ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: رهبران ایران تنها چیزی که می‌فهمند قدرت و زور است

رئیس جمهوری آمریکا رهبران جمهوری اسلامی را مسئول رنج مردم ایران از تحریم‌ها دانست و گفت هرگونه حمله ایران با پاسخ «کوبنده» آمریکا روبه‌رو خواهد شد.

دونالد ترامپ در اظهارنظر تازه‌ای گفته است که رهبران جمهوری اسلامی «تنها چیزی که می‌فهمند قدرت و زور است». او تهدید کرده است که اگر ایران دست به حمله بزند «با قدرت شدید و کوبنده روبه‌رو خواهد شد»، قدرتی که  در برخی زمینه‌ها «نابودگر» خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۴ تیر / ۲۵ ژوئن در سلسله توئیت‌هایی بار دیگر به تنش موجود با ایران پرداخت و مسئولیت وضعیت کنونی را برعهده رهبران ایران دانست.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: «رهبران ایران واژه‌های "خوبی" و "دلسوزی" که بویی از آن نبرده‌اند را درک نمی‌کنند. متأسفانه تنها چیزی که می‌فهمند قدرت و زور است. آمریکا با فاصله قدرتمندترین نیروی نظامی در دنیاست و فقط در دو سال گذشته ۱،۵ تریلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است.»

او در توئیت بعدی خود به تأثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران اشاره کرده و آورده است: «مردم فوق‌العاده ایران بدون هیچ دلیلی رنج می‌کشند. رهبران آن‌ها تمام پول‌ها را صرف ترور می‌کنند و برای چیزهای دیگر خرج ناچیزی می‌کنند. آمریکا استفاده ایران از بمب‌های کنارجاده‌ای و پرتابه‌های انفجاری (بمب‌های EFP) که به کشته شدن ۲۰۰۰ آمریکایی و زخمی شدن شمار زیادی از آن‌ها منجر شد را فراموش نکرده است.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 25. Juni 2019

روز گذشته، دوشنبه ۳ تیر / ۲۴ ژوئن وزارت خزانه‌داری آمریکا، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تشکیلات دفتر او و شماری از فرماندهان سپاه پاسداران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد و تمامی دارایی‌های این افراد و نهادها در خاک آمریکا مسدود شد. این اقدام در واکنش به حمله به پهپاد آمریکا توسط دفاع ضدهوایی سپاه پاسداران در هفته گذشته، صورت گرفت.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز به‌زودی تحریم خواهد شد.

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در این‌باره گفت: «دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جاافتاده بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز روز سه‌شنبه ۴ تیر در واکنش به خبر تحریم‌های جدید آمریکا علیه رهبر جمهوری اسلامی و نهاد رهبری، این تحریم‌ها را «ضد بشری» و «تحریم تمام ملت ایران» خواند و گفت آمریکا به‌دلیل «سرخوردگی» و «ناتوانی»، رهبر ایران را تحریم کرده است. روحانی، علی خامنه‌ای را نه تنها رهبر ایران بلکه یک «مقام دینی، ‌اجتماعی و معنوی» خواند که «شیعیان و غیرشیعیان در سراسر جهان» مطیع او هستند. او با لحنی تمسخرآمیز گفت: «این همه مردم در عراق پاکستان، سوریه، لبنان، افغانستان، کویت، عراق و در سایر کشورها چه شیعه و غیرشیعه علاقمند و عاشق و مطیع مقام معظم رهبری هستند و آمریکایی‌ها آن‌قدر عقل‌شان را از دست داد‌ه‌اند که می‌خواهند رهبری یک کشور را تحریم کنند که ایشان به آمریکا نیاید. خوشمزه است! ما شما را راه نمی‌دهیم بعد می‌گویید شما نیایید؟»

دونالد ترامپ در توئیت دیگری ظاهراً به این سخنان روحانی پاسخ داده و نوشته است: «بیانیه بسیار توهین‌آمیز و جاهلانه ایران که امروز منتشر شد تنها نشان می‌دهد که آن‌ها واقعیت را درک نمی‌کنند. هرگونه حمله توسط ایران به هر چیز آمریکایی با قدرت شدید و کوبنده روبه‌رو خواهد شد. در برخی زمینه‌ها، کوبنده به معنی نابودی خواهد بود. دیگر از جان کری و اوباما خبری نیست.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 25. Juni 2019

تنش‌ها بین ایران و آمریکا پنج‌شنبه گذشته۳۰ خرداد / ۲۰ ژوئن پس از سرنگون‌کردن یک پهپاد آمریکایی به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بالا گرفت. آمریکا آماده حمله بود اما بنا بر گفته‌های ترامپ، او این دستور را به دلیل «متناسب‌نبودن» با اقدام جمهوری اسلامی به تعلیق درآورد. ترامپ بعدتر گفت که در عوض «تحریم‌های خیلی بیشتری» در راه خواهند بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت فشارها و تحریم‌ها علیه ایران ممکن است «تا یک هفته دیگر» یا «تا سال‌ها بعد» ادامه یابد. او با اشاره به توافق هسته‌ای‌اش با کره شمالی گفت که طرح مشابهی با آن مذاکرات را در نظر دارد و حاضر به اعطای مشوق‌های اقتصادی به جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بردیا

