ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: مستاجران در کرمانشاه تجمع کردند

هفت دهک درآمدی نخست توان پرداخت اجاره مسکن را ندارد و ارزش پول رهن مستاجران هفتاد درصد کاهش یافته است.

افزایش نرخ اجاره بهاء، مستاجران را به چادرنشینی و کانکس‌نشینی ناچار کرده است. وزیر راه و شهرسازی دولت محمود احمدی‌نژاد می‌گوید: هفت دهک درآمدی پائین توان پرداخت اجاره را ندارد. در کرمانشاه جمعی از مستاجران مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

افزایش نرخ اجاره یافتن مسکن برای مستاجران را دشوار کرده است. عکس: آرشیو

به گزارش روزنامه «باختر» کرمانشاه، جمعی از مستاجران این شهر طی هفته گذشته در اعتراض به اجاره بهای بالای مسکن، در مقابل ساختمان فرمانداری کرمانشاه دست به تجمع زدند‌.

معترضان که جمعیت غالب آن زنان سرپرست خانوار بودند، گفتند که با وجود قیمت های بالا قادر به تهیه مسکن اجاره ای نیستند.

هیئت دولت جمهوری اسلامی به تازگی اعلام کرده است که به کارگران مستاجر وام برای پرداخت پول رهن مسکن پرداخت می‌کند.

مستاجران معترض در کرمانشاه اما گفتند که تقاضای وام ندارند و بلکه خواستار این هستند که مسئولان استان چاره ای عاجل برای افزایش نرخ اجاره مسکن بیاندیشند.

فرماندار کرمانشاه چندی پیش گفته بود که قیمت اجاره مسکن در برخی مناطق این شهر تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. به گفته او، با افزایش نرخ اجاره، تقاضا برای چادر در این شهر افزایش یافته است.

خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی (ایرنا) هم ۲۷ خرداد گزارش کرد؛ نرخ اجاره مسکن در قصرشیرین واقع در استان کرمانشاه «افزایش غیرمتعارف» داشته است.

فرماندار قصرشیرین ضمن تائید افزایش چشمگیر نرخ اجاره، گفت که دولت با «متخلفان» و مالکانی که نرخ اجاره را افزایش داده‌اند، برخورد قانونی خواهد کرد.

نرخ اجاره‌بهاء در دیگر مناطق ایران نیز افزایش یافته است. در کرمان افزایش نرخ اجاره باعث روی آوردن مستاجران کم‌درآمد به تقاضا برای کانکس و یا چادر شده است.

در گیلان نیز افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره موجب مهاجرت مستاجران کم‌درآمد شده است. موضوعی که پیش از این در شهرهای بزرگ، به ویژه تهران، اصفهان و مشهد رخ داده  و سبب خروح مستاجران کم‌درآمد از مناطق شهری به حاشیه شهر و یا شهرهای اطراف شده بود.

مرکز آمار ایران میزان افزایش نرخ اجاره در سال گذشته را ۱۷ تا ۲۵ درصد اعلام می‌کند. اما گزارش میدانی رسانه‌های داخلی ایران بیانگر افزایش بیش از صد در صدی نرخ اجاره مسکن است.

در پیوند یا همین موضوع مجید گودرزی کارشناس مسکن در ایران به سایت خبری «راه‌دانا» گفت که سقوط ارزش ریال باعث کاهش ۷۰ درصدی ارزش پول رهن مستاجران شده است.

علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز در واکنش به افزایش نرخ اجاره مسکن گفت که هفت دهک درآمدی نخست توان پرداخت اجاره را ندارند.

دولت حسن روحانی که دو سال قبل طرح مسکن مهر را به دلیل آنچه که «غیرکارشناسی» و «هزینه‌بر» بودن آن عنوان کرد، متوقف کرد، وعده داده بود با اجرای طرح مسکن اجتماعی، هزینه مسکن برای خانواده‌های کم‌درآمد را کاهش دهد.

وزارت راه و شهرسازی هم به منظور آنچه که ساماندهی بازار مسکن اعلام شده، لایحه‌ای برای «حمایت از مستاجران» تدوین کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.