ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد «سیگار» از فقدان نظارت بر هزینه‌های آمریکا در افغانستان

اداره بازرس ویژه آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید آمریکا بیش از ۸۴ میلیارد دلار برای آموزش نیروهای افغان هزینه کرده اما تلفات این نیروها همچنان ادامه دارد.

اداره بازرس ویژه آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد که فقدان نظارت بر هزینه‌های آمریکا در افغانستان موجب اتلاف بودجه و مانع آموزش و توسعه نیروهای امنیتی افغانستان شده است.

سربازان آمریکایی در افغانستان به نیروهای امنیتی این کشور آموزش نظامی می‌دهند ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش آسوشیتدپرس، اداره بازرس ویژه آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار)، نهاد نظارتی آمریکا بر هزینه‌های این کشور در افغانستان، در گزارش تازه‌ای ضمن اعلام این نظر گفته است که آمریکا تاکنون بیش از ۸۴ میلیارد دلار برای آموزش نیروهای افغان هزینه کرده اما نیروهای امنیتی افغانستان همچنان از تلفات زیاد در رنج‌اند و سربازان افغان به خانه‌های خود می‌روند و هرگز بازنمی‌گردند.

سیگار تصویری نگران‌کننده از طرح توسعه امنیتی پرهزینه افغانستان ارائه داده و گفته است نظارت بر سازمان‌های آمریکا و ناتو با یکدیگر هماهنگ نیست.

این گزارش می‌افزاید از آغاز، «مأموریتِ کمک به بخش امنیتی در افغانستان فاقد یک برنامه پایدار و جامع بوده است».

اداره بازرس ویژه آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان فروردین‌ماه امسال در گزارشی گفته بود که افغانستان حتی اگر بتواند با طالبان به صلح برسد همچنان به کمک‌های بین‌المللی وابسته می‌ماند.

گزارش سیگار نگرانی‌های اصلی در افغانستان را ناامنی گسترده، کمبود امکانات پلیس، فساد بومی، اقتصاد تنبل، تجارت مواد مخدر توسط طالبان و تهدیدات موجود علیه حقوق زنان عنوان کرده بود.

روز چهارشنبه ۲۹ خرداد / ۱۹ ژوئن، تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان هشدار داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان شفاف برگزار نشود، این کشور توانایی مقابله با بحران پس از انتخابات را ندارد.

یاماموتو در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «افغانستان توانایی مقابله با بحران مداوم و درازمدت پس از انتخابات را ندارد که در نتیجه آن امکان دارد رئیس‌جمهوری با مشروعیت داخلی شکننده روی کار آید.»

نماینده سازمان ملل همچنین بر آغاز گفت‌وگو بین طرف‌های افغان (دولت و طالبان) تأکید کرد و از کشورهایی که بر طالبان نفوذ دارند خواست که این گروه را برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم با دولت تشویق کنند.

گفت‌وگوهای افغان‌ـ‌افغان (بین‌الافغان) قرار بود ۳۰ فروردین / ۱۹ آوریل در دوحه قطر برگزار شود. از این گفت‌وگوها به‌عنوان نخستین گام برای دستیابی به توافق صلح بین دولت محمد اشرف غنی و طالبان و سرآغازی برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان یاد شده بود. اما طالبان اعلام کرد که به‌دلیل شمار زیاد نمایندگان دولت افغانستان در این نشست شرکت نمی‌کند.

از سوی دیگر نمایندگان طالبان تاکنون دو بار در مسکو با شخصیت‌های سیاسی افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند. در بار نخست نماینده‌ای از سوی دولت افغانستان شرکت نداشت اما در دومین نشست سفیر افغانستان در روسیه در این نشست حضور یافت. دومین نشست مسکو ۹ خرداد / ۳۰ مه بدون نتیجه پایان یافت. طالبان گفتند پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما درخواست آتش‌بس را رد کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.