ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۷۲ تن به اتهام قاچاق انسان در افغانستان

<p>وزارت کشور افغانستان اعلام کرد ۷۲ تن را به اتهام قاچاق انسان به کشورهای اروپايی بازداشت کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>سيدعبدالغفار سيدزاده، رئيس اداره مبارزه با جرايم جنايی وزارت کشور افغانستان در يک نشست خبری گفت اين افراد طی سه ماه گذشته بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>وی مقصد اصلی قاچاق شهروندان افغانستان را کشورهای اروپايی خواند و افزود قاچاقچيان شهروندان اين کشور را از طريق ايران به ترکيه قاچاق می کنند تا با گذر از يونان، خود را به مقصد برسانند.</p> <p>اما رئيس اداره مبارزه با جرايم جنايی وزارت کشور افغانستان خاطر نشان کرد تا اکنون شمار زيادی از اين افراد در اين راه جان شان را از دست داده و هزاران تن نيز در مسير اين راه در بلاتکليفی به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <blockquote> <p>قاچاقچيان شهروندان افغانستان را از طريق ايران به ترکيه قاچاق می کنند تا با گذر از يونان، خود را به مقصد برسانند</p> </blockquote> <p>به گفته سيد زاده در حال حاضر تنها حدود ۴۰ هزارمهاجر افغان در ترکيه به&zwnj;سر می&zwnj;رند که از طريق ايران به اين کشور قاچاق شده&zwnj;اند. او وضعيت اين افراد را بسيار بد توصيف کرد.</p> <p>بر پايه اطلاعات وزارت کشور افغانستان، تنها در سال گذشته خورشيدی، ۵۲۹ شهروند اين کشور قبل از عزيمت به کشورهای اروپايی از سوی پليس در فرودگاه کابل بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>افغانستان يکی از جمله کشورهای است که بيشترين شمار پناهجويان را در جهان دارد. در حال حاضر حدود پنج ميليون شهروند اين کشور در پاکستان و ايران به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p>موج فرار مردم از افغانستان بعد از کودتای کمونيستی سال ۱۳۵۷ خورشيدی و سپس تهاجم ارتش سرخ شوروی سابق آغاز و طی سال ها جنگ داخلی تا پايان سلطه رژيم طالبان در اواخر سال ۱۳۸۰، به شدت ادامه يافت.</p> <p>با پيشرفت و بهبود نسبی اوضاع افغانستان در ۱۱ سال گذشته، روند فرار گروهی مردم از اين کشور متوقف شده است اما ادامه جنگ سبب شده است که موج مهاجرت ها در مقياس کوچک تر همچنان ادامه يابد.</p> <p>از سوی ديگر رئيس اداره مبارزه با جرايم جنايی وزارت کشور افغانستان که اين کشور خود نيز به يکی از مقاصد قاچاق انسان از کشورهای جنوب شرق آسيا تبديل شده است.</p> <p>او گفت شب گذشته ۲۱ هندی و نپالی که با استفاده از پاسپورت جعلی به افغانستان قاچاق شده بودند، از سوی پليس کابل بازداشت شدند.</p> <p>سيد زاده افزود به اتهام اين قضيه يک شهروند نپال بازداشت شده است و تحقيقات از اين افراد برای مشخص شدن انگيزه ورود غير قانونی آنان به افغانستان، آغاز شده است.</p> <p>&nbsp;</p>

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد ۷۲ تن را به اتهام قاچاق انسان به کشورهای اروپايی بازداشت کرده است.

سيدعبدالغفار سيدزاده، رئيس اداره مبارزه با جرايم جنايی وزارت کشور افغانستان در يک نشست خبری گفت اين افراد طی سه ماه گذشته بازداشت شده‌اند.

وی مقصد اصلی قاچاق شهروندان افغانستان را کشورهای اروپايی خواند و افزود قاچاقچيان شهروندان اين کشور را از طريق ايران به ترکيه قاچاق می کنند تا با گذر از يونان، خود را به مقصد برسانند.

اما رئيس اداره مبارزه با جرايم جنايی وزارت کشور افغانستان خاطر نشان کرد تا اکنون شمار زيادی از اين افراد در اين راه جان شان را از دست داده و هزاران تن نيز در مسير اين راه در بلاتکليفی به‌سر می‌برند.

قاچاقچيان شهروندان افغانستان را از طريق ايران به ترکيه قاچاق می کنند تا با گذر از يونان، خود را به مقصد برسانند

به گفته سيد زاده در حال حاضر تنها حدود ۴۰ هزارمهاجر افغان در ترکيه به‌سر می‌رند که از طريق ايران به اين کشور قاچاق شده‌اند. او وضعيت اين افراد را بسيار بد توصيف کرد.

بر پايه اطلاعات وزارت کشور افغانستان، تنها در سال گذشته خورشيدی، ۵۲۹ شهروند اين کشور قبل از عزيمت به کشورهای اروپايی از سوی پليس در فرودگاه کابل بازداشت شده‌اند.

افغانستان يکی از جمله کشورهای است که بيشترين شمار پناهجويان را در جهان دارد. در حال حاضر حدود پنج ميليون شهروند اين کشور در پاکستان و ايران به‌سر می‌برند.

موج فرار مردم از افغانستان بعد از کودتای کمونيستی سال ۱۳۵۷ خورشيدی و سپس تهاجم ارتش سرخ شوروی سابق آغاز و طی سال ها جنگ داخلی تا پايان سلطه رژيم طالبان در اواخر سال ۱۳۸۰، به شدت ادامه يافت.

با پيشرفت و بهبود نسبی اوضاع افغانستان در ۱۱ سال گذشته، روند فرار گروهی مردم از اين کشور متوقف شده است اما ادامه جنگ سبب شده است که موج مهاجرت ها در مقياس کوچک تر همچنان ادامه يابد.

از سوی ديگر رئيس اداره مبارزه با جرايم جنايی وزارت کشور افغانستان که اين کشور خود نيز به يکی از مقاصد قاچاق انسان از کشورهای جنوب شرق آسيا تبديل شده است.

او گفت شب گذشته ۲۱ هندی و نپالی که با استفاده از پاسپورت جعلی به افغانستان قاچاق شده بودند، از سوی پليس کابل بازداشت شدند.

سيد زاده افزود به اتهام اين قضيه يک شهروند نپال بازداشت شده است و تحقيقات از اين افراد برای مشخص شدن انگيزه ورود غير قانونی آنان به افغانستان، آغاز شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    افغانها از اسلام فرار می کنند.از اسلام طالبانی ملاهای ایران که به صورتی بدخیم به افغانستان هم سرایت کرده است.