ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استبداد فردی ایران را به تباهی کشانده است - گفت‌وگو با عباس واحدیان شاهرودی

به باور عباس واحدیان شاهرودی، در شرایط موجود هیچ گونه تغییر و اصلاحی ممکن نیست؛ آن هم در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی و با وجود رهبری که خود عامل استبداد و دیکتاتوری است.

۱۴ تن از فعالین سیاسی-مدنی داخل ایران، روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد در بیانیه‌ای با اعتراض به اوضاع نابه‌سامان کشور و استبداد حاکم بر آن، خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی ایران شدند. عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده و فعال مدنی و از امضاکنندگان این بیانیه، معتقد است در شرایط موجود هیچ گونه تغییر و اصلاحی ممکن نیست؛ آن هم در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی و با وجود رهبری که خود عامل استبداد و دیکتاتوری است.

۱۴ فعال امضاکننده بیانیه اخیر به طور مشخص رهبر جمهوری اسلامی و سردارهای حامی او را باعث ویرانی و واپس‌گرایی کشور معرفی کردند: «آگاهان ایرانی پیوسته از نظام خواستند به پاکسازی بسترهای سخیف و ناکارآمد جمهوری اسلامی اقدام کنند و با اتخاذ و بهره برداری از الگوهای دموکراتیک، از واپسگرائی و سقوط کشور به دام ویرانگری‌های سیدعلی خامنه‌ای و سردارانش بپرهیزند. اما دریغ!»

امضاکنندگان بیانیه این اقدام خود را یک حرکت ملی و فراجناحی می‌دانند و امیدوارند مردم ایران فارغ از اختلافات سیاسی و گروهی، به جمع حامیان آنها بپیوندند و با خیزش و مطالبه‌گری آگاهانه از استبداد سیستماتیک و غیرمسئول حاکم بر ایران گذر نمایند:

«این یک حرکت ملی و فراجناحی ست و انتظارمان از هموطنان ایراندوست و آزادیخواه مان این است که با نگاه به ضرورت‌های تاریخی و عصری، و فارغ از منفعت‌جویی و یا اختلافات سیاسی و گروهی یاورمان باشند. ما امضاکنندگان بیانیه، این کنش و خواست ملی را به پیشگاه مردمان ایران تقدیم می‌داریم‌ و امیدواریم تا همه با هم، با خیزش و مطالبه‌گری آگاهانه از مسلخ این استبداد سیستماتیک و غیر مسئول گذر نماییم.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهربان

    ایران در خطر اضمحلال است. روحانیت تشیع اسلامی در زمان فتحعلیشاه یکبار با اصرار در مقابل پادشاه قجر باعث شدند بیشتر سرزمین های آنزمان ایران از دست برود. ایرانیان بویژهدایرانیان داخل کشور اگر همت نکنند آخوندها ایرانرا با اضمحلال و فروپاشی مواجه خواهند کرد. درد روحانیت شیعه ایران و ایرانیان نیست، آنها درد اسلام و امام زمانیکه موجود نیست را دارند. و آرزویشان تسخیر "حجاز" و تسلط بر کشورهای عرب زبانست. ما ایرانیان باید از این چهارده زن و مرد شجاع برای تداوم ایران و زندگی بهتر ایرانیان از آنها حمایت کنیم و سد راه دیکتاتوری کور و ابلهانه روحانیت غیر ایرانی باشیم. پیروزی از آن ماست اگر متحدن همت کنیم. پاینده ایران و ایرانی.

  • ali

    من هستم تا این باقیمونده این ایران ویران من رو نجات بدین