ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۸۹ هزار کودک کار خارجی در تهران جمع‌آوری شدند

استاندار تهران از حضور ۵۵۰ هزار نفر اتباع مجاز و دو برابر این میزان اتباع غیرمجاز در استان تهران خبر داد. او می‌گوید قاچاق کودک از برخی کشورهای همسایه به تهران سیاستگذاری شده است.

استاندار تهران اعلام کرد که از کودکان کاری که در خردادماه جمع‌آوری شدند ۱۸۹ هزار کودک اتباع خارجی بودند. او از قاچاق کودک از کشورهای همسایه خبر داد.

کودکان کار در تهران (عکس از آرشیو)

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، چهارشنبه ۱۹ تیر در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران گفت: «۲۲ خرداد نسبت به جمع‌آوری کودکان کار اقدام کردیم که از ۲۴۹ هزار کودک کار ۱۸۹ هزار نفر اتباع خارجی بودند.»

در خردادماه گذشته بار دیگر طرح جمع‌آوری کودکان کار اجرا شد. در ۳۵ سال گذشته، بیش از۳۰ بار طرح جمع‌آوری کودکان کار به‌اجرا در آمده اما هر بار کودکان کار و خیابان باز به خیابان‌ها بازگشته‌اند و هیچ گزارشی درباره اثربخشی این طرح‌ها در جایی منتشر نشده است. فعالان حقوق کودک نسبت به اجرای این طرح‌ها تاکنون واکنش‌های بسیاری نشان داده‌اند. آن‌ها این طرح‌ها را بیشتر یک مانور قدرت و ایجاد خشونت و ناامنی برای این بخش جامعه خوانده‌‌اند و تأکید کرده‌اند که عموماً بعد از چند هفته، همه‌ این افراد از کمپ و سایر مراکز نگهداری رها می‌شوند.

استاندار تهران درباره کودکان کار افزود: «قاچاق کودک از برخی کشورهای همسایه به تهران سیاست‌گذاری شده است.»

محسنی بندپی همچنین از حضور ۵۵۰ هزار نفر اتباع مجاز و دو برابر این میزان اتباع غیرمجاز در استان تهران خبر داد.

او در خردادماه گذشته گفته بود که براساس آخرین آمارها در مورد کودکان کار و خیابان، ۶۵ تا ۷۰ درصد از این کودکان اتباع خارجی هستند که در تهران به‌سر می‌برند.

بر اساس آمار اداره بهزیستی شهر تهران در حال حاضر تعداد کودکان کار در تهران دو برابر متوسط کشوری‌ است و این کودکان اغلب به دلیل بد سرپرستی و فقر، قادر به ادامه تحصیل نیستند.

پیروز حناچی، شهردار تهران دوم تیرماه جاری در باره آسیب اجتماعی «کودکان کار» گفت: «شهرداری تهران از نظر قانونی وظیفه مستقیمی در این‌باره ندارد.» به گفته حناچی شرایط حاد اقتصادی سرعت نزول به زیر خط فقر را افزایش داده و این مساله از عوامل اصلی گسترش پدیده کودکان کار است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.