ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظهور راست افراطی نشانه‌ی برخورد فرهنگ‌هاست نه تمدن‌ها

اگر کسی به ماهیتِ تحولات سیاسیِ کنونیِ دنیا شک دارد فقط کافی است که به منازعات شدیدی بنگرد که خارج از حوزه‌ی سیاست و در حیطه‌ی فرهنگ درگرفته است. متخصصان علوم سیاسی مدت‌های مدید است که تنها به داده‌های سنجش‌پذیر توجه کرده‌اند و از یاد برده‌اند که تحلیل فرهنگ هرچند دشوار اما به همان اندازه حیاتی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عمر سوخته

    در جهان امروز (بوِیژه بعد از جنگ دوم جهانی و الخصوص بعد جنگ سرد) در کلیت واقعیت چیزی که می بینیم، تفاوت فرهنگی، آن هم خیلی زیاد نیست. ما یک تمدن جهانی داریم، تمدن چیست؟ شهرنشینی، و آثار مادی و معنوی مرتبط با آن. هر جا کمی بخواهند متمدنانه زندگی کنند، چاره ای ندارند از امکانات مادی و قوانین موضوعی و وضعی در اکثر کشور تقلید کنند. همگی خودرو و قطار و هواپیما و راه آسفالت و انواع چیزهای تمدن امروز استفاده میکنند. حتی عموما کت و شلوار میپوشند. اینها همه تمدن جهانی است. چیزی به نام تمدن غربی و شرقی نداریم. بسیاری چیزهایی به اسم تمدن غربی است در اصل همان تلفیق تمدنهای گذشته است که د ر غرب و کشورهای پیشرفته تکامل یافته. ما دیگر تمدن اسلامی، هندی، چینی، اروپایی یا غربی نداریم. اکنون فقط یک تمدن هست و آن تمدن جهانی است. بدهی است آنهایی بیشتر تلاش میکنند در پیشرفت تمدن پیشرفته تر هستند.