ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"اخوان‌المسلمين در انتخابات رياست‌جمهوری مصر پيروز شد"

<p>جنبش اسلام&zwnj;گرای اخوان&zwnj;المسلمين مصر اعلام کرد محمد مرسی نامزد اين جنبش توانسته در انتخابات رياست&zwnj;جمهوری اين کشور پيروز شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری فرانسه بامداد دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ گزارش داد که ستاد انتخاباتی محمد مرسی آرای او را ۵۲.۴۹ درصد و آرای شفيق را ۴۷.۵۰ درصد اعلام کرده است.</p> <p>انتظار می&zwnj;رود نتايج رسمی انتخابات تا ۲۱ ژوئن (اول تير ۱۳۹۱) اعلام شود.</p> <p>محمد مرسی، نخستين رئيس&zwnj;جمهور مصر پس از سقوط دولت حسنی مبارک است که توسط مردم انتخاب می&zwnj;شود.</p> <blockquote> <p>انتخابات رياست&zwnj;جمهوری مصر آخرين مرحله از دوران گذار در مصر محسوب می&zwnj;شود و پس از آن ژنرال&zwnj;هايی که حکومت را از ۱۶ ماه قبل و زمان سقوط حسنی مبارک در اختيار داشتند بايد قدرت را واگذار کنند</p> </blockquote> <p>احمد شفيق، آخرين نخست وزير رژيم حسنی مبارک، رئيس جمهور پيشين مصر کانديدای ديگر انتخابات رياست&zwnj;جمهوری مصر بود.</p> <p>برقراری آزادی&zwnj;ها و بهبود شرايط اقتصادی از جمله شعارهای انتخاباتی محمد مرسی بوده است.</p> <p>اين انتخابات آخرين مرحله از دوران گذار در مصر محسوب می&zwnj;شود و پس از آن ژنرال&zwnj;هايی که حکومت را از ۱۶ ماه قبل و زمان سقوط حسنی مبارک در اختيار داشتند بايد قدرت را واگذار کنند.</p> <p>اما نسبت اين مسئله اطمينان چندانی وجود ندارد و به&zwnj;خصوص اين عدم اطمينان از چند روز قبل که حکومت مصر به پليس و سرويس&zwnj;های امنيتی اجازه بازداشت غيرنظاميانی را داد که مظنون به ارتکاب جرم هستند.</p> <p>بسياری از ناظران اين اقدام را گامی عملی در راستای برقراری قوانين نظامی در کشور دانسته&zwnj;اند.</p> <p>روز پنج&zwnj;شنبه هفته گذشته نيز قضاتی که توسط رئيس جمهور پيشين و پيش از سقوط او منصوب شده بودند، پارلمان مصر را که در آن اسلام&zwnj;گرايان اکثريت را در اختيار داشتند، منحل کرد و نيز حکم به تأييد صلاحيت احمد شفيق برای رقابت در انتخابات رياست جمهوری داد.</p> <p>اين در حالی است که طبق قانون مقامات رژيم مبارک از حضور دوباره در قدرت منع می&zwnj;شوند اما دادگاه اين قانون را نپذيرفت.</p> <p>چنين اقدامی واکنش بسياری از گروه&zwnj;های سياسی در مصر و به&zwnj;ويژه اخوان المسلمين و جنبش شش آوريل را به دنبال داشت. جنبش شش آوريل روز گذشته اعلام راهپيمايی کرد و اخوان&zwnj;المسلمين نسبت به از دست رفتن انقلاب هشدار داد.</p> <p>اما ارتش می&zwnj;گويد نمی&zwnj;خواهد در مسئوليت اداره کشور باقی بماند و وعده داده قدرت را به رئيس&zwnj;جمهور جديد واگذار کند.</p> <p>&nbsp;</p>

جنبش اسلام‌گرای اخوان‌المسلمين مصر اعلام کرد محمد مرسی نامزد اين جنبش توانسته در انتخابات رياست‌جمهوری اين کشور پيروز شود.

خبرگزاری فرانسه بامداد دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ گزارش داد که ستاد انتخاباتی محمد مرسی آرای او را ۵۲.۴۹ درصد و آرای شفيق را ۴۷.۵۰ درصد اعلام کرده است.

انتظار می‌رود نتايج رسمی انتخابات تا ۲۱ ژوئن (اول تير ۱۳۹۱) اعلام شود.

محمد مرسی، نخستين رئيس‌جمهور مصر پس از سقوط دولت حسنی مبارک است که توسط مردم انتخاب می‌شود.

انتخابات رياست‌جمهوری مصر آخرين مرحله از دوران گذار در مصر محسوب می‌شود و پس از آن ژنرال‌هايی که حکومت را از ۱۶ ماه قبل و زمان سقوط حسنی مبارک در اختيار داشتند بايد قدرت را واگذار کنند

احمد شفيق، آخرين نخست وزير رژيم حسنی مبارک، رئيس جمهور پيشين مصر کانديدای ديگر انتخابات رياست‌جمهوری مصر بود.

برقراری آزادی‌ها و بهبود شرايط اقتصادی از جمله شعارهای انتخاباتی محمد مرسی بوده است.

اين انتخابات آخرين مرحله از دوران گذار در مصر محسوب می‌شود و پس از آن ژنرال‌هايی که حکومت را از ۱۶ ماه قبل و زمان سقوط حسنی مبارک در اختيار داشتند بايد قدرت را واگذار کنند.

اما نسبت اين مسئله اطمينان چندانی وجود ندارد و به‌خصوص اين عدم اطمينان از چند روز قبل که حکومت مصر به پليس و سرويس‌های امنيتی اجازه بازداشت غيرنظاميانی را داد که مظنون به ارتکاب جرم هستند.

بسياری از ناظران اين اقدام را گامی عملی در راستای برقراری قوانين نظامی در کشور دانسته‌اند.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته نيز قضاتی که توسط رئيس جمهور پيشين و پيش از سقوط او منصوب شده بودند، پارلمان مصر را که در آن اسلام‌گرايان اکثريت را در اختيار داشتند، منحل کرد و نيز حکم به تأييد صلاحيت احمد شفيق برای رقابت در انتخابات رياست جمهوری داد.

اين در حالی است که طبق قانون مقامات رژيم مبارک از حضور دوباره در قدرت منع می‌شوند اما دادگاه اين قانون را نپذيرفت.

چنين اقدامی واکنش بسياری از گروه‌های سياسی در مصر و به‌ويژه اخوان المسلمين و جنبش شش آوريل را به دنبال داشت. جنبش شش آوريل روز گذشته اعلام راهپيمايی کرد و اخوان‌المسلمين نسبت به از دست رفتن انقلاب هشدار داد.

اما ارتش می‌گويد نمی‌خواهد در مسئوليت اداره کشور باقی بماند و وعده داده قدرت را به رئيس‌جمهور جديد واگذار کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهمند

    شاید بیشتر کسا پیروزی اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر را یک موفقیت برای حاکمیت احزاب اسلامی بدانند، اما نه ..چون احزابی همچون اخوان المسلمین تا این که در سیاست مصر راه گشا باشند بیشتر مشکل آفرین هستند.