ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: منتظر تحویل‌ گرفتن اس-۴۰۰ از روسیه هستیم

ترکیه و آمریکا درباره تصمیم ترکیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ با هم تنش دارند اما ترکیه می‌گوید تحویل این سامانه در نیمه اول ماه ژوییه انجام خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه روز شنبه ۲۹ ژوئن/ هشتم تیر گفت هیچ مانعی بر سر خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه وجود ندارد و همه منتظر روند تحویل این سامانه هستند که انتظار می‌رود در نیمه اول ماه ژوییه صورت بگیرد.

دیدار اردوغان با پوتین

ترکیه و آمریکا درباره تصمیم ترکیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ با هم تنش دارند و آمریکا هشدار داده که اگر این معامله انجام شود، تحریم‌هایی برای این کشور در نظر خواهد گرفت. آنکارا این هشدارها را نادیده گرفته و می‌گوید که تغییری در برنامه خود ایجاد نخواهد کرد.

تنش‌های میان اعضای ناتو بر سر این موضوع شدت گرفته است.

اردوغان پیش از دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ گفته است که معامله اس-۴۰۰ نشانه پیشرفت روابط ترکیه و روسیه است.

او گفته است:

«انتقال محصول به همراه تکنولوژی آن، اولویت ترکیه است.»

خرید تجهیزات نظامی از روسیه، ترکیه را تحت فشار ایالات متحده قرار می‌دهد تا بر اساس یک قانون مصوب سال ۲۰۱۷ از تحریم‌ علیه این کشور استفاده کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بردیا

    ظاهراً در حال حاضر هیچ قدرتی توان حمله به ترکیه را ندارد. اما چرا دولت اردوغان بدنبال اس400 است؟ آنچه که مهم است تکنولوژی اس400 است که برای ترکیه مهم است و نه الزاماً خود سلاح! ترکیه خوب می داند که اس400 روسی، سلاحی است ناکارآمد در مقابله با روسیه! لذا بدنبال خرید آن، و بومی سازی آن است، "همان حماقتی که جمهوری اسلامی مرتکب شد". با این تفاوت که ترکیه در شرایط بسیار بهتری است از لحاظ دیپلماتیک به نسبت جمهوری اسلامی. حماقت جمهوری اسلامی در بومی سازی نیست بلکه نحوه دستیابی بسیار سخت و گران چنین سلاحهایی است که ارزش داشتن آن را به صفر می‌رساند. چون از طرق صلح آمیز دیگری جمهوری اسلامی قادر بود تا تبدیل به قدرت منطقه‌ای شود. یکی از آنها استفاده از جوانان بسیار مستعد ایرانی بود که قادر هستند با توانایی و ابتکار علمی خود دنیا را جایی بهتر برای -نه تنها مردم ایران- بلکه برای همه مردم دنیا کنند. دومین نقطه قدرت ایران، موقعیت سوق‌الجیشی و طبیعت زیبای آن بود که پتانسیل قوی برای درآمد زایی کشور داشت. موارد بسیارند، اما چون جمهوری اسلامی، حکومتی مشروع نیست، لذا آپشن‌های معدودی برای استفاده دارد. که از آن جمله اعمال تروریستی و خام فروشی و از بین بردن منابع کشورند. با تمام این احوالات، اردوغانِ حزب حاکمِ ترکیه، بسیار بسیار مقبولتر از ملاها و لات و لوتهای کمونیست-سرمایه‌دار روسی-انگلیسی هستند.

  • Tell us about S400 for Mullahs

    ایا زمان ان فرا نرسیده که شاهزاده که امید اول مردم یران برای تغییر است همان گونه که به امریکا دائم نصیحت میکنند که جنگ را نیندازد و از مردم ایران حمایت کند ، به اروپا اخطار می دهند که بین مردم ایران و رژیم یکی را انتخاب کنند ، یکبار هم که شده به جای گوش کردن به مشاوران مشکوکی که پدرش را سرنگون و ملاها و روسیه را به جای شاه و امریکا نشاندند ، به روسیه اخطار دهد که دست از جنگ افروزی در ایران و تشویق و حمایت جنگ افروزان بردارد؟ این اس ۴۰۰ و اس ۳۰۰ چیست که هردم هویج و چماق پوتین است برای ملاها؟ همین طور مارکسیست ها ، سوسیالسیت ها ، احزاب کارگری در اروپا و اسیا و افریقا و امریکا که همیشه نسبت به اقدامات تروریستی و جنگ افروزانه رژیم های فاشیستی ساکت و گاهی حمایت میکنند ، اما وقتی کار ناچارا به حمله میرسد میریزند بیرون از فاشیست روسی حمایت میکنند . گوادلوپیست ها هم بهتر است اعتراف کنند که روسیه پشت این رژیم است و از ان نفع اصلی را میبرد . هیچ درخواستی از سوی ایران درباره S۴۰۰ به دست مسکو نرسیده است روسیه: آماده ارسال سامانه دفاعی S400 به ایران هستیم به دعوت فراکسیون حزب چپ در پارلمان آلمان یک گردهمایی صلح امروز از ساعت ۱۷ در میدان پاریس، پشت دروازه براندنبورگ و در کنار سفارت آمریکا در برلین برگزار شد به ابتکار حزب توده ایران احزاب کمونیست ، کارگری ، سوسیالیست از رژیم ملاها در برابر امریکا دفاع کردند