ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرزند کروبی: گشایش‌های کوچکی در حصر ایجاد شد

محمد حسین کروبی اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از رفع حصر مشاهده نمی‌شود. فرزند مهدی کروبی گفت گمان نرود که خانواده محصوران از گشایش های اندک «ذوق‌زده» شده‌اند.

محمد حسین کروبی اعلام کرد که مسئولان امنیتی گشایش‌های کوچکی در شرایط حصر پدرش، مهدی کروبی ایجاد کرده‌اند: دسترسی به چند شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان از طریق نصب ماهواره و اجازه ملاقات به خواهر، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها. محمد حسین کروبی به تأکید گفت این تصور به وجود نیاید که خانواده کروبی از این گشایش‌های کوچک ذوق‌زده شده‌اند. در نظر آن‌ها حصر همچنان غیرقانونی است.

مهدی کروبی، سیاستمدار محصور و دبیرکل حزب اعتمادملی

مهدی کروبی به همراه میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی هم دریافت نکرده است. اواخر بهمن سال گذشته علی مطهری که در آن زمان هنوز نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بود اظهار امیدواری کرده بود که با آغاز سال جدید گشایش‌هایی در شرایط حصر محصوران اتفاق بیفتد. محمد حسین کروبی سه‌شنبه ۲۱ خرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از گشایش‌های کوچک در شرایط حصر پدرش از ایام نوروز به این‌سو خبر داد:

«مأموران امنیتی گفتند می‌توانیم برای محصوران ماهواره نصب کنیم. آقای کروبی در ابتدا زیاد موافق این کار نبودند اما با صحبت خانواده مبنی بر اینکه اگر این کار انجام بشود خوب است، پذیرفتند. برای ایشان ماهواره گذاشتند اما شبکه‌های خیلی کمی را باز گذاشته‌اند. این شبکه‌‌ها تنها محدود به چند شبکه خبری فارسی است.»

گشایش‌های اخیر به نحوه ارتباط مهدی کروبی با بیرون از مکان حصر ربط دارد. از جمله ملاقات با بستگان. فرزند کروبی در ادامه گفت‌وگو با ایلنا درباره نحوه ملاقات‌ها گفت:

«علاوه بر نصب ماهواره گفته شده که خواهر، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها هر موقع که بخواهند می‌توانند بدون هماهنگی قبلی به ملاقات ایشان بیایند.»

به گفته محمد حسین کروبی هنوز تلفن در اختیار پدر او قرار نداده‌اند:

«تلفن در اختیار ایشان نیست ولی مادرم مدتی است که مشکلی ندارند از اینکه موبایل به منزل ببرند.»

محمد حسین کروبی به تأکید اعلام کرد که در هشت سالی که از حصر محصوران گذشته است، دادگاهی برگزار نشده و آن‌ها همچنان بلاتکلیف‌اند. فرزند مهدی کروبی گفت:

«تصور نشود بعد از هشت سال به دلیل چند گشایش کوچک، خانواده محصوران ذوق‌زده شده‌‌اند. ما معترض هستیم و این حصر را غیر قانونی می‌دانیم.»

همزمان با این تحولات، شنبه ۱۱ خرداد سومین دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین جبهه مشارکت ایران اسلامی در دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. خاتمی پس از جلسه دادگاه اعلام کرد که درباره «تقلب هشت میلیونی» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ «استنادات متقنی وجود دارد» که آن‌ها را در جلسات اول و دوم دادگاه بیان کرده است. یک روز بعد علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه خواست «خط قرمز مصنوعی» درباره انتخابات ۸۸ و محصوران را بشکند و میرحسین موسوی و مهدی کروبی و محمود احمدی‌نژاد را به دادگاه محمدرضا خاتمی دعوت کند. مطهری در نامه‌اش به رئیس قوه قضائیه نوشته بود:

«با این اقدام یعنی حضور آن سه تن در دادگاه آقای محمدرضا خاتمی به‌عنوان مطلع، تکلیف محصوران نیز روشن می‌شود.»

محمد حسین کروبی در گفت‌وگو با ایلنا یادآوری کرد که گشایش‌های کوچک در شرایط حصر کافی نیست و هنوز نشانه‌ای از رفع حصر مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.