ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همزمان با سفر پمپئو به کابل دو نظامی آمریکایی به قتل رسیدند

وزیر خارجه آمریکا در یک سفر اعلام‌نشده به کابل اعلام کرد که آمریکا انتظار دارد تا قبل از یکم سپتامبر توافق صلح با طالبان نهایی شود.

ارتش آمریکا اعلام کرد که چهارشنبه ۲۶ ژوئن/ ۵ تیر دو نظامی در افغانستان به قتل رسیدند. سنتکام درباره جزئیات این واقعه که همزمان با سفر اعلام‌نشده وزیر خارجه آمریکا به کابل اتفاق افتاد سکوت کرده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا: «امیدوارم بتوانیم تا قبل از یکم سپتامبر توافق صلح را نهایی کنیم. مطمئناً این مأموریت ماست.»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شامگاه گذشته در یک سفر اعلام نشده وارد کابل شد. تنها چند ساعت بعد سنتکام اعلام کرد که دو نظامی آمریکایی در افغانستان به قتل رسیدند.

پمپئو در جمع خبرنگاران در کابل اعلام کرد که واشنگتن امیدوار است تا قبل از یکم سپتامبر سال جاری به توافق صلح با طالبان دست پیدا کند:

«امیدوارم بتوانیم تا قبل از یکم سپتامبر توافق صلح را نهایی کنیم. مطمئناً این مأموریت ماست.»

پمپئو برای گفت‌وگو و رایزنی با مقامات هند درباره تأمین امنیت ناوبری در تنگه هرمز به دهلی نو رفت.

هنوز معلوم نیست قتل دو سرباز آمریکایی به ناآرامی‌ها در افغانستان مرتبط باشد. در ۱۸ سالی که از جنگ افغانستان می‌گذرد ۲۴۰۰ سرباز آمریکایی در این کشور کشته شده‌اند. زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در این سفر پمپئو را در گفت‌وگو با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان همراهی کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پمپئو در گفت‌وگو با سران افغانستان بر سیاست‌های راهبردی زلمی خلیلزاد در مذاکرات دوحه با طالبان تأکید کرد. دور بعدی این مذاکرات شنبه آینده در دوحه قطر آغاز می‌شود. مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای خارجی از افغانستان، گفت‌وگوهای بین‌الافغان و دستیابی به آتش‌بس پایدار از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوهای دوحه‌اند.

ارتش آمریکا شامگاه گذشته با بیانیه کوتاهی در دو پاراگراف از قتل دو نظامی آمریکایی در افغانستان همزمان با سفر پمپئو به این کشور خبر داد. در این اطلاعیه هویت این دو نظامی و جزئیات حادثه افشا نشده است.

طالبان می‌گوید که دولت مرکزی افغانستان «دست‌نشانده» و «بازیگر اصلی» آمریکا است و به همین دلیل مذاکره مستقیم با دولت را هنوز نپذیرفته است. یک ماه قبل دومین نشست گروه مشترک آمریکا و اروپا به میزبانی آلمان در برلین برگزار شد. زلمی خلیل‌زاد در این اجلاس آخرین تحولات روند صلح در افغانستان را با مقام‌های اروپایی در میان گذاشت. قرار شد نشست «بین‌ افغان» به میزبانی آلمان و قطر برگزار شود. هفته گذشته نیز در شهر اورفای روسیه اجلاسی با حضور مقام‌هایی از روسیه، چین، هند، پاکستان، ایران و افغانستان برگزار شد. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در نشست با مقام‌های ارشد امنیتی کشورهای همسایه افغانستان در روسیه گفت که گفت‌و‌گوها با گروه طالبان باید در هماهنگی با کابل صورت بگیرد. همزمان ایالات متحده اعلام کرد که به دنبال طرح صلح جامع با طالبان است و این طرح عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.