ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسحاق جهانگیری: آمریکا سر ایران کلاه گذاشت

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی همچنین تلویحاً ادعا کرد که ایران در خلیج فارس حضور نظامی محسوسی ندارد.

اسحاق جهانگیری در سخنانی که در شهرستان خدابنده ایراد کرد، به سادگی و با صراحت گفت آمریکا در مذاکرات برجام سر ایران را کلاه گذاشته است. معاون اول رئیس جمهوری اسلامی همچنین تلویحاً ادعا کرد که ایران در خلیج فارس حضور نظامی محسوسی ندارد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی در سخنانی که سه‌شنبه ۲۸ خرداد در شهرستان خدابنده ایراد کرد، ادعا کرد که آمریکا در برجام، سر ایران را «کلاه» گذاشته است:

«امروز دشمن ما طور دیگری خودش را نشان داده است و به یک نوعی کلاه‌گذاری کرده و حیله به خرج داده است چرا که آمده نشسته با ما مذاکره کرده که طی آن توافق کردیم و قرارداد بستیم و آن طرف قرارداد هم شش قدرت بزرگ دنیا بودند، بعد از توافق، ایران به تعهداتش عمل کرده. اگر در یک توافق، یک طرف همه تعهدات را انجام دهد ولی طرف دیگر نارو بزند، چه اسمی روی موضوع می‌توان گذاشت؟»

معاون اول روحانی سپس در ادامه سخنانش با اشاره به حمله پنجشنبه گذشته به دو نفتکش در دریای عمان تلویحاً  ادعا کرد که ایران در خلیج‌فارس دیگر حضور نظامی ندارد:

« ایران دو روز خودش را از خلیج‌فارس کنار کشید حالا می‌گویند ایران بوده که کشتی‌ها را زد. ایران تا الان بود و حفاظت امنیت کرده و کسی جرأت نمی‌کرد در خلیج فارس و دریای عمان یا آب‌های بین‌المللی دست به چنین کارهایی بزند.»

پنجشنبه ۲۳ خرداد / ۱۳ ژوئن همزمان با سفر شینرو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به تهران و دیدار و گفت‌وگوی او با رهبر جمهوری اسلامی، به دو نفتکش فرانت آلتر با پرچم جزایر مارشال، و کوکوکا کوریجوس با پرچم پاناما در دریای عمان حمله شد. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که برای مقابله با «تهدید فزاینده ایران» نیروهای نظامی بیشتری به خاورمیانه اعزام می‌کند. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با انتشار عکس‌هایی ایران را مجدداً متهم کرده که پشت حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان است.

از اواخر سال‌های دهه ۱۳۹۰ به دستور رهبر جمهوری اسلامی، با تفکیک مسئولیت‌های سپاه پاسداران و ارتش، امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به سپاه پاسداران واگذار شد. قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیا مسئولیت اصلی حراست از این آبراه مهم را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Hasani

    مدير مالى مظلوم وزارت نفت حين خروج از كشور-فرار- دستگير شد، طفلكى فقط ٢٥ ميليون دلار ناقابل رو از حساب وزارت خارج كرده بود بيرحم ها؛ احتمالاً يا خودش بيكار بوده يا يكى از نزديكانش!!! چرا گرفتينش؟

  • Faryad

    آخوندها از زمان صفویه وارد دربار شدند و شاهان برای اینکه مردم را سرگرام عزداری وگل مالی وتوسری زدن کنند از آنها حمایت کردند. آنها با فتوی دادن علیه روسها در زمان قاجار باعث از دست دادن بخش عظیمی از کشور و عهد قراردادترکمانچای شدند. نوری نیز در حکومت مشروطه علنا با آزادیخواهان در افتاد و خواهان حکومت مشروعه شد! ولی بعدا رضا شاه بساط آنها را بهم زد ولی محمد رضا پهلوی از در مماشات درآمدوحتی کاشانی عملا در کودتا علیه مصدق و ترور دکتر فاطمی شرکت داشت . تا اینکه با پشتیبانی بی بی سی بر موج نارضایتی مردم به حکومت ولایت فقیه رسیدند که سعی دارد کشور را به سبک قرون وسطی اداره کنندو از آنطرف هزارها ملک و زمین وکارخانه وهتل را مصادره و بین خودشان تقسیم کردند وبا جنگ و اشغال سفارت و ترور و بمب موشک باعث به هدر رفتن هزارها میلیارد دلار و در عوض هزار برابر شدن قیمت دلار ظرف فقط چهل سال شدند! در حال حاضر با ایجاد امامزاده قلابی حتی در جوار پاسارگاد! حدود یک میلیون طلبه و آخوندایرانی و افغانی و افریقایی و خانوادهشان نیز تحت پوشش حقوق و بیمه و مسکن دولتی هستند!

