ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لغو ناگهانی مجوز نمایش «عاشقانه‌های خیابان»

عاشقانه‌های خیابان به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی و نویسندگی محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور زندگی پیچیده و دشوار زنان دست‌فروش در خیابان‌ها و مترو را روایت می‌کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی گروه تئاتر «ب»، نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی بدون اطلاع قبلی به گروه، به‌ناگاه توقیف و لغو مجوز شد. لغو اجرای این نمایش در حالی صورت می‌گیرد که تمام بلیت‌ها تا روز جمعه ۲۳ تیرماه در پیش‌فروش به‌پایان رسیده بود.

مجوز اجرای «عاشقانه‌های خیابان» دوشنبه ۱۷ تیر لغو شد. این تئاتر اجتماعی همچون دیگر تئاترها در ایران پیش از اجرا برای اخذ مجوز بازبینی شده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که مسئولان مدعی شده اند که اجرای فعلی با اجرا در مرحله بازبینی تفاوت دارد.

گروه تئاتر «ب» هر گونه مغایرت بین بازبينی و اجرا را رد كرده است. هنرمندان این گروه می‌گویند که كار خود را مطابق با بازبينی اجرا کرده اند و دلیلی برای توقیف نمایش به گروه اعلام نشده است.

شهرام گیل‌آبادی با اعلام خبر لغو مجوز اجرای عاشقانه های خیابان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از روند این لغو مجوز انتقاد کرده است:

«علی رغم خبر‌های منتشر شده از سوی شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنر‌های نمایشی، فرصتی برای بازبینی مجدد به گروه ما داده نشد. به نظر می رسد مسئولان دچار تشتت آرا و سلیقه گرایی هستند و هیچ قانون و قاعده‌ای وجود ندارد. هم به ما و هم در خبر‌ها اعلام شده بود که فرصتی برای بازبینی مجدد به گروه نمایشی ما داده می‌شود، ولی چنین اتفاقی رخ نداد و نامه لغو مجوز را از سالن نمایشی گرفتم. »

شیوه اجرایی «عاشقانه‌های خیابان»، اینتراکتیو (تعاملی) بود که زندگی پیچیده و دشوار زنان دست‌فروش در خیابان‌ها و مترو را روایت می‌کرد. در این نمایش به داستان کودکان این زنان هم پرداخته شده است و اشاراتی به «خونه مادری»، متعلق به جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها وجود دارد. «خونه مادری» برای کمک به کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها، به ویژه کودکان آنها تشکیل شده است.

این نمایش ۸۵ دقیقه‌ای با استقبال مخاطبان تیاتر مواجه شده بود و هر شب ۴۰۰ ظرفیت سالن برای دیدن آن پر می‌شد. مسئولان امنیتی در زمان اجرا نیز به هنرمندان این نمایش تذکر داده بودند.

نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل آبادی از ۲۷خرداد اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان آغاز کرد و قرار بود تا ۲۶ تیرماه در این سالن روی صحنه باشد. محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور نویسنده‌های این اثر هستند و رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه‌نژاد و ژاله صامتی در این نمایش ایفای نقش می‌کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    ارشاد همه کاراش همینجوریه وضعیت نشر مملکت رو نابود کرده سینما رو کمدی لفاظیرکیک کرده تیاتر رو هم منبع درآمد یه عده شارلاطان

  • حجت السلام شنگولیان

    ام القراء اسلامی و مملکت امام زمانست دیگه.