ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ یک کارگر ساختمانی در فردیس کرج و یک معدنچی در دامغان

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از مرگ یک کارگر ساختمانی ۳۹ ساله به دلیل سقوط از ارتفاع خبر داد. ظهر روز یک‌شنبه ۲۶خرداد هم یک کارگر در معدن زغال‌سنگ رزم جا غربی از معادن چهارگانه معدن زغال‌سنگ طزره در شرکت البرز شرقی، بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از مرگ یک کارگر ساختمانی ۳۹ ساله به دلیل سقوط از ارتفاع خبر داد.

عکس از آرشیو

به گفته بیژن جنتی، در تحقیق از شاهدان عینی که در محل حضور داشتند علت سقوط این کارگر، رعایت نشدن اصول ایمنی در بستن داربست عنوان شد.

این کارگر ۳۹ ساله به دلیل عدم رسیدگی به موقع در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.

ظهر روز یک‌شنبه ۲۶خرداد اما یک کارگر در معدن زغال‌سنگ رزم جا غربی از معادن چهارگانه معدن زغال‌سنگ طزره در شرکت البرز شرقی، بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کارگر جان باخته را «مجتبی گیلان»، حدودا ۲۹ ساله معرفی کرده است.

گفته می‌شود این کارگر بعد از وقوع حادثه به بیمارستان ولایت دامغان منتقل شده اما به دلیل شدت گاز گرفتگی جان خود را از دست داده است.

پنج‌شنبه گذشته نیز دو کارگر در این منطقه به علت ریزش تونل جان باختند و یک کارگر دیگر هم مصدوم شد.

روابط عمومی شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی با صدور اطلاعیه‌ای ریزش تونل معدن و مرگ دو کارگر و مصدومیت کارگر سوم را تایید کرد. این حادثه صبح پنج‌شنبه ۲۳ خرداد رخ داد.

بر اساس اطلاعیه صادر شده، ریزش معدن در دهانه اکلون رخ داد و سه کارگر به نام‌های «محمود مومن»، «علی‌اکبر عجم اکرامی» و «حسن‌علی لالایی» زیر آوار ماندند. محمود مومن و علی‌اکبر عجم اکرامی در بیمارستان جان باختند.

به گفته فرماندار دامغان ۹۵ کارگر در این بخش از معدن البرز شرقی کار می‌کنند.

معادن زغال سنگ طزره البرز شرقی در منطقه طزره دامغان قرار دارد و ۹۵ درصد سهام آن متعلق به ذوب آهن اصفهان است.

بر اساس آمارهای منتشر شده در خبرگزاری‌های داخلی، تنها در سال ۹۷ تعداد ۹ هزار و ۹۹۶ نفر از حوادث ناشی از کار آسیب دیده یا جان باخته‌اند که اکثر جان باختگان از کارگران ساختمانی بوده‌اند. این آمار تنها آمارهای ثبت شده را در برمی‌گیرد.

به استناد تبصره ماده ۹۵ قانون کار در ایران، کارفرمایان موظفند کلیه حوادث منجر به فوت یا آسیب‌دیدگی کارگران در محل کار را ثبت و به اطلاع وزارت کار برسانند اما اغلب به دلیل نظارت ضعیف دستگاه‌های ذی‌ربط، کارفرمایان از انجام این کار سر باز می‌زنند.

دومین عامل مرگ و میر در ایران پس از تصادفات جاده‌ای، جان باختن کارگران در محیط کار است.

کمبود وسایل و تجهیزات ایمنی در محیط کار و عدم تامین این وسایل از سوی کارفرما مهمترین عامل مصدومیت و حوادث منجر به مرگ کارگران است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.