ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقرار سامانه پدافند هوایی در اطراف آرامگاه خمینی در آستانه مراسم ۱۴ خرداد

به گفته یک فرمانده ارشد سپاه،‌ «سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های هاگ در اطراف حرم» برای برخورد با تهدیدها و «مبارزه با ریزپرنده‌ها» مستقر خواهند شد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران از استقرار سامانه پدافند هوایی در اطراف آرامگاه روح‌الله خمینی برای تأمین امنیت مراسم سالگرد فوت او در ۱۴ خرداد خبر داد.

تصویر منسوب به لحظه شلیک به یک پهپاد در آسمان تهران، ۲۷ دی ۱۳۹۵

به گفته محمدرضا یزدی،‌ «سامانه های پدافند هوایی و موشک‌های هاگ در اطراف حرم آماده برخورد با هرگونه تهدیداتی است.»

یزدی علت «حضور قرارگاه پدافند هوایی و سیستم‌های جنگ الکترونیک» را «مبارزه با ریزپرنده‌ها» دانست.

احتمالاً اشاره به پهپادهای کوچک که به گفته کارشناسان نظامی در سال‌های اخیر در خاورمیانه تولید چشم‌گیری یافته‌اند و با اتصال مواد منفجره و یک سیستم مسیریاب، به پهپادهای انفجاری بدل می‌شوند. از همین تکنیک برای ترور ناموفق نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز استفاده شد.

به گفته محمدرضا یزدی که فرمانده «قرارگاه شهید فهمیده» است، «تاکنون گزارشی از پرواز این نوع پرنده‌ها» وجود نداشته است.

۲۷ دی ۱۳۹۵ روایت‌های مختلف از شلیک به سمت یک پهپاد در آسمان تهران خبرساز شد. خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران زارش داد که یک کوادکوپتر با منشأ ناشناس به منطقه پرواز ممنوع میدان ولیعصر نزدیک شد و پدافند هوایی ارتش آن را هدف قرار داد اما پهپاد منطقه را ترک کرد.

علی اصغر ناصربخت، معاون امنیتی انتظامی تهران اما به خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که یک ریزپرنده در کنار بیت رهبر جمهوری اسلامی منهدم شده است.

ایران موشک‌های هاگ را که برای مراسم سالگرد فوت خمینی مستقر می‌کند، پیش از انقلاب ۱۳۵۷ از آمریکا خریده بود. حدود هشت سال پیش مقام‌های ایرانی از آزمایش سیستم «بهینه‌سازی‌شده» این موشک‌ها خبر دادند.

بنا بر توضیحات یزدی، مراسم سالگرد فوت روح‌الله خمینی ۱۴ خرداد با حضور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مسئولان ارشد نظام برگزار خواهد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.