ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تنش در دریای چین: رزم‌ناو آمریکا و کشتی ضد زیردریایی روسیه راه را بر هم بستند

ارتش دو کشور با صدور اطلاعیه‌هایی یکدیگر را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز در دریای چین شرقی متهم کردند.

یک رزم‌ناو ناوگان دریایی آمریکا و یک کشتی ضد زیردریایی ناوگان دریایی ارتش روسیه در دریای چین راه را بر هم بستند. ارتش دو کشور با صدور اطلاعیه‌هایی یکدیگر را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز در دریای چین شرقی متهم کردند. این حادثه فقط یک روز بعد از دیدار رئیسان جمهوری روسیه و چین اتفاق افتاد.

رزم‌ناو شانس‌هرزویل‬‎ نیروی دریایی ارتش آمریکا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس صبح جمعه ۷ ژوئن/ ۱۷خرداد رزم‌ناو شانس‌هرزویل‎  نیروی دریایی ارتش آمریکا در دریای چین در فاصله ۵۰ متری با کشتی ضد زیردریایی آدمیرال وینوگرادف روسیه متوقف شد. ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی ضد زیردریایی آدمیرال وینوگرادف روسیه امنیت رزم‌ناو شانس‌هرزویل‎ را به خطر انداخت. یک بالگرد ارتش آمریکا در حال فرود بر رزم‌ناو شانس‌هرزویل‎ بود که  کشتی ضد زیردریایی آدمیرال وینوگرادف به رزم‌ناو آمریکایی بیش از حد نزدیک شد. یک سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا که در ژاپن مستقر است اعلام کرد که در این حادثه به کسی آسیب نرسیده و خسارتی هم به رزم‌ناو آمریکایی وارد نشده.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای روسیه را به نقض مقررات رفت و آمد کشتی‌ها و «رفتار غیرحرفه‌ای» متهم کرد.

— U.S. Navy (@USNavy) 7. Juni 2019

ناوگان نیروی دریایی روسیه اما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خدمه رزم‌ناو شانس‌هرزویل‎ با انجام یک «مانور خطرناک» و با تغییر غیرمنتظره مسیر قصد داشتند راه کشتی ضد زیردریایی آدمیرال وینوگرادف روسیه در دریای چین را سد کنند و به این ترتیب کشتی ارتش روسیه را مجبور کردند که در فاصله ۵۰ متری رزم‌ناو آمریکا متوقف شود.

بر اساس این بیانیه، کشتی ضد زیردریایی آدمیرال وینوگرادف با ارسال یک پیام رادیویی به مانور رزم‌ناو نیروی دریایی آمریکا اعتراض کرده است.

پس از بحران اوکراین، در اثر جنگ سوریه و همچنین بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ روابط آمریکا و روسیه پرتنش شد. پس از سفر پاتریک شاناهان، کفیل وزارت دفاع آمریکا به سنگاپور و سخنرانی او در اجلاس «گفت‌وشنود شانگری-لا»، سطح تنش در تنگه تایوان افزایش یافت. تسلط چین بر تنگه تایوان به معنای تسلط این کشور بر منطقه هند – آرام (ایندوپاسفیک) است که اقیانوس هند و اقیانوس آرام را به هم پیوند می‌دهد. بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا در این منطقه آبی قرار دارند.

ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ پنجشنبه ۶ ژوئن/۱۶ خرداد در بیانیه مشترکی که بعد از دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر در کرملین منتشر کردند، اعلام کردند که دو کشور روسیه و چین در بحران‌های جهانی به یک شکل و هماهنگ با هم عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.