ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ائتلاف عربی: حملات پنج پهپاد حوثی‌ها به دو فرودگاه سعودی خنثی شد

سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که انصارالله یمن در صدد بودند به دو فرودگاه «خمیس مشیط» و «أبها» با پنج پهپاد حمله کنند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد که پنج پهپاد حوثی‌های یمن را رهگیری و حمله به دو فرودگاه سعودی را خنثی کرده است.

نیروهای ائتلاف عربی (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی صبح جمعه ۱۴ ژوئن/۲۴ خرداد اعلام کرد که انصارالله یمن در صدد بودند به دو فرودگاه «خمیس مشیط» و «أبها» با پنج پهپاد حمله کنند که این حملات خنثی شد.

حوثی‌های یمن تاکنون درباره این اتهام سکوت کرده‌اند. تلویزیون المسیره نزدیک به انصارالله خبرهای حملات موفق و ناموفق حوثی‌ها به عربستان سعودی را معمولاً بازتاب می‌دهد.

تلویزیون المسیره صبح سه‌شنبه ۱۱ ژوئن/ ۲۱ خرداد گزارش داد که شورشیان حوثی با دو فروند پهپاد از نوع قاصف ۲ فرودگاه شهر خمیس مشیط را هدف قرار دادند.

چهارشنبه ۲۲ خرداد / ۱۲ ژوئن سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از اصابت یک فروند موشک کروز حوثی‌های یمن به سا‌لن پروازهای ورودی فرودگاه «أبها»ی سعودی خبر داد. به گفته ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی در این حمله دست‌کم ۲۶ نفر مجروح شدند.

این حملات سبب افزایش سطح تنش‌ها در خلیج فارس شده است. روز گذشته سازمان همکاری‌های اسلامی که مقر آن در جده است، حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه «أبها»ی عربستان سعودی را محکوم کرد. معاون وزیر دفاع سعودی نیز ایران را به تجاوز مستقیم و غیر مستقیم به خاک عربستان متهم و تهدید کرد که این امر برای ایران بی‌پیامد نیست.

ترکی المالکی در بیانیه‌ای که از تلویزیون عربستان سعودی قرائت شد ادعا کرد که حوثی‌های یمن زیرساخت‌های مدنی پادشاهی سعودی را هدف حملات اخیر خود قرار داده‌اند.

سازمان همکاری‌های اسلامی در بیانیه پنجشنبه ۱۳ ژوئن/ ۲۳ خرداد خود ادعا کرد که حوثی‌های یمن ثبات پادشاهی سعودی را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها اعلام کرد که حمله موشکی چهارشنبه گذشته به فرودگاه «أبها» که ۲۶ مجروح به جای گذاشت، در پاسخ به «تهاجم ادامه‌دار و محاصره یمن» انجام شد. تاکنون سازمان همکاری‌های اسلامی که ۵۷ عضو دارد به بمباران زیرساخت‌های جامعه مدنی در یمن هیچ اشاره‌ای نکرده است.  از آغاز جنگ یمن تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و این کشور به عنوان فقیرترین کشور عربی در آستانه قحطی قرار گرفته است.

روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی به رهبری عربستان در پاسخ به حملات حوثی‌ها به دو فرودگاه عربستان، سلسه حملاتی را به صنعا انجام دادند. حوثی‌های یمن اعلام کردند که شش حمله به مقر نیروهای ویژه در منطقه الصباحه در غرب پایتخت انجام شد و دو حمله نیز به منطقه الصیانه در محله الثوره در مرکز پایتخت صورت گرفت که به منازل شهروندان و غیرنظامی‌ها آسیب زد اما کسی از غیرنظامی‌ها آسیب ندید.

ائتلاف عربی ساعتی بعد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اهداف نظامی را که «امنیت و منطقه‌ای و بین‌المللی» را تهدید می‌کرده هدف بمباران جنگنده‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.