ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شدت یافتن بیماری آرش صادقی به دلیل عدم دسترسی او به خدمات پزشکی

وضعیت سلامتی آرش صادقی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج به دلیل اعزام نشدن او به بیمارستان و عدم رسیدگی پزشکی وخیم است و جان این زندانی سیاسی در خطر جدی است.

وضعیت سلامتی آرش صادقی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج به دلیل اعزام نشدن او به بیمارستان و عدم رسیدگی پزشکی وخیم است و جان این زندانی سیاسی در خطر جدی است.

آرش صادقی

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آرش صادقی، با وجود اینکه پزشک زندان رجایی‌شهر اعلام کرده که او باید به بیمارستان منتقل شود، اما غلامرضا ضیایی، سرپرست زندان، به دلایلی نامعلوم اعزام صادقی به بیمارستان را به شهریور ماه موکول کرده است.

عدم رسیدگی پزشکی به این زندانی سیاسی در حالی است که به علت عفونت و ورم دست، بیماری او روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وخامت حال این زندانی سیاسی در پی طی نشدن مراحل درمانی پس از عمل جراحی به وجود آمده است. او باید پس از عمل جراحی به مدت یک ماه تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گرفت و دوره مصرف آنتی‌بیوتیک را طی می‌کرد، اما به دستور دادستانی، پس از عمل سریع به زندان بازگردانده شد.

خانواده آرش صادقی اما تاخیرهای پیاپی در اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان را تعمدی دانسته و معتقدند این امر سلامت او را به کلی در معرض خطر قرار داده است.

آرش صادقی در شهریور ماه سال گذشته پس از عمل جراحی بدون در نظر گرفته شدن ملاحظات پزشکی به زندان بازگردانده شد و همین مساله باعث شد عضو جراحی شده دچار عفونت و تورم شود.

علاوه بر این، او به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت دچار مشکلات گوارشی نیز هست که از این جهت نیز نیازمند درمان فوری و رسیدگی پزشکی است.

آرش صادقی اولین بار در روز ۱۸ تیر سال ۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران، همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد. او بار دیگر در اردیبهشت سال ۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس در اسفند ماه و با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که او به‌طور موقت از زندان آزاد شده بود، مأموران برای بازداشتش به خانه‌ او یورش بردند که این امر موجب سکته و در نهایت فوت مادر آرش صادقی شد.

این فعال سیاسی آخرین بار در خرداد ماه سال ۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین بازداشت و برای اجرای حکم ۱۹ سال حبس روانه زندان اوین شد. صادقی در آبان ماه ۹۵ به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد و مهر ماه ۹۶ نیز از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    بیش از چهل سال مملکت را به جنگ و بحران و گروگانگیری و ارسال تروریست و بمب و موشک کشاندید و مردم ایران را بخاطر رقص در پشت بام و عکاسی از زندان اوین و کنجکاوی در تغییرات محیط زیستی و آب بازی در پارک و نوشتن مقاله و وبلاگ و اعتراض به حجاب و انتخابات مهندسی و فساد و مصادره اموال خصوصی و عمومی به شکنجه و شلاق و زندان و اعدام محکوم کردید. پرده ها بالا رفته و همه از دروغ و فریب و سانسور و اختناق و تحجرو نا مدیریتی حاکم بستوه آمده اند و بزودی باید جوابگوی تمام بلایا و مصایب باشید!