ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران در سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح تحول سلامت

به گفته یک کارشناس سازمان تامین اجتماعی، از آنجا که فروش نفت به صفر رسیده، با وجود طرح پیشنهادی مجلس به دولت، باز هم ممکن است دولت نتواند بدهی‌اش را به تامین اجتماعی بپردازد.

به گفته یک کارشناس طرح و برنامه در سازمان تامین اجتماعی، هزینه‌تراشی دولت برای سازمان تامین اجتماعی از طریق طرح تحول سلامت، وضعیت این سازمان را بیش از پیش بحرانی کرده است.

دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و سازمان به بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، عباس اورنگ روز شنبه هشتم تیر ماه با اشاره به بدهی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۷ گفت:

«حدود شش سال است که دولت بدهی‌های تجمیع شده‌اش را به سازمان تامین اجتماعی، پرداخت نکرده است.»

به واسطه حق بیمه‌ها دولت سالانه باید ۳۰ هزار میلیارد تومان بپردازد.

اورنگ در ادامه گفت:

«از آنجا که فروش نفت به صفر رسیده است، با وجود طرح پیشنهادی مجلس به دولت برای پرداخت بدهی‌ها باز هم ممکن است دولت نتواند بدهی خود را به تامین اجتماعی بپردازد. در طرح پیشنهادی مجلس به دولت، راهکارهای تهاتری به دولت پیشنهاد شده بود و قرار شد دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را از طریق این راهکارها بپردازد، اما امید چندانی به پرداخت بدهی‌های دولت نیست.»

به گفته این کارشناس تامین اجتماعی دولت سال سختی را پیش رو دارد و با توجه به مشکلات موجود برای فروش نفت، دولت باید برای یافتن منابع برای سایر هزینه‌هایش فکری بکند:

«انتظار ما از دولت این است که در سال جدید به مطالبات قبلی نیفزاید و دست‌کم حق بیمه‌هایی که امسال بر دوش دارد، بپردازد.»

عباس اورنگ با اشاره به ضرردهی شرکت‌های شستا در سال‌های اخیر نیز گفت:

«شستا هم بخشی از سرمایه‌گذاری کشور است و در این شرایط نامساعدی که به خاطر تحریم‌ها ایجاد شده، شرکت‌های شستا نمی‌توانند سودآور باشند.»

او در عین حال گفت نباید مدیرانی را که در فضای کنونی در حوزه صنعت کار می‌کنند، دچار فشار روانی کنیم:

«کار کردن در فضای کنونی صنعت سخت است و بسیاری از سرمایه‌گذاری و مدیریت در حوزه‌های مولد ناراضی هستند. باید در شرایط کنونی برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی راهکارهای معقول ارائه کنیم.»

این «راهکارهای معقول» معمولا فشار را از روی کارفرما برداشته بر دوش کارگران می‌گذارند.

طرح تحول نظام سلامت اما از بهار سال ۹۳ در بیمارستان‌های دولتی اجرایی شد و از ابتدا هم با مشکلاتی مواجه بود. به گفته حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت و درمان، در تیر ماه سال ۹۳ و دو ماه پس از اجرایی شدن این طرح در سراسر ایران، طرح تحول نظام سلامت به دلیل عدم آشنایی مسئولان و همین‌طور عدم اعتماد پزشکان به آن، مشکلاتی اساسی پیدا کرد.

علی‌محمد آدابی، رئیس شورای عالی نظام پرستاری هم درباره این طرح گفته بود:

«با توجه به کمبود نیرو و از طرفی افزایش حجم کاری که از طریق طرح تحول سلامت ایجاد شده است، در حوزه نیروی انسانی برای پیاده کردن این طرح مشکلات زیادی داریم.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.