ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات پارلمانی یونان: حزب راستگرا اکثریت مطلق آرا را به دست آورد

کاهش حقوق بازنشستگی و سیاست تحمیلی ریاضت اقتصادی در شکست حزب چپ‌گرای سیریزا بی‌تأثیر نبود.

حزب راستگرای «دموکراسی نوین» یونان به رهبری کریاکاس میتسوتاکیس با کسب ۳۸ درصد آرا در انتخابات پارلمانی از حزب چپ‌گرای سیریزا به رهبری الکسیس سیپراس پیشی گرفت و اکثریت مطلق آرا در پارلمان را به دست آورد.

کریاکاس میتسوتاکیس، رهبر حزب راستگرای «دموکراسی نوین» یونان

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه یکشنبه ۷ ژوئن/۱۶ تیر پس از شمارش ۸۰ درصد از آرای مأخوذه، حزب راستگرای «دموکراسی نوین» ۳۹.۷ درصد و حزب چپ‌گرای سیپراس ۳۱.۶ درصد از آرا را به دست آوردند. حزب راست افراطی «پگاه زرین» فقط ۳ درصد رأی آورد و به این ترتیب به پارلمان راه پیدا نکرد.  کریاکاس میتسوتاکیس در سخنانی که بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی یونان ایراد کرد گفت:

«من می‌خواستم اکثریت آرا را به دست بیاورم که یونان را تغییر دهم. رأی‌دهندگان با گشاده‌دستی این خواسته را اجابت کردند.»

میتسوتاکیس با وعده جلب سرمایه‌گذاران خارجی، کاهش مالیات‌ها و بهبود شرایط کار کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد.

الکسیس سیپراس شکست در انتخابات پارلمانی یونان را پذیرفت و به میتسوتاکیس پیروزی در این انتخابات را تبریک گفت و اعلام کرد که حزب چپگرای سیریزا به عنوان یک اپوزیسیون قدرتمند و چاپک همچنان برای حقوق نیروی کار در یونان مبارزه خواهد کرد.

سیپراس مه سال جاری پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا، اعلام کرد انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار می‌کند.

او و حزبش از سال ۲۰۱۵ در جلسات مشترک متعدد با اتحادیه اروپا خواستار کاهش فشار‌های اقتصادی و تحمیل برنامه ریاضت اقتصادی به یونان شدند. در جریان این گفت‌وگو که تا آستانه خروج یونان از اتحادیه اروپا نیز پیش رفت، وزیر اقتصاد دولت یونان به اجبار از سمتش کناره گرفت. واروفاکیس پس از کناره‌گیری فاش کرد که اتحادیه اروپا کناره‌گیری او را شرط ادامه گفت‌وگو و توافق با یونان اعلام کرده است. حزب سیریزا در زمان گفت‌وگو با اتحادیه اروپا، شرایط پرداخت بدهی‌هایش را به همه‌پرسی گذاشت اما در نهایت به گفته واروفاکیس، بسته تحمیلی اتحادیه اروپا را پذیرفت.

آتن به صورت رسمی سال گذشته میلادی اعلام کرد که بحران اقتصادی یونان به پایان رسیده است. با این حال نرخ بالای بیکاری و عدم افزایش دستمزدها موجب افزایش نارضایتی‌ها از سیپراس و حزب متبوعش شده است. کاهش حقوق بازنشستگی در شکست حزب چپ‌گرای سیریزا بی‌تأثیر نبود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسپارت

    این مقاله به دشنام نامه بیشتر شبیه بود تا تحلیلی پیرامون چرایی اقبال جامعه یونان به جناح راست و عجیب هم نیست در کشوری غرقه در ناکارامدی شاید اینگونه رگبار دسنام از سوی چپ اندیشان نباشیم.