ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آذری جهرمی: استخراج بیت کوین زمینه‌ای برای درآمدزایی صنعت برق است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت تعیین مقررات استخراج ارز دیچیتالی باید به وزارت نیرو سپرده شود. آیا قرار است بیت‌کوین جایگزین درآمد ایران از صدور برق به عراق شود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد استخراج ارز دیجیتالی زمینه‌ای برای درآمدزایی صنعت برق است. آذری جهرمی گفت تعیین مقررات استخراج بیت‌کوین به وزارت برق باید سپرده شود.

یک مرکز استخراج رمز ارز دیجیتال (بیت کوین)

بر اساس آمارهای غیررسمی حدود ۱۸۰ هزار دستگاه استخراج رمز بیت کوین (ماینر) در مزارع، برخی کارخانه‌های متروک و به ویژه مرغداری‌ها که از برق تقریباً رایگان استفاده می‌کنند نصب شده است.حمید رضا صالحی، دبیر سندیکای برق ایران استخراج بیت کوین در مساجد و مزارع را تائید و خواستار جلوگیری از «سوءاستفاده از برق ارزان مساجد» شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده استخراج هر یک بیت کوین در ایران معادل ۱۰۸ میلیون تومان سود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی سه‌شنبه ۱۸ تیر در همایشی در تهران با اشاره به استخراج ارز دیجیتالی به عنوان یک فرصت گفت:

«در حال حاضر ۷۲ هزار مگاوات ظرفیت تولیدی نیروگاه‌های کشور است و از سوی دیگر زمان پیک مصرف مدت زمان طولانی نیست مابقی ظرفیت نیروگاهی کشور در زمان غیر پیک آزاد است و می‌توان از این ظرفیت [برای استخراج بیت کوین] استفاده کرد.

جهرمی با تاکید بر اینکه استفاده از این ظرفیت برای صنعت برق کشور درآمدزا است، در ادامه سخنانش گفت:

«جنس استخراج ارز دیجیتالی صادرات مجازی برق است و در صورتی که ضوابط و مقررات این عرصه از سوی وزارت نیرو پیاده‌سازی شود می‌توان اجازه استخراج ارز دیجیتالی را داد.»

به گفته وزیر ارتباطات این امر به معنای فرصتی برای درآمدزایی صنعت برق خواهد بود.

ایالات متحده آمریکا شنبه  ١۵ ژوئن / ٢۵ خرداد به مدت ۹۰ روز دیگر عراق را از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در زمینه گاز و برق معاف کرد. عراق در حال نوسازی و ارتقای تجهیزات شبکه برق سراسری این کشور است. مقامات عراقی اعلام کرده‌اند در درازمدت تلاش می‌کنند کشورهای دیگری همچون ترکیه، اردن، کویت و عربستان سعودی را جایگزین ایران در واردات برق و انرژی کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.