ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر: ایران خواهان تقویت امنیت منطقه است

سران ایران و قطر در گفت‌وگوی تلفنی به مناسبت عید فطر خواهان گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور شدند.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر چهارشنبه ۵ ژوئن/۱۵ خرداد به مناسبت عید فطر و در دومین سالگرد حصر قطر و در نخستین سال بعد از خروج آمریکا از برجام و تحریم نفتی و بانکی ایران که به تنش ایران و آمریکا دامن زده است، با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. دو کشور خواهان گسترش روابط اقتصادی فی‌مابین شدند. روحانی گفت: ایران خواهان تقویت امنیت منطقه است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی (عکس: آرشیو)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت (پاد)، روحانی در دومین سالگرد محاصره اقتصادی قطر یادآوری کرد که دولت و ملت ایران در کنار دولت و ملت قطر هستند. رئیس جمهوری اسلامی با اشاره به تنش ایران و آمریکا گفت:

«مسائل و مشکلات منطقه راه حل نظامی ندارد و ما معتقدیم تهدید، فشار، محاصره و تحریم اقتصادی، مسیر غلطی در روابط دولت‌ها است.»

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک متقابل عید فطر گفت:

«دیدگاه‌های تهران و دوحه در بسیاری مسائل منطقه‌ای نزدیک است و تماس‌های مستمری بین دو کشور در جریان است که این بسیار سازنده است. ما معتقدیم که گفت‌وگو تنها راه کاهش تنش‌ها است و از ابتکار امیر کویت برای کاستن از تنش‌ها در منطقه حمایت می‌کنیم.»

کویت در محاصره اقتصادی قطر اعلام بی‌طرفی کرده بود.

امیر قطر با قدردانی از مواضع تهران در قبال محاصره این کشور در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اسلامی گفت قطر خواهان توسعه روابط با ایران در همه عرصه‌ها است.

۹۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز قطر از خارج از این کشور تأمین می‌شود. قطر در دو سال گذشته با کمک ایران و ترکیه موفق به شکستن حصر اقتصادی عربستان سعودی و هم‌پیمانانش در منطقه شد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که اقتصاد قطر در سال ۲۰۱۹ رشد خواهد کرد. در همان حال بر اساس همین گزارش اقتصاد ایران در اثر تحریم نفتی و بانکی این کشور بعد از خروج آمریکا از برجام در سال جاری شش درصد کوچک‌تر شده است. بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که رشد اقتصادی ایران در نیمه نخست سال جاری منفی چهار و نیم درصد بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    محاکمه یک دلال ایرانی در آمریکا به اتهام قاچاق قطعات هواپیما به ایران - پیمان امیری ‎لاریجانی زیر نام شرکت هوایی کرال (Kral Havacilik) در ترکیه قطعات هواپیما به ایران ارسال می‎کرده از جمله برای شرکت هواپیمایی ماهان که شریک سپاه در جنگ‌‌های نیابتی است. -جواد رجبی، مهدی بهرامی و قدرت‎الله زارعی سه نفر دیگر از همکاران امیری ‎لاریجانی هستند که نام آنها نیز در این پرونده آمده است. - دستیار وزیر دادگستری آمریکا: دور زدن تحریم‌ها قدرت تحریم‌ها را برای تغییر رفتار رژیم ایران تضعیف کرده و امنیت همه‌ ما را کاهش می‌دهد.

  • sattar beheshti

    یکی از رهبران ائتلاف « الاصلاح و الاعمار» و استاندار سابق استان نینوی : «این مفسدان از سوی گروه‌های نفوذ کرده در حکومت حمایت می‌شوند و از یک دهه پیش تصمیم گرفته‌اند در اینگونه مناصب قرار گیرند تا بتوانند ارز قاچاق کنند. این افراد در خدمت گروه‌های سیاسی هستند و اهداف خاصی را به پیش می‌برند. » النجیفی در ادامه افزود: «روزانه میلیون‌ها دلار از داخل عراق قاچاق می‌شود و بخش اعظم این اموال به ایران رفته و یا صرف جنگ‌های این کشور در منطقه، از جمله سوریه، لبنان و یمن می‌شود!. همه جنگ‌ها با این پول‌ها انجام شد و این موضوع بسیار برای عراق خطرناک و به ضرر این کشور است.» مرکز مطالعات و رسانه مشرق در لندن گزارش کرد که ایاد محمد ضمد، قاضی پرونده‌های پولشویی، گفته که تجار اسناد و مدارک جعلی به بانک‌های محلی ارائه کرده و با دریافت دلار آن را به خارج از کشور منتقل کرده‌اند.

  • farid

    نشریه فری بیکن: « کشتی ساویز حکومت ایران که با پوش کشتی باری در آب‌های دریای سرخ حضور دارد به‌عنوان کشتی مادر شناسایی شده و ماموریتش در دریای سرخ جمع‌آوری و انتقال اطلاعات برای حملات حوثی‌ها بوده که در ماه‌های اخیر افزایش داشته است. از جمله اقداماتی که این کشتی انجام داده، دادن اطلاعات برای حمله‌یی است که اخیراً در ماه ژوئیه توسط شبه‌‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران علیه یک نفتکش سعودی انجام شد». بنابرداده های اطلاعاتی این کشتی که درپوش «نقل و انتقال کانتینرهای تجاری» فعالیت می‌کند، دارای «قایق‌های تندرو» و مجهز به «توپ‌های 23 میلی‌متری از نوع زد یو» و همچنین «رادارهای نظامی» می‌باشد، امر یکه در اساس با چهارچوب ها و استانداردهای متعارف برای کشتی‌های باری و یا ناوگان‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی نه تنها همخوانی ندارد، بلکه موئید واقعیتی بنام «فعالیت تروریستی» در پوش کشتی‌رانی می‌باشد.