    جمهوری اسلامی در طول این 40 سال، با دو زبان با منتقدان داخلی خود (هموطنان و شهروندان ایرانی) سخن گفته، زبان کشتار و زندان و دومی زبان حذف فیزیکی. هرجا توانسته و سمبه‌اش پر زور بوده به صغیر و کبیر رحم نکرده و با نام خدا و اسلام علناً دست به جنایت زده است. اما زمانی که نتوانسته با شمشیر کشیده از رو برخورد کند، با خرج کردن دلارهای نفتی دست به کشتار و جنایت زده، و کشورهای پر نفوذ را هم با نفت ارزان راضی کرده است. اما در نهایت هر دو روش با هدفی نامشروع و روشی نامشروع، زبان زور جمهوری اسلامی بوده برای بقاء انگلی این رژیم منحوس. چنین نظامی فقط با یک زبان قابل برچیدن است، آنهم زبان خودش. اما چنین بنظر می‌رسد که زبان زور کشور ثالث هم برای مردم ایران آبی گرم نکند. لذا مردم ایران باید خود کاری کنند و این غده سرطانی را جراحی کنند.

  • رضا

    دمت گرم تازه فهمیدی این آخوندهای پست فطرت کی هستن فقط زور همین و بس

  • اسناد خشونت ج.ا. از سایت زندیق

    در خاتمه این کامنتها، بگیوم این کامنهتا از سر نامیید به نوشتم. تا همین اواخر امید داشم با انتقاد و راه حل مسالمت آمیز مثل خیلی کسانی به ایران علاقه دارند مانع جنگ ویورانی شویم. اما متاسفانه تا مغز استخوان آیین شیعه ولای-سپاهی، خیالات ایجاد امپرتوری است. انها به مرزهای ایارن اکتفا نمیکنند و با در اختیار گرفتن 90% اقتصاد ایران، تمام این منابع و سمرایه ها پای ایدئولوزی خردسوز و ضد بشری شان ناوبد میکنند. از هرر اهی شده باید جلوی این اقلیت روان پریش گرفت. ج.ا. بریا چندیمن باز ثابت کرده اصلاخ بشو نیست. با مبارزه مسالمت آمیز و نقد و پیشنهاد دست از خیالتش گفته شده بر نمیدارد. نفرت پراکنی مذهبی، سرکوب دگراندیشان و منتقدان، ادامه تبعیض و رانت و بیعدالتی، ظلم، فقر شده ابزار ج.ا.

  • اسناد خشونت ج.ا. از سایت زندیق

    حالا جمهوری اسلامی ایران، با توسل بر کلیدواژه نژادپرستیزانه ایران ودگرستیزانه شیعه ولایی، بهانه مشروعیت بخشی برا ی ایجاد خیالات امپرتوری اش دارد. برای رسیدن به منظور، موانعی چون اعراب سنی و کردها و ارمنیان و قفقازیها و یهودیان اسرائیل و حتی ترکان اسیای مرکزی و ترکیه را دارد. علت اساسی مخالفت جهان غرب که متحدانش (اسرائیل-اعراب سنی-قفقازیهاترکان) مورد هجمه اهداف توسعه طلبانه ج.ا. هستند، مخالف دستیابی به فناور ی هسته ای و موشکی بالستیک است.

  • اسناد خشونت ج.ا. از سایت زندیق

    اگر پرشیا معادل ایران بگیریم، کشوری است لااقل طی 2500 گذشته، سه باز منحل شده است. زمان اسکندر، رسما پرشیا نابود شد /پرشیا اسم یک استان پادشهی در جنوب اران بود از جزء به کل به کشورهای تحت تصرق و تجاوز هخامنشی توسه یابفت. بر طبق خود ادعای هخمنشیان در کتیبه ها، 23 کشور را تصرف کردند! اما اسمش بعدا بر روی کشورهای دیگری در آن سرزمین بودند ماند در نزد مغرب زمینیان و اعراب. 150 بعد نابودی امپراتوری پرشیا، یک امپرتوری شبیهش توسط پارتیان بوجود امد و چندان سندی نیست خودشان اسم کشورشان چی میگذاشتند و اما به اشکانی مشهور شدند. به دروغ ایران گرایان اسم کشور را ایارن میگیوند. اشکانیها نیز امپراتوری از چندین کشور بودند یک فدراسیون بودند. بعد از هم ساسانیان، آنها نخشتین باز نام ارانشهر بر کشور خود نامیدند. / 1400 سال پیش کشور ایرانشهر نابود شد و تا 700 بعد مغولان بر بخشی گاهی اسم ایران بکرا بردند اصلا کشوری به نام ایران نبود، صفویان هم گاهی کشور ایران بکار بردند. تنها در زمان قاجار بود که ایران در اسناد داخلی بکار میرفت و ولی همچنان خاطره پرشیا در نزد غربیان موجب شد فارس/پرشیا نامیده شود. نام ایران را در حقیقت برخی خراسانیان چون فردوسی در برابر اعراب و ترکان ترویج میدانند و کاملا انگیزه ن/زادپرستانه و نژادستیزانه داشتند. آنها کلیدواژه ایران برساختند عقده سیاسی خود نسبت به ترکان و اعراب خالی کنند.

