ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات اپوزیسیون و دولت ونزوئلا پیشرفتی نداشت، گفت‌وگوها ادامه می‌یابد

در حالی‌که دفتر رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرده که نشست نمایندگان دولت و اپوزیسیون در اسلو بدون توافق پایان یافت، وزیر خارجه نروژ از ادامه مذاکرات دو طرف خبر داد.

دولت ونزوئلا و اپوزیسیون این کشور به میانجی‌گری نروژ از حدود یک هفته پیش به پای میز مذاکره رفته‌اند. دفتر رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از عدم پیشرفت مذاکرات خبر داد اما نروژ اعلام کرد که دو طرف به مذاکرات خود ادامه می‌دهند.

عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، دفتر خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا چهارشنبه ۸ خرداد / ۲۹ مه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات با نمایندگان دولت نیکولاس مادورو در اسلو، پایتخت نروژ بدون دستیابی به توافقی پایان یافت.

این بیانیه افزوده است که نمایندگان اپوزیسیون در مذاکرات بر پایان دوره ریاست جمهوری مادورو، تعیین یک دولت‌ انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد برای حل بحران ونزوئلا تأکید کرده‌اند.

با این حال، اینه ماری اریکسون سوریده، وزیر امور خارجه نروژ، در گفت‌وگو با روزنامه «اِل ناسیونال» چاپ کاراکاس اعلام کرد که نمایندگان اپوزیسیون و دولت ونزوئلا تمایل خود را به ادامه مذاکرات نشان داده‌اند و می‌خواهند به گفت‌وگوهای خود در نروژ ادامه دهند.

وزیر خارجه نروژ گفته است که در مورد محتوای مذاکرات دو طرف توافق کرده‌اند که سکوت کنند.

نیکولاس مادورو پیش از این اعلام کرده بود که از سمت خود به‌عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا کناره‌گیری نخواهد کرد.

دعوت به مذاکرات دولت و اپوزیسیون ونزوئلا پس از آن صورت گرفت که خوان گوایدو اعلام شورش عمومی کرد اما با وجود وقوع درگیری‌های خیابانی طرفداران دو طرف در ونزوئلا این شورش نتیجه‌ای در بر نداشت.

در مذاکرات اسلو، ابتدا دو طرف جداگانه با مقامات نروژی گفت‌وگو کردند و سپس این هفته نخستین نشست مستقیم خود را برگزار کردند. نروژ در ماه مارس پیشنهاد میانجی‌گری میان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا را مطرح کرده بود.

در میانه مذاکرات یک هفته اخیر در اسلو، دیوان عالی ونزوئلا که به دولت مادورو نزدیک است مصونیت ادگار زامبرانو معاون رئیس مجلس ملی ونزوئلا را لغو کرد. زامبرانو، دست راست گوایدو ۱۸ اردیبهشت / ۸ مه توسط سازمان اطلاعات مخفی ونزوئلا (SEBIN) بازداشت شد و هنوز در زندان است.

چند نماینده پارلمان نیز از بیم بازداشت به سفارت کشورهای دیگر پناه برده‌اند.اتهام آن‌ها حمایت از اقدام به کودتا از سوی گوایدو و خیانت به کشور عنوان شده است.

دولت نروژ گفته است که در طول مذاکرات دو طرف هواره گفته‌اند که خواهان حل بحران ونزوئلا هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.