ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران ایران به تشکیلات سراسری نیاز دارند - گفت‌و‌گو با سعید تقوی

سعید تقوی، فعال سندیکایی و مسئول پروژه پلاتفرم سندیکاهای سوئد- ایران به زمانه گفت که نمایندگان اتحادیه‌ها تصمیم گرفتند در نوامبر از طرف پلاتفرم سوئد جلسه‌ای در سوئد داشته باشند و از سندیکاها برای شرکت در آن دعوت کنند و فعالیت‌شان را منسجم کنند تا «به رژیم ایران فشار بیاورند.»

هم‌زمان با اجلاس سالانه سازمان جهانی کار، نشستی به ابتکار «پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران» در محل اجلاس آی ال او برگزار شد. هدف از این نشست حمایت متشکل از کارگران و حق تشکل صنفی کارگران ایران بود.

عکس از آرشیو - صحنه ای از اعتصاب و تظاهرات کارگران نیشکر هفت‌تپه

سعید تقوی، فعال سندیکایی و مسئول پروژه پلاتفرم سندیکاهای سوئد- ایران درباره این نشست به زمانه گفت که نمایندگان اتحادیه‌ها تصمیم گرفتند در نوامبر از طرف پلاتفرم سوئد جلسه‌ای در سوئد داشته باشند و از سندیکاها برای شرکت در آن دعوت کنند و فعالیت‌شان را منسجم کنند تا «به رژیم ایران فشار بیاورند.»

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران در فوریه ۲۰۱۴ با مشارکت سازمان سراسری اتحادیه‌های کارگری سوئد که متشکل از ۲۴ سندیکا و اتحادیه از جمله اتحادیه حمل و نقل سوئد، اتحادیه فلز و اتحادیه کارگران شهرداری (کمونال) تشکیل شد و بعدتر اتحادیه معلمان به آن پیوستند. اهداف اصلی پلاتفرم تلاش در جهت ایجاد ارتباط با جنبش کارگری ایران و تحقق مطالبات کارگران ایران از جمله آزادی بی‌قید و شرط فعالین اتحادیه‌های کارگری، پایان دادن به آزار و اذیت فعالان اتحادیه‌ای و به‌رسمیت شناختن سندیکاهای مستقل کارگری است.

پلاتفرم سندیکاهای سوئد- ایران هر سال روز ویژه‌ای را برای اطلاع رسانی در ارتباط با ایران در نظر می‌گیرند. در سال‌های گذشته رضا شهابی، داوود رضوی، عاصمه جهانگیر و احمد شهید گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در آن شرکت داشته‌اند.

این پلاتفرم  اخیرا با صدور بیانیه‌ای دستگیری فعالان کارگری، مدنی و دانشجویی در روز جهانی کارگر را محکوم کرده و از حکومت ایران خواسته است اتحادیه‌های مستقل و آزاد را به‌رسمیت بشناسد، به آزار و اذیت و شکنجه فعالان کارگری، معلمان و فعالان مدنی و انتساب اتهامات واهی امنیتی به آنان پایان دهد، و خواستار آزادی بی‌قید و شرط و فوری کارگران، معلمان و فعالان حقوق مدنی زندانی شده است.

در بیانیه پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران درباره دستگیرشدگان اول ماه مه از جمله آمده است:

«کارگران در روز اول ماه مه به زندانی بودن فعالین کارگری، گرانی و فقر و فلاکت اعتراض داشتند. معلمان در روز معلم خواستار آزادی معلمان زندانی، پرداخت به موقع دستمزدهای معلمین قراردادی، تامین امنیت شغلی معلمان غیر رسمی، بالا بردن کیفیت آموزش و توقف خصوصی سازی مدارس بودند. پاسخ رژیم اسلامی به این خواست‌ها دستگیری دهها نفر از فعالین کارگری، معلمان، دانشجویان و فعالین حقوق مدنی بوده است.
پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ضمن محکوم کردن شدید این اقدامات خواهان آزادی همه دستگیر شدگان روزهای قبل از اول ماه مه و دستگیرشدگان روز کارگر و روز معلم است. همکاری، همبستگی و فعالیت مشترک تشکل‌های مستقل کارگری، معلمان، دانشجویان و کلیه فعالین مدنی تنها راه مقابله با تشدید سرکوب و دستگیری از طرف رژیم است.
سندیکاهای کارگری سوئد، که فعالیت در رابطه با ایران را در نهاد پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران سازمان دهی کرده است، اعلام می‌دارند که حقوق اتحادیه‌ای بخشی از حقوق بشر است و متعهد هستند که به حمایت خود از مبارزه اتحادیه‌ای برای ایجاد تشکل‌های مستقل و آزاد در ایران ادامه دهند. ما در همکاری با سازمان جهانی کار، آی.ال.او و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری، آی.تی.یو.سی اقدامات ضروری را برای وادار کردن رژیم ایران به رعایت و تضمین حقوق اتحادیه‌ای و حقوق بشر انجام خواهیم داد.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.