ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: حمله نظامی به ایران فاجعه به بار می‌آورد

رئیس جمهوری روسیه در برنامه «خط مستقیم» تلویزیون این کشور سیاست‌های کرملین را مشخص کرد. پوتین با اشاره به تنش در غرب آسیا به آمریکا هشدار داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که هرگونه حمله نظامی به ایران پیامدهای فاجعه‌آمیزی در پی خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه:حمله نظامی به ایران فاجعه به بار می‌آورد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهوری روسیه پنجشنبه ۲۰ ژوئن/ ۳۰ خرداد در نشست پرسش و پاسخ سالانه با اشاره به تنش ایران و آمریکا در خاورمیانه هشدار داد:

«هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران، یک فاجعه در خاورمیانه به بار خواهد آورد.»

سیزدهمین برنامه «پرسش و پاسخ با رئیس جمهور» که به برنامه «خط مستقیم» مشهور است، از تلویزیون روسیه پخش می‌شود و پوتین معمولاً در این برنامه سیاست‌ها و اولویت‌های کرملین در سال گذشته و در سال آتی را مشخص می‌کند و به پرسش‌های تماشاگران پاسخ می‌دهد. رئیس جمهوری روسیه در بخشی از این برنامه با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت:

 «تمام این تحریم‌ها بدون پایه و اساس است. زیرا ایران همچنان به توافق هسته‌ای پایبند است.»

پنجشنبه ۲۰ ژوئن/ ۳۰ خرداد روابط عمومی کل سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد گلوبال هاوک ارتش آمریکا را در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان هدف آتش پدافند نیروی هوافضا قرار داده و سرنگون کرده است. فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام بعد از ظهر پنجشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک را تأیید کرد. سنتکام در این اطلاعیه رسماً اعلام کرد که پهپاد ارتش آمریکا در حریم‌بین‌المللی بر فراز تنگه هرمز در پرواز بود که هدف قرار گرفت.

ساعتی بعد از اعلام سرنگونی پهپاد RQ-4 گلوبال هاوک،  سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران در مراسمی که در استان کردستان برگزار شد، با اشاره به حمله موشکی به پهپاد ارتش آمریکا گفت:

«ما اعلام می‌کنیم بنای جنگ با هیچ کشوری نداریم اما برای جنگ کاملاً آماده‌ایم و حادثه امروز نشان روشنی داشت از این پیام دقیق.»

هفته گذشته (پنجشنبه ۲۳ خرداد / ۱۳ ژوئن) همزمان با سفر شینرو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به تهران و دیدار و گفت‌وگوی او با رهبر جمهوری اسلامی، به دو نفتکش فرانت آلتر با پرچم جزایر مارشال، و کوکوکا کوریجوس با پرچم پاناما در دریای عمان حمله شد. خدمه ژاپنی کشتی کوکوکا گفته بودند قبل از حمله دو شی پرنده مشاهده کرده‌اند. سنتکام اما با انتشار فیلمی ادعا کرد که ایران پشت حمله به نفت‌کش‌هاست.

مقامات وزارت دفاع آمریکا بعد از حمله به نفتکش‌ها اعلام کردند اعزام نیروی بیشتر با هدف گردآوری اطلاعات و نظارت بر منطقه ضرورت دارد. اعزام این نیروها که تعداد آن‌ها هزار نفر اعلام شده، بخشی از عملیاتی است که پنتاگون از اواخر ماه گذشته، پس از حادثه نفتکش‌ها در بندر فجیره امارات طراحی کردند: اعزام ۱۰ هزار نیروی نظامی، موشک‌های پاترویت، چند فروند بمب‌افکن استراتژیک و چند ناو جنگی به خلیج فارس.

سه‌شنبه گذشته ( ۱۸ ژوئن /۲۸ خرداد) کرملین از واشنگتن خواست از «تلاش‌ عامدانه برای تحریک ایران به جنگ» پایان دهد و از اعزام نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه خودداری کند.

روز گذشته هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در دیدار و گفت وگو با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود در پاریس هشدار داد که تنش ایران و آمریکا در خاورمیانه بالا گرفته و وقت چندان زیادی برای دیپلماسی باقی نمانده است. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگوی جداگانه‌ای در مسکو اعلام کرد که برآورد مسئولان جمهوری اسلامی این نیست که «تهدید جدی و جدیدی» در برابر ایران قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    مردمان بلوک شرق اروپا بدرستی خصلت وذات روس ها دراستعمارگری - ظلم - کشتار- چپاول - واستبداد ده ها سال تجربه کردند وموبتی شد که شوروی فروپاشای کرد و همگی ازبلوک شرق اروپا خارج شدند - ولی روس ها ازدست دادن بلوک شرق وعراق و افغانستان را هرگزفراموش نکرده ودرصدد ساختن بلوکی جدید درمنطقه خاورمیانه برآمدند - ایران وعراق و سوریه و یمن وحتی ترکیه - آنچه که حکومت آخوندی دراین چهل ساله درکارنامه اش دارد چه استبداد وچه خفقان و کشتار و فقر و چه ایجاد قشون پاسدارچی ها وبیسجی ها وجاسوسان و اطلاعاتی ها و چه حصرمردم درکلیه امورحکومتی و چپاولگری های نجومی مقامات حکومتی دقیقا" همان الگوی کشورهای بلوک شرق اروپا درتسخیر شوروی می باشد - درست حکایت آن است که چوپانی با گرگ ها رفقات کند و طولی نخواهد کشید که تمام گله گوسفندان متعلق به گرگ ها خواهد بود وجراتی هم ندارد که این رفاقت را برهم زند..روسیه با روان تمامی تجهیزات مدرن جنگی که چه موشک ها وضدهوائی ها و چه علوم وساخت وسازپهبادها چه درایران وچه دریمن و چه درسوریه و لبنان و درجهت بیرون راندن غرب ازمنطقه خاورمیانه است...روسیه درحقیقت پشت مردمان خاورمیانه سنگرگرفته و مردمان خاورمیانه را به طرف جنگ و نابودی هل میدهد...زیراکه بلوک جدید روسیه درحقیقت محض مردمان خاورمیانه مسلمان را بعنوان انسان به رسمیت نمی شناسند -- بمباران مردمان مسلمان سوریه را بیاد بیاورید- - بمباران وکشتار مردمان مسلمان افغانستان را بیاد بیاورید - گله کردن پوتین گله کردن گرگ است...