ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بوریس جانسون در صدر نامزدهای نخست‌وزیری بریتانیا قرار گرفت

بوریس جانسون حدود یک سوم آرای نمایندگان حزب محافظه‌کار در پارلمان بریتانیا را برای تصدی مقام نخست وزیری این کشور به دست آورد.

بوریس جانسون که از او به عنوان چهره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) یاد می‌کنند، حدود یک سوم آرای نمایندگان حزب محافظه‌کار در پارلمان بریتانیا را برای تصدی مقام نخست وزیری این کشور به دست آورد و در میان نامزدها صدرنشین شد. با این حال وزیر خارجه سابق بریتانیا و از طرفداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق هنوز با شماره ۱۰ خیابان داونینگ، دفتر نخست‌وزیر فاصله زیادی دارد.

بوریس جانسون، رهبر جنبش خروج، شهردار سابق لندن و وزیر خارجه پیشین بریتانیا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس بوریس جانسون، سیاستمدار محافظه‌کار پنجشنبه ۱۳ ژوئن/۲۳ خرداد در نخستین دور رأی‌گیری نمایندگان حزب محافظه‌کار در مجلس عوام، ۱۱۴ رأی از ۳۱۳ رأی مأخوذه را به دست آورد و به این ترتیب تعداد نامزدان تصدی مقام نخست‌وزیری بریتانیا را از ۱۰ نفر به هفت نفر کاهش یافت. جرمی هانت،وزیر خارجه بریتانیا فقط ۴۳ رأی کسب کرد.

جانسون با انتشار پیامی در توییتر از حامیان خود در فراکسیون حزب محافظه‌کار در مجلس عوام سپاسگزاری کرد و در همان حال یادآوری کرد که تا احراز مقام نخست‌وزیری راهی دراز در پیش روی او قرار دارد. در کنگره حزب‌ محافظه‌کار بریتانیا با حضور بیش از ۱۶۰ هزار نفر از اعضای این حزب، رأی‌گیری نهایی انجام می‌شود. وزیر خارجه سابق بریتانیا اکنون این بخت را دارد که یکی از دو کاندیدای نهایی برای رأی‌گیری در کنگره حزب محافظه‌کار باشد.

بوریس جانسون روز گذشته در سخنانی در جمع هم‌حزبی‌های خود وعده داد که اگر به نخست‌وزیری بریتانیا برسد، «برگزیت» را به سرانجام می‌رساند. جانسون اعلام کرد که توافق برگزیت را مجدداً با اتحادیه اروپا به بحث می‌گذارد و اگر اتحادیه اروپا با آغاز مذاکرات تازه درباره شرایط خروج موافقت نکند، در ۳۱ اکتبر سال جاری بریتانیا را بدون حصول توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

سران اتحادیه اروپا بارها اعلام کرده‌اند که توافق برگزیت غیر قابل مذاکره است. ترزا می  ۷ ژوئن / ۱۷ خرداد از رهبری حزب محافظه‌کار استعفا داد. در بریتانیا سنت بر این است که سمت نخست‌وزیری در انحصار رهبر حزب حاکم است.

ترزا می در ژوئیه ۲۰۱۶ پس از استعفای دیوید کامرون به نخست‌وزیری بریتانیا رسید. قرار بود بریتانیا در مارس سال جاری اتحادیه اروپا را ترک کند، اما در پی سه رأی منفی مجلس عوام به طرح‌های ترزا می برای خروج، ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ به‌عنوان تاریخ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.