ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان همکاری‌های اسلامی حمله موشکی حوثی‌ها به فرودگاه عربستان را محکوم کرد

معاون وزیر دفاع سعودی ایران را به تجاوز مستقیم و غیر مستقیم به خاک عربستان متهم و تهدید کرد که این امر برای ایران بی‌پیامد نیست.

سازمان همکاری‌های اسلامی حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه «أبها»ی عربستان سعودی را محکوم کرد. معاون وزیر دفاع سعودی نیز ایران را به تجاوز مستقیم و غیر مستقیم به خاک عربستان متهم و تهدید کرد که این امر برای ایران بی‌پیامد نیست.

یوسف بن أحمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی

چهارشنبه ۲۲ خرداد / ۱۲ ژوئن سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از اصابت یک فروند موشک کروز حوثی‌های یمن به سا‌لن پروازهای ورودی فرودگاه «أبها»ی سعودی خبر داد. به گفته ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی در این حمله دست‌کم ۲۶ نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پنجشنبه ۱۳ ژوئن/ ۲۳ خرداد سازمان همکاری‌های اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به فرودگاه سعودی اعلام کرد که از سیاست‌های عربستان در مقابله با «نیروهای تاریکی و تروریسم» حمایت می‌کند.

یوسف بن أحمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی درباره حمله موشکی روز گذشته حوثی‌ها به فرودگاه «أبها» گفت:

«این شیوه خصمانه و جنایتکارانه شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران و ادامه شلیک موشک به پادشاهی سعودی هدفی جز ناامن‌سازی و بی‌ثبات کردن پادشاهی عربی سعودی و منطقه و اجرای توطئه‌ها علیه پادشاهی سعودی و شهروندان و مقیمان خاک این کشور ندارد.»

محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها اعلام کرد که حمله موشکی چهارشنبه در پاسخ به «تهاجم ادامه‌دار و محاصره یمن» انجام شد. تاکنون سازمان همکاری‌های اسلامی که ۵۷ عضو دارد به بمباران زیرساخت‌های جامعه مدنی در یمن هیچ اشاره‌ای نکرده است.  از آغاز جنگ یمن تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و این کشور به عنوان فقیرترین کشور عربی در آستانه قحطی قرار گرفته است.

عربستان می‌گوید ایران پشت حمله موشکی حوثی‌ها به فروگاه «أبها»ست. خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان،  پنجشنبه ۱۳ ژوئن/ ۲۳ خرداد با انتشار پیامی در توئیتر نوشت:

«ادامه تجاوزهای مستقیم و غیرمستقیم ایران از طریق شبه‌نظامی‌های (حوثی) برای این کشور عواقب سهمگینی خواهد داشت.»

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اما با احتیاط بیشتری سخن گفت و از ایران به طور مشخص نام نبرد. یوسف بن أحمد العثیمین گفت:

«کسانی که برای این اقدام تروریستی طراحی و حمایت کردند، طرحی ناکام را اجرا می‌کنند که هدفشان صرفاً ایجاد اخلال در امنیت پادشاهی سعودی و کل منطقه خاورمیانه است.»

در دو روزی که شیزو آبه، نخست‌‌وزیر ژاپن برای دیدار و گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس جمهوری و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و به قصد کاهش تنش در خاورمیانه به تهران سفر کرده بود، دو حادثه پی در پی در خلیج فارس خبرساز شد: ابتدا حمله موشکی حوثی‌ها به فرودگاه «أبها»ی سعودی و سپس حمله به دو نفتکش در دریای عمان.

ماه گذشته نیز عربستان، امارات و آمریکا ایران را متهم به حمله به چهار  نفت‌کش، از جمله دو نفتکش سعودی در بندر فجیره امارات کرده بودند. این کشورها تاکنون اما نتوانسته‌اند این اتهام را ثابت کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.