  • farid

    نیکلا باورز، حقوقدان، نویسنده و از تحلیلگران معروف فرانسوی، در مطلبی که به مناسبت چهل سالگی حکومت اسلامی ایران در روزنامۀ فیگارو (هجدهم فوریه) منتشر کرده، نوشته است که جمهوری اسلامی ایران نه قابل دوام است نه قابل اصلاح. او معتقد است که حکومت اسلامی ایران بیش از هر چیز بن بست های اسلام سیاسی را برملا کرده است. تمام ظرفیت های بزرگ ایران برای توسعۀ اقتصادی در داخل نابوده شده و علت این امر غصب درآمدهای نفتی توسط روحانیان، سلطۀ سپاه پاسداران بر تمام فعالیت های اقتصادی، فساد سایه‌گستر و فاجعۀ زیست محیطی است. از زمان تأسیس حکومت اسلامی در ایران تولید ناخالص این کشور به کمتر از پنجاه درصد تولید ناخالص ترکیه کاسته شده، در حالی که در آستانۀ انقلاب اسلامی، تولید ناخالص ایران ۲۶ درصد بیش از تولید ناخالص ترکیه بود. به گفتۀ نیکلا باورز امروز اقتصاد کره جنوبی چهارده برابر بزرگتز از اقتصاد ایران است، در حالی که در سال ١٣۵٧ اقتصاد ایران ٣۹ درصد قوّی تر از اقتصاد کره جنوبی بود!. ۴۰ درصد مردم ایران با کمتر از ده دلار در روز زندگی می کنند. یک پنجم جمعیت فعّال این کشور بیکار هستند و بیکاری شامل ۵٠ درصد جوانان ایران می شود که در نتیجۀ آن سالانه ١۲۵ هزار جوان ایرانی کشور خود را ترک می کنند.

  • sattar beheshti

    محمد ملکی با انتقاد از اینکه "روشنفکران" در دوران انقلاب دوراندیشی لازم را نداشتند، این سوال را مطرح می‌کند که «ما چگونه روشنفکری بودیم که در ظلمات نادانی به هشدارها بی‌توجه ماندیم و به خمینی اعتماد کردیم؟» محمد ملکی در ابتدای یادداشت خود همچنین با اشاره به تکذیب وجود شکنجه در زندان‌های جمهوری اسلامی از سوی مقامات، نوشته است: «من در زندان‌های متعدد نظام ولایی قربانی انواع شکنجه – آنچه که شکنجه سیاه و سرخ و سفید نام گرفته - بوده‌ام... آن روزها که من و هزاران انسان مبارز و مجاهد و دگراندیش در زندان‌های نظام ولایی شکنجه‌هایی از جمله قپانی شدن، کابل خوردن، لگد خوردن، سر به دیوار کوفتن، فحش شنیدن و ده‌ها شکنجه از این نوع را تحمل می‌کردیم، صدای کسی از آنها که بعدا مدعی اصلاح‌طلبی شدند درنیامد و همان‌ها هستند که هنوز هم وقوع شکنجه در چهل سال نظام ولایی را منکر می‌شوند!» او در پایان یاددداشت خود نوشته است: «ما خطا کردیم و از همان روزهای آغازین تاوان سختی دادیم!

  • ًقطعا غلط کرده!

    رهبرت که ساز می زد که آمریکا قطعا هیچ غلطی نمی تواند بکند. پس آمریکا توپانست سر راهزن بزرگ انقلاب را کلاه بگذارد.

  • حقیقتگو

    امریکا دردام اروپا وروسیه افتاد که وادارشد احمقانه ازلو لو خوره اتمی آخوندی ترس ولرزش گرفت که موجب روان شدن آن بیش از150 میلیارد دلار وبرداشتن تحریم ها شد ...حالا اگرامریکا مذاکره نمی کرد چی میشد ؟ بفرض اینکه بجای درخت ها موشک ها با کلاهک اتمی درایران کاشته میشد همانند کره شمالی ...که سالها برای باج خواهی تهدید می کند ولی جرات پرتاب موشک اتمی به امریکا و زاپن و اروپا راندارد؟! امریکا مذاکره کردن و باج دادنش اشتباه مهلک و فاجعه باری بود که منجر به طمع ماوری تصورهیولائی وزورگیرانه علی خامنه ای وشرکاء شد..جناب جهانگیری و خانواده وفک وفامیل هایش که به فسادهای ملای ماوری تصور متهم هستند چرا نمی گوید که کلاهبردار پولی به کسی نمیدهد بلکه پولهارا برای خودش برمیدارد..ولی 150 میلیارد کلاه بردارپرداخت کرده کجاست؟ واقعا این جماعت حکومتی تماما" فاسد و دورغگو و پنهان گرهستند...