ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه شورای امنیت در مورد حمله هوایی به اردوگاه پناهجویان طرابلس بدون نتیجه پایان یافت

نمایندگان آمریکا حاضر در جلسه شورای امنیت از بیانیه بریتانیا در محکوم کردن حمله هوایی به اردوگاه پناهجویان در طرابلس حمایت نکردند و گفتند نیاز دارند تایید کاخ سفید را بگیرند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله هوایی علیه مرکز نگهداری پناهجویان آفریقایی در پایتخت لیبی بدون نتیجه به پایان رسید. آمریکا حاضر نشد بیانیه بریتانیا در محکوم کردن این حمله را امضاء کند.

اردوگاه پناهجویان آفریقایی در تاجورای طرابلس که مورد حمله هوایی قرار گرفته است

بعد از ظهر چهارشنبه سوم ژوئیه/ ۱۲ تیر، پس از حمله هوایی به اردوگاه پناهجویان آفریقایی در طرابلس شورای امنیت جلسه‌ای فوری برگزار کرد. در این نشست دو ساعته که پشت درهای بسته برگزار شد، کشورهای عضو تصمیم گرفتند که از بیانیه‌ای که بریتانیا آماده کرده بود حمایت کنند.

بیانیه پیشنهادی بریتانیا نیروهای ژنرال خلیفه حفتر را به دست داشتن در این حمله متهم کرده و حمله را محکوم می‌کرد. این بیانیه همچین درخواست آتش‌بس در لیبی و بازگشت دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس و نیروهای خلیفه حفتر را به مذاکرات سیاسی پیشنهاد می‌داد.

نمایندگان آمریکا حاضر در جلسه شورای امنیت اما از این بیانیه حمایت نکردند و گفتند برای اعلام موضع نیاز دارند که با واشنگتن دی‌سی مشورت کنند و تایید کاخ سفید را بگیرند.

گوستاو میزا کوادرو، نماینده پرو، که ریاست این نشست شورای امنیت را به عهده داشت، به خبرنگاران گفت که گفت‌وگوها در مورد بیانیه پیشنهادی بریتانیا ادامه دارد اما نشست بعد از ظهر روز چهارشنبه بدون نتیجه پایان یافته است.

تصاویری از اردوگاه پناهجویان در تاجورای طرابلس پس از حمله هوایی (تصاویر حاوی صحنه‌های دلخراش است و دیدن آن برای کودکان مناسب نیست):

صبح چهارشنبه ۳ ژوئیه/۱۲ تیر، یک مرکز نگهداری پناهجویان در منطقه تاجورا در حومه طرابلس بمباران شد. در آخرین آماری که سازمان ملل منتشر کرده، در نتیجه این حمله دست‌کم ۴۴ نفر کشته و ۱۳۰ نفر مجروح شدند. با توجه به وخامت حال مجروح‌ها تعداد کشته‌ها ممکن است که افزایش پیدا کند.

دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که تحت حمایت سازمان ملل است، نیروهای خلیفه حفتر را مسئول حمله به مرکز نگهداری پناهجویان معرفی کرد. محل حمله در منطقه تاجورا طرابلس است. در این منطقه هم اردوگاه‌های پناهجویان آفریقایی قرار داد و هم اردوگاه‌های نظامی نیروهای هم‌پیمان با دولت وفاق ملی.

شامگاه چهارشنبه، احمد مسماری، سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر به خبرنگاران گفت که نیروهای حفتر مسئولیت این کشتار را نمی‌پذیرند. او در ادامه گفت: "ما هرگز غیر‌نظامیان را هدف قرار نمی‌دهیم. نیروهای مسلح ما حرفه‌ای و دقیق هستند." مسماری خواستار تحقیق سازمان ملل در مورد این حمله شده است.

مسماری انگشت اتهام را به سوی دولت فیض السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی نشانه گرفت و می‌گوید که حمله کار خود دولت لیبی است.

عدم حمایت نمایندگان آمریکا در شورای امنیت از بیانیه پیشنهادی بریتانیا پیشینه دارد. در ماه مارس سال جاری و هنگامی که نیروهای ژنرال خلیفه حفتر دولت طرابلس را هدف حملات خود قرار داده بودند، گزارش شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در گفت‌و‌گوی تلفنی با ژنرال خلیفه حفتر از او قدردانی کرده است. این چرخش ترامپ به سوی خلیفه حفتر موجب شد که هزاران معترض به خیابان‌های طرابلس بیایند و به سخنان رئیس‌جمهوری ایالات متحده واکنش نشان دهند.

دولت فیض السراج از ماه مارس/فروردین سال جاری با نیروهای ژنرال خلیفه حفتر درگیر نظامی است. نیروهای حفتر که تحت حمایت عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر قرار دارند در چهار ماه گذشته چندین حمله گسترده برای سرنگونی طرابلس کرده‌اند اما نیروهای دولت وفاق ملی با آنها مقابله کرده‌اند.

حمله فعلی به اردوگاه پناهجویان آفریقایی در حالی اتفاق افتاده است که از دوشنبه گذشته نیروهای خلیفه حفتر در تدارک آغاز حمله دیگری به طرابلس بوده‌اند. همچنین این نیروها یک روز قبل از حمله هوایی به مرکز نگهداری پناهجویان، طرابلس را تهدید به حمله هوایی کرده بودند.

ساحل لیبی جایی است که بسیاری از پناهجویان کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی خود را به آن می‌رسانند تا از آنجا با قایق به ایتالیا بروند. اما بسیاری از آنها توسط گارد ساحلی لیبی دستگیر شده و به مراکز نگهداری از پناهجویان داخل خاک لیبی فرستاده می‌شوند. اتحادیه اروپا از برنامه دولت لیبی برای دستگیری پناهجویانی که با قایق به سمت این اتحادیه می‌روند حمایت می‌کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.