ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ بیش از دو هزار و ۵۰۰ ایرانی در دو ماه اخیر در تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کشته شدن ۶۴ نفر در سه روز ابتدای تابستان سال جاری خبر داد.

کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در نشست خبری خود گفته بر اساس اطلاعات سامانه پزشکی قانونی، بیش از دو هزار و ۵۸۴ نفر در دو ماهه اخیر در تصادفات درون و برون شهری جان خود را از دست دادند.

عکس از ارشیو

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، در روزهای اخیر نیز ۲۵ نفر سر صحنه تصادف و ۴۱ نفر در طول انتقال و درمان جان باختند.

در این آمار ۸ تا ۹ کودک وجود دارد.

بر اساس گفته‌های هادیانفر، از ابتدای تیر ماه سال جاری تا سوم تیرماه ۶۴ نفر در تصادفات ترافیکی جان خود را از دست دادند. همچنین در این سه روز هزار و ۳۷۵نفر مصدوم شدند که با جان باختن احتمالی تعدادی از افراد مصدوم در طول درمان، آمار جان‌باختگان افزایش خواهد یافت.

هادیانفر اعلام کرده ۱.۳ درصد جمعیت در تصادفات و حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند که در این حوادث ۹۲ درصد عامل انسانی موثر است.

او با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در دو ماهه ابتدایی سال ۹۸ گفته است:

«تصادفات و حوادث ترافیکی درون شهری در دو ماهه ابتدایی سال ۴.۶ درصد افزایش داشته است. در این مدت ۳۰ نفر بیشتر از سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند. اما حوادث ترافیکی برون شهری کاهش ۹ درصدی داشته و در دو ماهه اخیر ۱۵۱ نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر جان خود را از دست داده‌اند.»

 ۲۴ تا ۲۵ درصد حوادث ترافیکی به دلیل واژگونی خودرو است که این میزان در تعطیلات عید فطر تا ۴۰ درصد در جاده‌های جنوبی کشور افزایش داشته است. همچنین ۲۱.۵ درصد جان باختگان در حوادث ترافیکی عابران پیاده و ۱۹ درصد موتورسیکلت سواران هستند. رانندگان خودروها نیز ۵۹ درصد از جان باختگان حوادث و سوانح ترافیکی هستند.

رئیس پلیس راهور گفته در سه ماهه ابتدایی سال جاری دو هزار و ۳۶۸ راننده مقصر در تصادفات بوده‌اند و باعث جان باختن سه هزار و ۸۶۳ نفر شده‌اند. عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی همچنان چهار عامل اصلی در سوانح و حوادث ترافیکی هستند.

 ۵۹ درصد خودروها در سوانح و حوادث ترافیکی مقصر بوده‌اند و سهم موتورسیکلت‌ها ۲۷ درصد بوده که در شهرهای شمالی این میزان تا ۸۲ درصد می‌رسد. وانت‌ها نیز ۷.۳ درصد در حوادث ترافیکی مقصر هستند.

۲۵ درصد تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد و پیک تصادفات نیز از ساعت ۱۲ ظهر تا هشت شب است. رانندگانی که در مسیرهای طولانی تردد می‌کنند در ساعات صبحگاهی نیز دچار حادثه می‌شوند.

بیشترین تصادفات متعلق به استان‌های قزوین، هرمزگان، یزد، گلستان و اصفهان است. بیشترین کاهش تصادفات نیز در استان‌های خوزستان، تهران بزرگ، لرستان، زنجان و مازندران گزارش شده است.

تصادفات رانندگی که نهمین علت مرگ و میر در دنیاست، دومین علت مرگ و میر شهروندان ایرانی است.

ایران در میان کشورهای دنیا به لحاظ تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن رتبه هشتم را دارد. یعنی در بین ١٩٠ کشور جهان رتبه ایران از آخر هشتم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.