ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرتضی حاجی:‌ مقوله «پرستو» به شکل ماموریت سازمانی وجود ندارد

مرتضی حاجی، ویزری اسبق آموزش و پرورش، موضوع «پرستو» را ابزاری برای تضعیف رقبای سیاسی و از صحنه به در کردن مدیرانی دانسته که ممکن است در آینده جایگاه‌هایی را به دست بیاورند.

مرتضی حاجی، وزیر اسبق آموزش و پرورش، موضوع «پرستو» و انتساب آن به برخی از افراد را ابزاری برای تضعیف رقبای سیاسی و از صحنه به در کردن مدیرانی دانسته که ممکن است در آینده جایگاه‌هایی را با رای مردم به دست بیاورند.

مرتضی حاجی

حاجی با اشاره به استفاده از پرستو در سازمان‌های رسمی و غیررسمی سایر نقاط جهان گفته توقع این است که مسئولان نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر ارزش‌های دینی تاسیس شده و اخلاق یکی از ارکان اصلی آن است، از این موارد استفاده نکنند.

موضوع استفاده از پوستوها اخیرا در ماجرای قتل همسر محمدعلی نجفی مطرح شده است. برخی میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی را مامور نیروهای اطلاعاتی دانسته‌اند.

مرتضی حاجی پخش خبرهای این‌چنینی را هم اشاعه منکر دانسته و گفته اصل وجودی آن اگر واقعی باشد، جای تاسف دارد.

او در واکنش به این که برخی از نهادها تاکید دارند «ما پدیده‌ای به اسم پرستو نداریم»، گفته است:

«اینکه یک سازمان رسمی کشور رسما چنین کاری را بکند برای من هم باورش سخت است، اما اینکه این موضوع توسط افراد برون سازمانی یا سازمان‌های غیررسمی و بعضا بی‌نام و نشان و حتی با نام و نشان افرادی که در بعضی سازمان‌ها مسئولیت داشته باشند ممکن است اتفاق بیفتد.»

حاجی با بیان اینکه این موضوع به شکل یک ماموریت سازمانی اتفاق نمی‌افتد، گفته است:

«ممکن است دام‌هایی بگذارند و این اتفاق بیفتد اما من سعی می‌کنم خودم را قانع کنم که چنین چیزی نیست.»

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شواهد و قرائن زیادی وجود دارد و در فضای مجازی هم از خانم‌ها و هم از آقایان اسم برده می‌شود گفته ابعاد این ماجرا مشخص نیست،

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که «رئیس اسبق صدا و سیما اسم‌هایی را مطرح کرده، آیا این نسبت درست است»، گفته است این کار به عنوان یک تکلیف سازمانی انجام نمی‌شود، بلکه ممکن است مثل داستان قتل‌های زنجیره‌ای دهه ۷۰ باشد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بردیا

    اینکه چرا این آقا به انکار آفتاب پرداخته است، جای سؤال دارد، اما واقعیت استخدام پرستوها در ابتدا به زنان و دختران شهدای جنگ هشت ساله برمی‌گردد که توسط سپاهیان بازمانده جنگ و چراغ سبز آخوندهای فاسد حکومتی مورد سوء استفاده نهادهای امنیتی در جهت منافع نامشروع جمهوری اسلامی قرار گرفتند.