ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ماموریت آرتمیس: اعزام نخستین زن برای قدم گذاشتن بر روی کره ماه تا سال ۲۰۲۴

ماموریت نخستین زن فضانورد بر روی ماه، آرتمیس نام دارد و نخستین ماموریت پرتاب فضاپیما به ماه آپولو نام داشت. آرتمیس در اسطوره‌های رومی خواهر دوقلوی آپولو است.

ناسا در حال برنامه ریزی برای اعزام نخستین زن برای قدم گذاشتن بر روی کره ماه تا سال ۲۰۲۴ است. این اقدام بخشی از برنامه جدید آزمایش تکنولوژی است که قرار است در نهایت بر روی مریخ استفاده شود.

در سال‌های اخیر زنان بیشتری وارد صنعت فضانوردی شدند. عکس بالا متعلق به پگی وایتسون، اولین فرمانده زن ایستگاه فضایی بین‌المللی، است (عکس از ویکیپدیا)

به گزارش «اسکای‌نیوز»، ماموریت نخستین زن فضانورد بر روی ماه، آرتمیس نام دارد. آرتمیس خواهر دوقلوی آپولو اسطوره رومی است. این نامگذاری به نخستین ماموریت پرتاب فضاپیما به ماه اشاره دارد که آپولو نام داشت.

روز دوشنبه ۱۷ ژوئن/ ۲۷ خرداد جیم برایدنستاین، از سازمان هوا فضای آمریکا (ناسا) در نمایش هوایی پاریس گفت در این برنامه فضایی از تیمی از فضانوردان با پیشینه‌های بسیار متفاوت استفاده خواهد شد.

جیم برایدستاین گفت: «این بار که به ماه می‌رویم، به‌صورت دنباله‌دار، و بسیار متنوع و مرکب از فضانوردان بسیار ماهر از جمله زنان خواهد بود.»

۵۰ سال پیش و در ماه ژوئیه سال ۱۹۶۹، نیل ارمسترانگ، اولین فضانورد مردی نام گرفت که قدم بر روی کره ماه گذاشت.

تا کنون در مجموع ۱۲ مرد، در طی شش ماموریت فضاییِ آپولو، بر روی کره ماه فرود آمده‌اند.

آخرین بار در دسامبر سال ۱۹۷۲ و به عنوان بخشی از ماموریت آپولو ۱۷، یک مرد بر روی ماه راهپیمایی کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.