلاس گفت حمله پهپادی حوثی‌های یمن به تأسیسات نفتی سعودی و خرابکاری در چهار نفت‌کش از جمله دو نفت‌کش سعودی در بندر فجیره امارات، سبب شد که «منطقه» به فکر جلوگیری از حملات تروریستی مشابه بیفتد.

ابراهیم العساف از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی خواست که با «همه امکانات و قدرت و عزم» خود را برای مقابله با ایران به کار گیرند.

کارشناسان سعودی،‌ آمریکایی،‌ فرانسوی و نروژی در تحقیقات پیرامون حادثه نفت‌کش‌ها مشارکت دارند، گزارشی از این حادثه تقدیم سازمان ملل شده و دولت امارات هم از تحقیقات مستقل استقبال کرده است. ارتش آمریکا اما از قبل اعلام کرده که سپاه پاسداران در حادثه نفت‌کش‌های فجیره دست داشته است. وزارت خارجه ایران حمله به نفت‌کش‌های فجیره را محکوم کرده است.

محمد علی حوثی، رئیس شورای عالی یمن دو هفته قبل در گفت‌وگو با شبکه جهانی بی بی سی گفت:

«حوثی‌ها عامل ایران نیستند. هر زمان که به جنگ یمن اشاره می‌شود، به ایران نیز اشاره می‌شود اما ما خود قادر به تصمیم‌گیری هستیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    در پاسخ به استبداد عربستان باید گفت، اینکه استبداد حاکم در ایران یک استبداد جنایتکار است و در امور کشور‌های دیگر علیه حقوق ملی عمل میکند حرف صحیحی است اما شما اگر بدتر از استبداد حاکم بر وطن ما نباشید بهتر نیستید، جنایات جنگی شما در یمن جلوی روی ما است، زیر پا گذاشتن حقوق انسان در داخل عربستان، ترور مخالفین در داخل و در خارج مرز‌ها بنام دین و در حقیقت ضد دین مثل استبداد حاکم بر وطن ما جلوی چشم ما است! دخالت در امور کشورهای دیگر چه مصر چه سوریه و عراق و کشورهای دیگر هر روز بیشتر نمایان میشود، همدست حکومت جنایتکار نتانیاهو برای ایجاد بحران در منطقه با حمایت جناب ترامپ که هستید! رو که ندارید سنگ پای قزوین است! شاد باشید. حمید