ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نانسی پلوسی در نشست کاخ سفید در مورد پهپاد سرنگون‌شده: تنش‌زدایی کنید

رهبران دمکرات حاضر در نشست ویژه کاخ سفید درباره حمله ایران به پهباد آمریکایی از کابینه ترامپ خواستند که بدون اجازه کنگره دستور حمله نظامی صادر نکند.

نشست ۹۰‌دقیقه‌ای کاخ سفید با رهبران ارشد کنگره که پس از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران برنامه‌ریزی شده بود در حالی پایان یافت که دمکرات‌های حاضر در جلسه از کاخ سفید خواستند که بدون اجازه کنگره دستور حمله نظامی صادر نکند.

شرکت‌کنندگان در حال ترک جلسه ویژه کاخ سفید پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه

از این نشست که بعد از ظهر پنجشنبه پنج‌شنبه ۳۰ خرداد/ ۲۰ ژوئن برگزار شد تنها تصاویر شرکت‌کنندگان در حال ترک جلسه منتشر شده است. اما چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات سنا و نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان هردو در مورد این نشست صحبت‌هایی کرده‌اند.

چاک شومر درباره این نشست گفت که موضع دمکرات‌هایی که در جلسه شرکت کرده‌اند این بوده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای حمله نظامی به ایران به اجازه کنگره نیاز دارد.

شومر در ادامه گفت: "رئیس‌جمهوری ممکن است که هم اکنون قصد نداشته باشد که به جنگ برود، اما ما نگران این هستیم که آنها به سمت جنگ کشیده شوند."

نانسی پلوسی هم در پیامی توئیتری در پایان نشست ویژه در رابطه با سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت که "این یک وضعیت خطرناک و پر تنش است که به رویکردی قوی، هوشمندانه و استراتژیک نیاز دارد و نه رویکردی بی‌پروا."

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان از کابینه ترامپ خواست که با متحدان آمریکا در تماس نزدیک باشند و هرکاری که لازم است انجام دهند که وضعیت تنش‌زدایی شود.

میک مک کانل، رهبر جمهوری‌خواه سنای آمریکا پس از جلسه واکنش دولت ترامپ در قبال حمله ایران را سنجیده توصیف کرد. جمهوری‌خواهان ارشد کنگره پس از همتاهای دمکرات‌شان در مورد نشست ویژه کاخ سفید بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه آمده که دولت ترامپ "باید" که "واکنش سنجیده ای" به اقدامات ایران نشان بدهد.

در بیانیه رهبران جمهوری‌خواه آمده که "رییس‌جمهور ترامپ و تیم امنیت ملی او با چشم باز وضعیت و آنچه باید در واکنش به افزایش رفتار خصمانه ایران انجام شود را بررسی می‌کنند."

شرکت‌کنندگان در جلسه ویژه کاخ سفید در حال ترک جلسه:

— Joyce Karam (@Joyce_Karam) June 20, 2019

بیانیه رهبران جمهوری‌خواه با متحدان آمریکا در منطقه خاورمیانه و  زنان و مردان نیروهای مسلح آمریکا ابراز همبستگی کرده است.

قانون‌گذاران دمکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده یک روز قبل از این نشست ویژه، قانون "اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه تروریست‌ها" (AUMF) را باطل اعلام کردند. این تصمیم  اما باید به تأیید سنای کنگره آمریکا برسد که در آن قدرت در اختیار جمهوری‌خواهان است.

تصمیم برای لغو قانون "اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه تروریست‌ها" حمایت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را نداشت اما پیامی به کابینه ترامپ بود که مجلس نمایندگان مایل نیست که او از این قانون برای حمله نظامی استفاده کند.

این قانون زمان حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک تصویب شد.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان؛ میچ مک کانل، رئیس اکثریت جمهوری‌خواه سنا؛ چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات سنا؛ کوین مک کارتیو، رئیس اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا و نمایندگان ارشد عضو کمیته‌های روابط خارجی و دفاعی سنا و همچنین کمیته‌های ناظر در مجلس نمایندگان در این نشست ویژه شرکت کردند. بیانیه‌ای رسمی در مورد این نشست منتشر نشده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.