ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی کارگران قند فسا علیه پرداخت‌نشدن دستمزدها

بیمه برخی از کارگران قطع شده است. کارگری می‌گوید که به‌دلیل نپرداختن قبض، برق خانه‌شان قطع شده است. کارگر دیگری شکایت می‌کند که به دلیل نپرداختن قسط خانه‌‌اش، بانک در حال مصادره آن است.

کارگران شرکتی و فصلی کارخانه قند فسا در استان فارس چندماه گذشته حقوق نگرفته اند و دست به اعتراض زده اند. آنها سال گذشته نیز نتوانستند به طور مداوم کار کنند.

راهپیمایی کارگران قند فسا به سوی فرمانداری

شهر فسا یکشنبه ۹ تیر شاهد تجمع و راهپیمایی کارگران کارخانه قند فسا بود. بیش از ۲۰۰ کارگر کارخانه قند که چهار ماه است حقوق نگرفته‌اند. آنها پس از راهپیمایی در شهر مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار پاسخگویی به مطالبات خود و امینت شغلی شدند.

به گفته کارگران، آنان هر یک ۱۳ تا ۲۰ میلیون از کارخانه طلبکارند. کارگران این کارخانه چند ماه است برای تحقق مطالبات معوقه، پرداخت حق بیمه و امنیت شغلی بارها در کارخانه اعتراض و به فرمانداری مراجعه کرده‌اند، در پی عملی نشدن وعده‌های مدیران روز ۲۸ فروردین دست به اعتصاب زدند. این بار مسئولان محلی وعده پرداخت مطالبات معوقه کارگران را دادند اما این وعده نیز عملی نشده است.

یکی از کارگران گفته است: «کارگران شرکتی این کارخانه چهار و کارگران فصلی نیز پنج ماه است که حقوق و بیمه خود را دریافت نکرده‌اند، حتی کارخانه قبل از این هم، بیمه ۱۲ ساعته ما را ۸ساعت پرداخت می‌کرد.»

کارگران گفته‌اند کارخانه سود دارد اما سود آن برای پرداخت دستمزد کارگران و تداوم تولید استفاده نمی‌شود. کارگران سال ۹۷ یک ماه کامل کار نکرده‌اند و از ابتدای سال جاری نیز بیش از پنج بار تولید متوقف شده و کارگران به خانه فرستاده شده‌اند.

به گفته یکی از کارگران کارفرما در حال فروش وسایل کارخانه است.

کارد به استخوان رسیده است

کارگران که بسیاری از آنان بیش از ۲۰ سال سابقه کار در کارخانه را دارند، گفته‌اند زندگی آنان به روال فعلی نمی‌چرخد.

بیمه برخی از کارگران قطع شده است. کارگری می‌گوید که به‌دلیل نپرداختن قبض، برق خانه‌شان قطع شده است. کارگر دیگری شکایت می‌کند که به دلیل نپرداختن قسط خانه‌‌اش، بانک در حال مصادره آن است.

یکی از کارگران از هزینه‌های تحصیل فرزندانش گفته است. او برای پرداخت شهریه هشت میلیونی دخترش که در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کند، ناگزیر شده موتور سیکلت خود را بفروشد و از آشنایانش پول قرض کند.

کارگر دیگری گفته است توان تامین ۵۰ هزار تومان هزینه مدرسه فرزندش را نداشته است.

کارخانه قند فسا که در پی یک دوره توقف تولید، سال ۹۶ به بخش خصوصی واگذار شد، اکنون نیز با رکود تولید روبروست.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.