  • اسناد خشونت ج.ا. از سایت زندیق

    هند و به درجات خفیف تر پاکستان، اسرائیل، چین، حتی کره شمالی همگی سلاح اتمی و موشک بالستیک برای دفاع از محدوده قلمروی فعلی شان میخواهند و در حقیقت بازدارنگی در برابر ابرقدرتها هسته ای-موشکی. اما تقریبا تنها حکومت-نظام جهان که برنامه گسترش ارضی و قلمرومی کشوری تحت حکومتش و ایجاد امراتوری به سبک دوران چنگ جهانی دوم و قبلتر دارد، ج.ا. ایران است. ج.ا. خیال جنگ آخرالزمانی و پایان دادن تمام کشورها دارد و میخواهد حکومتی ولایی جهانی ایجاد کند و برای همین چهار نسل زندگی مردم ایران سوزانده است و باز هم خواهد سوزاند. دوران دموکراتهای ساده اندیش کندی و کارتر، منویات امثال خمنی که کتاب ولایت فقیه آمده بود جدی نگرفتند و بر سر حسادت و دشمنی با بلوک شرق، غربیان این هیولا عقیدتی بردند پاریس و با تصور استحاله و کنترلش ب ا التقاطیها ملی-مذهبی و شبه مارکسیت-شبه اسلامگراها میتوانند هم ایارن داشته و هم اسلام علیه نوفذ کمونیتس حفظ کنند. اما رکبهای متعدد خوردند. در بهترین شرایط ممکن پس فروپاشی بلوک شرق، از بدشانسی جهان و ایرانیان، دوباره دموکراتهای ساده اندش با کلینوتن فرصت نابودی این هیولا در دهه 1990 از دست دادند. شاید با کمتر از نیرویی علیه صدام بکار بردند میتوانستند ازشر ج.ا. راحت شوند، اما نکردند و طی سی سال بالغ 1500 میلیارد دلار به اقتصاد ج.ا. تزرق شد و هیولا هفت سر ج.ا. بختک جهان سکولار شده است.

  • اسناد خشونت ج.ا. از سایت زندیق

    من سالهای هنوز اینترنت نوبد و نوجوانی بودم، تحت شدید تبلیغات ج.ا. بودم از اسلام بویژه شیعه امامیه، چهره صلح طلب و غیرخوشنت امیز و مذهبی (به تبع حکومتی شیعی ج.ا.) خواهان عدالت و صلح و سعادت بشریت بوده1 اما طی سی سال اخیر چه در زندگی شخصی و مظالمی از شیعیان و مسلمان ددیم چه مظالمی این شیعیان و اسلامیون به طول به دیگران (حتی به خود)، دیگر امیدی ندارم به این مردمان اسلامی-شیعی که سر بهر اه شوند. اما حقیاقی دیگری بر من معلوم شده، جدا از مسائلی روان پریشی تربیت شدن اینان مثل سادیسم و لذت دیگرآزاری، مسئله منفعت است. خشونت و ترساندن ابزار سلام است. اسلام همانطور خیلی ها معنی کرده اند به تسلیم است. اما برخی به سلامتی و سلام ربط میدهند! اسلام به طور کل بویزه شیعه آخوندی-سپاهی، همان طور ترامپ گفته زبان زور میفهمد. اما چرا دنیای بویژه جهان سکولار با تسلیح ج.ا. مشکل دارد اما مثلابا اسرائیل یا کره جنوبی و حتی عربستان و مصر و هند ندارد؟

  • خود ترامپ نیز مانند آخوندهاست: متجاوز

    چهار روز پیش (جمعه ۲۱ جون) خانم "جین کارول", یک روزنامه نگار آمریکایی, دونالد ترامپ را متهم به تجاوز کرد. وی افزود که ترامپ ۲۳ سال پیش در یک اتاقک تعویض لباس, در فروشگاه "برگدورف گودمن" به او تجاوز کرده است. تا به حال ۲۱ زن دیگر نیز اتهام تجاوز از سوی ترامپ را مطرح کرده اند. تا به حال فقط دو سناتور جمهوریخواه خواه گفته اند که ادعای تجاوز به عنف علیه ترامپ باید مورد بررسی قرار گیرد.