ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده انتظامی کازرون خودکشی فرد متهم به ترور امام جمعه شهر را تکذیب کرد

تصاویری از متهم به قتل منتشر شده که او را در لباس امام زمان، سوار بر یک اسب سفید در خیابان‌های کازرون نشان می‌دهد.

در شبکه‌های اجتماعی خبری دست به دست می‌شود: متهم به قتل امام جمعه کازرون در زندان خودکشی کرده است. فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با تکذیب این خبر اعلام کرد که با منشأ این خبر برخورد قانونی می‌شود. تصاویری از متهم به قتل منتشر شده که او را در لباس امام زمان، سوار بر یک اسب سفید در خیابان‌های کازرون نشان می‌دهد.

محمد خرسند، امام جمعه کازرون که به قتل رسید (عکس: آرشیو)

حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون بامداد چهارشنبه ۸ خرداد با ضربات چاقو مقابل در منزل خود به قتل رسید. به گفته سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی فرمانده ناجا در استان فارس، این حادثه ساعت سه و نیم بامداد در حالی که مقتول از مراسم احیا به خانه‌اش برمی‌گشت اتفاق افتاد. چند ساعت بعد قاضی آسیایی، دادستان شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های داخلی از بازداشت ضارب با همکاری نهادهای اطلاعاتی خبر داد. متهم فعلاً تحت بازجویی است. دادستان شیراز اعلام کرده که هنوز انگیزه متهم از ارتکاب به قتل مشخص نشده است.

روزنامه جمهوری اسلامی نام متهم به قتل امام جمعه کازرون را حمید درخشنده اعلام کرده است. بر اساس این گزارش فیلمی از حمید درخشنده در فضای مجازی منتشر شده که او را با لباس سفید و شال و روبنده سبز سوار بر یک اسب سفید نشان می‌دهد که در خیابان‌های کازرون جولان می‌دهد تا مردم تصور کنند امام زمان است.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی «مسئولان ذیربط» شهرستان کازرون متهم را به دلیل انتشار فیلم ظهور او به عنوان امام زمان تحت پیگرد قانونی قرار ندادند و سرانجام و او جرأت پیدا کرد به امام جمعه کازرون که علیه او صحبت کرده بود با چاقو حمله کند و او را به قتل برساند.

حمید درخشنده عکاس و فیلمبردار بود. فیلمی از او با لباس عربی و نقاب سبز، سوار بر اسب سفید در خیابان‌های کازرون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با انتشار اطلاعیه‌ای از مقامات مسئول خواست ترتیبی دهند که در آینده «کسی به خود اجازه ندهد به آسانی یک امام جمعه معروف» را به قتل برساند. مکارم شیرازی در این اطلاعیه نوشته است:

«آن فقید سعید در ملاقاتی که با اینجانب داشت می‌گفت منطقه ناآرام است و مسئولین هم توجهی ندارند.»

مکارم شیرازی از اهالی کازرون و مسئولان محلی خواسته است «آرامش را حفظ کنند» و مانع از وقوع «حوادث ناگوار دیگر» شوند.

اعتراضات مردم به تقسیمات کشوری در شهر کازرون در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت سال گذشته به درگیری با نیروهای پلیس و ناآرامی‌هایی در این شهر منجر شد. محمد خرسند از مخالفان طرح تقسیمات کشوری در کازرون بود. استاندار فارس او را مسئول وقوه ناآرامی‌ها دانسته بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک انسان

    اقا خبرتون اشکال داره امام جمعه که قطعا به قتل رسیده ولی امروز شایع شده بود که قاتل خودکشی کرده است که این خبر تکدیب شد ------------ ویراستار: ممنون از تذکر شما − به حاطر اشتباه در تنظیم خبر پوزش می‌خواهیم. تصحیح شد