ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: بعضی‌ها نگذاشتند مردم از گشایش برجام لذت ببرند

رئیس جمهوری ایران در سخنانی که علیه تحریم‌های جدید آمریکا ایراد کرد به مخالفان دولت هم تاخت و گفت دولت پس از برجام هر کاری می‌کرد مورد انتقاد آن‌ها قرار می‌گرفت.

حسن روحانی در سخنانی که در محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه علی خامنه‌ای ایراد کرد مخالفان دولت را نیز مورد انتقاد قرار داد که نگذاشتند مردم از گشایش برجام لذت ببرند و دولت را مدام مورد حمله قرار دادند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران

در حالی‌که بیشتر خبرگزاری‌ها سخنان روز سه‌شنبه ۴ تیر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را بازتاب دادند، در میان این سخنان حمله او به مخالفان دولت نیز جلب توجه می‌کرد.

او درباره اقدامات مخالفان دولت پس از توافق هسته‌ای گفت: «بعضی‌ها یک حالت مادر شوهری به خود گرفتند و نگذاشتند مردم در همان یکی دو سال گشایش برجام هم لذت ببرند. شرکت‌های خارجی می‌آمدند می‌گفتند چرا آمدند؛ قرارداد می‌بستیم، ایراد می‌گرفتند و وقتی قرارداد به هم می‌خورد باز غُر می‌زدند. نگذاشتند مردم لذت ببرند. هواپیما می‌خریدیم می‌گفتند خیانت شد. می‌نوشتند بروید اتوبوس بخرید چرا هواپیما خریدید؟ این نمی‌فهمد که با اتوبوس نمی‌شود مکه رفت.»

سخنان روحانی، در حالی‌که فشارهای آمریکا بر جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود و خامنه‌ای و دیگر مسئولان حکومتی بر ضرورت وحدت مقامات تأکید می‌کنند، نشان‌دهنده ادامه اختلاف‌های مسئولان حکومتی حتی در چنین شرایطی است.

حملات اخیر برخی نمایندگان اصولگرا به وزارت نفت و بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی، انتشار خبرهایی از فساد مالی و «جاسوسی» یک زن در این وزارتخانه و تکذیب آن‌ها از سوی مقامات وزارت نفت و طرفداران دولت، گوشه دیگری از این اختلاف‌هاست که در اوج تنش با آمریکا همچنان بروز می‌کنند.

با این حال، حسن روحانی در سخنان روز سه‌شنبه خود به اقداماتی نظیر نوشتن شعار «اسرائیل باید از نقشه جهان محو شود» بر روی موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران، هشت ماه  پس از توافق هسته‌ای و آزمایش این موشک‌ها، و یا حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در دی ۱۳۹۴، شش ماه پس از توافق هسته‌ای، اشاره‌ای نکرد؛ اقداماتی که تنش‌های تازه‌ای بین ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد و چنین نشان می‌داد که پس توافق هسته‌ای تغییری در سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد نشده است.

روحانی پیش از این نیز از نقش‌ نهادهای نظامی در اقتصاد ایران انتقاد کرده بود. او در تیرماه ۱۳۹۶ گفته بود: «ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. (...) از آن دولتی که تفنگ نداشت، می ترسیدند چه برسد به این‌که اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آن‌ها رقابت کند.»

این گفته‌ها با واکنش فرمانده وقت سپاه پاسداران مواجه شد. محمدعلی جعفری، چهار روز پس از سخنرانی روحانی گفت: «صاحب تفنگ که سهل است، ما صاحب موشک‌های دشمن‌شکن هستیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    واقعا" انکارکه خداوند خالق انسان - انسان ها بطورتک نفری نیافریده ودر پیکرآخوندسانان بجای یک نفر چندین نفر آفریده شده اند یکی ازآنها به عبادت کردن نمائی و تسبیح گردانی و دومی به مکاری و حیله گری - سومی به دروغگوئی و پنهان گری وچهارمی به چپاول مال مردم - وپنجمی به بستن چشم ودهان و گوش ومغزشوئی مردم وحصر مردم به هرشکل وفرمی و شکنجه واعدام مشغول است و ششمی هم با تهدید و ارعاب ووحشت پراکنی مشغول است و هفتمی هم با چهره ای مظلومانه و گریم کرده جلوی دوربین ها ظاهرمیشود - بله هفت نفر وبلکه بیشتر درکالبد آخوندهای حکومتی ورهبران ازجمله خمینی وخامنه ای وجود داشته ودارند..لذت فروکش کردن تحریم ها و دریافت بیش از150 میلیارد دلار و سالهای بعد ازآن که برفروش منابع همه شکل وفرمی را باعث شده را مردمی که عباوعمامه و خانواده ها و آقازاده هایشان و سپاه پاسداران و مقامات دولتی وحکومتی و نهادهای حکومتی و بشاراسد و شیخ نصرالله و خالد مشعل و الشعبی ها بوده است بدون شک وشبهی شاملشان شده است وبقدری لذت برده اند که برای چند نسل شان که دررفاه کامل با اتومبیل های لوکس وویلاها و آپارتنان ها آنچنانی بسربرند تمام وکمال کافی بوده و می باشد وخواهد بود..ولی برای اکثریت مردم ایران که درطول گذشت چهل سال همچون برده گان و خش وخاشاک به رسمیت شناخته میشوند و همچون خمیرمجسمه سازان دراین چهل دردست های حکومتی مچاله شدند و یا به عبارتی بعنوان دشمن سومی بعد ازامریکا واسرائیل به رسمیت شناخته میشوند اگردرب های گاوصندوق های بانک های بین المللی هم برای آخوندها بازباشد دلاری شاملشان نمیشود و نخواهد شد...فقط دراین مدت کوتاه ازافشاگری ها در چپاوگری میلیاردها دلاری آقازاده ها ووزاری اسلامی وشرکاء که به جهتی و به دلیلی در روزنامه ها وهمزمان شعاراقتصاد مقاومتی درجهت مردم سرداده میشود منتشر شده است بدرستی عمق لذت ازبرجام را روشن می کند..فقط دردوران قبلی رئیس جمهورنمائی روحانی بطورعلنی گفت که 35میلیارددلار را به سوریه وعراق اختصاص داده آنهم درشرایطی بسیاری ازاقشارمردمی پول مراجعه به پزشک و دارو را نداشته اند وحتی بسیاری درشهرستان ها درداشتن آب آشامیدنی و مدارس و درمانگاه درحصربوده اند..واقعا" که آخوند جماعت هرکدامشان تنها یک نفردرزیر عبا و عمامه نیستند...

  • زمانی

    هنوز کسی خریدار انشاء درمانی و بازی آخوند خوبه و آخوند بده هست و معنی کامل پیام رسای "اصلاحطلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا" را درک نکرده؟