ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل علیرضا شیرمحمدعلی: رابطه علیرضا با قاتلانش بسیار خوب بوده است

عرفانیان کاسب، وکیل خانواده علیرضا شیرمحمدعلی می‌گوید رئیس زندان، افسر نگهبان و سایر مسئولان زندان باید در مورد ابهامات حقوقی این پرونده قتل پاسخگو باشند.

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل خانواده علیرضا شیرمحمدعلی می‌گوید در پرونده موکلش ابهامات حقوقی وجود دارد که باید به آن‌ها پاسخ داده شود. به گفته او رابطه علیرضا با قاتلانش بسیار خوب بوده اما نوع قتل این ابهامات را ایجاد می‌کند. مهناز سرابی، مادر علیرضا شیرمحمدعلی از ابراهیم رئیسی درخواست کرده تا نگذارد خون فرزندش پایمال شود.

مهناز سرابی، مادر علیرضا شیرمحمدعلی خواهان دادخواهی در زمینه قتل فرزندش و رعایت اصل تفکیک زندانیان شد

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمدهادی عرفانیان کاسب درباره رسیدگی به پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی که به سه عنوان اتهامی «توهین به مقدسات، توهین به مسئولان رده بالای نظام و تبلیغ علیه نظام» به ۸ سال زندان محکوم شده بود، به تاریخ دادگاه تجدیدنظر و اعتصاب غذای او برای انتقال به اوین اشاره کرد و گفت شدت جراحات و تعداد ضربه‌های وارده به موکلش ابهاماتی را در مورد قتل او مطرح کرده است.

به ‌گفته او «رابطه علیرضا با آن دو فردی که او را به قتل رساندند بسیار خوب بوده است».

عرفانیان کاسب در مورد ابهامات حقوقی مطرح‌ شده گفت:

«سوال اینجاست که چطور آن شب در سلول باز بوده و آن دو فرد دست به چنین اقدامی زده‌اند. فرض کنید درگیری هم صورت گرفته در این درگیری‌ها طرف متوجه نیست و با چاقو یا تیزی ۲ الی۳ ضربه وارد می‌کنند، اما در درگیری آن شب بیش از ۳۰ ضربه زده شده که چند مورد آن به طرف شاهرگ و یک ضربه شدید به قلب زده شده به طوری که گوشت آن قسمت درآورده شده است. تمامی این موارد از لحاظ حقوقی برای ما ابهام دارد»

عرفانیان کاسب «رئیس زندان، افسر نگهبان و سایر مسئولان زندان» را موظف به پاسخگویی در مورد این ابهامات دانست.

بر اساس اظهارات این وکیل، مهناز سرابی، خواهان دادخواهی در مورد قتل فرزندش و اجرای «اصل تفکیک زندانیان» شده است:

«مادر علیرضا از آقای حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی می‌خواهد که خون فرزندش و کسانی که سرنوشتی مانند او دارند پایمال نشود و کسانی که در این قضیه قصور داشته‌اند مشخص شوند و همچنین اصل تفکیک زندان هم اجرایی شود».

علیرضا شیرمحمد‌علی، زندانی سیاسی ۲۱ ساله، دوشنبه شب ۲۰ خرداد به دست دو نفر از زندانیان جرایم خطرناک و غیرمرتبط با زندانیان سیاسی در زندان فشافویه مورد حمله قرار گرفت و با ضربات چاقو جان خود را از دست داد.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای قتل او را تکان‌دهنده خوانده و خواستار انجام تحقیقات اثربخش در این‌باره و مشخص شدن موارد کوتاهی مسئولان جمهوری اسلامی در این پرونده شده است.

  • بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.