ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمايت آمريکا از پيشنهاد امارات برای حل مناقشه جزاير سه‌گانه

<p>آمريکا از پيشنهاد امارات متحده عربی برای حل مناقشه تهران و ابوظبی بر سر جزاير سه&zwnj;گانه حمايت کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>امارات پيشنهاد داده تا موضوع مالکيت جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک از طريق مذاکرات مستقيم يا دادگاه لاهه حل شود.</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبران آمريکا و امارات روز چهارشنبه هفتم تير ۱۳۹۱ در بيانيه&zwnj;ای مشترک خواهان حل مسالمت&zwnj;آميز مالکيت اين جزاير شدند.</p> <p>ايران و امارات سال&zwnj;هاست که بر سر مالکيت جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک با هم اختلاف دارند.</p> <blockquote> <p>رهبران آمريکا و امارات در بيانيه&zwnj;ای مشترک خواهان حل مسالمت&zwnj;آميز مالکيت جزیار سه&zwnj;اگنه خلیج فارس جزاير شدند</p> </blockquote> <p>به گفته مورخان ايرانی، اسناد و نقشه&zwnj;های قديمی مالکيت ايران را بر اين سه جزيره نشان می&zwnj;دهد.</p> <p>تنها در آغاز قرن بيستم نيروهای بريتانيايی اين جزاير را به تصرف خود درآوردند.</p> <p>با اين حال پس از خروج بريتانيا از منطقه خليج فارس در سال ۱۹۷۱ میلادی، جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک دوباره به ايران واگذار شدند و نيروهای ايران يک روز پيش از استقلال امارات، بر اساس تفاهم&zwnj;نامه يادشده در ابوموسی مستقر شدند.</p> <p>ايران همواره ادعای مالکيت امارات بر اين جزاير را رد کرده و می&zwnj;گويد درباره مالکيت اين سه جزيره مذاکره نخواهد کرد.</p> <p>شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در سال ۱۹۷۱ اعتراض امارات به مالکيت ايران بر جزاير سه&zwnj;گانه را رد کرد.</p> <p>در همين حال محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران روز ۲۳ فروردين سال جاری خورشيدی به اين جزيره سفر کرد. اين سفر واکنش تند مقامات امارات و شورای همکاری خليج فارس را به دنبال داشت.</p> <p>شورای همکاری خليج فارس از شش کشور عربی جنوب خليج فارس تشکيل شده و امارات متحده عربی با پشتيبانی اين شورا و کشورهای عربی بر سه جزيره ايرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی ادعای ارضی دارد.</p> <p>اين شورا روز ۱۷ آوريل ۲۰۱۲ (۲۹ فروردين) پس از نشستی در قطر با انتشار بيانيه&zwnj;ای از مواضع امارات پشتيبانی کرد.</p> <p>ايران همچنين جزيره ابوموسی را &quot;منطقه نمونه گردشگری&quot; اعلام کرده و قصد دارد زمينه رفت و آمد گردشگران را به اين جزيره فراهم کند.</p> <p>همچنين سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران گفته است: &quot;به هيچ کشوری اجازه کوچک&zwnj;ترين دست&zwnj;اندازی را نمی&zwnj;دهيم، اگر اين&zwnj;طور شود و اين شيطنت&zwnj;ها از طريق ديپلماسی حل نشود، نيروهای نظامی آماده&zwnj;اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند.&quot;</p> <p>به گفته وی &quot;حاکميت اين جزاير (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) از قديم&zwnj;الايام متعلق به ايران بوده و جمهوری اسلامی نيز از اين حق خود قاطعانه و با قدرت دفاع می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>شماری از نمايندگان مجلس ايران نيز دو ماه پیش گفتند در حال آماده کردن طرحی هستند که بر اساس آن استان خليج فارس در جنوب ايران با مرکزيت &quot;بوموسی&quot; تشکيل خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p>

آمريکا از پيشنهاد امارات متحده عربی برای حل مناقشه تهران و ابوظبی بر سر جزاير سه‌گانه حمايت کرد.

امارات پيشنهاد داده تا موضوع مالکيت جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک از طريق مذاکرات مستقيم يا دادگاه لاهه حل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبران آمريکا و امارات روز چهارشنبه هفتم تير ۱۳۹۱ در بيانيه‌ای مشترک خواهان حل مسالمت‌آميز مالکيت اين جزاير شدند.

ايران و امارات سال‌هاست که بر سر مالکيت جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک با هم اختلاف دارند.

رهبران آمريکا و امارات در بيانيه‌ای مشترک خواهان حل مسالمت‌آميز مالکيت جزیار سه‌اگنه خلیج فارس جزاير شدند

به گفته مورخان ايرانی، اسناد و نقشه‌های قديمی مالکيت ايران را بر اين سه جزيره نشان می‌دهد.

تنها در آغاز قرن بيستم نيروهای بريتانيايی اين جزاير را به تصرف خود درآوردند.

با اين حال پس از خروج بريتانيا از منطقه خليج فارس در سال ۱۹۷۱ میلادی، جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک دوباره به ايران واگذار شدند و نيروهای ايران يک روز پيش از استقلال امارات، بر اساس تفاهم‌نامه يادشده در ابوموسی مستقر شدند.

ايران همواره ادعای مالکيت امارات بر اين جزاير را رد کرده و می‌گويد درباره مالکيت اين سه جزيره مذاکره نخواهد کرد.

شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در سال ۱۹۷۱ اعتراض امارات به مالکيت ايران بر جزاير سه‌گانه را رد کرد.

در همين حال محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران روز ۲۳ فروردين سال جاری خورشيدی به اين جزيره سفر کرد. اين سفر واکنش تند مقامات امارات و شورای همکاری خليج فارس را به دنبال داشت.

شورای همکاری خليج فارس از شش کشور عربی جنوب خليج فارس تشکيل شده و امارات متحده عربی با پشتيبانی اين شورا و کشورهای عربی بر سه جزيره ايرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی ادعای ارضی دارد.

اين شورا روز ۱۷ آوريل ۲۰۱۲ (۲۹ فروردين) پس از نشستی در قطر با انتشار بيانيه‌ای از مواضع امارات پشتيبانی کرد.

ايران همچنين جزيره ابوموسی را "منطقه نمونه گردشگری" اعلام کرده و قصد دارد زمينه رفت و آمد گردشگران را به اين جزيره فراهم کند.

همچنين سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران گفته است: "به هيچ کشوری اجازه کوچک‌ترين دست‌اندازی را نمی‌دهيم، اگر اين‌طور شود و اين شيطنت‌ها از طريق ديپلماسی حل نشود، نيروهای نظامی آماده‌اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند."

به گفته وی "حاکميت اين جزاير (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) از قديم‌الايام متعلق به ايران بوده و جمهوری اسلامی نيز از اين حق خود قاطعانه و با قدرت دفاع می‌کند."

شماری از نمايندگان مجلس ايران نيز دو ماه پیش گفتند در حال آماده کردن طرحی هستند که بر اساس آن استان خليج فارس در جنوب ايران با مرکزيت "بوموسی" تشکيل خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    اگر ایران یک میلیون از جمعیت خودرا در این جزایر مستقر کند که دیگر نه امریکا و نه هیچ قدرتی نمیتواند هیچ حرفی بزند. اقای احمدی نزاد بایستی تا قبل از پایان دوره دوم ریاست جمهوری با دادن مشوق هایی بتواند یک میلیون نفر را به این جزایر ببرند و قال قضیه را بکنند.