ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران: برای اجرای طرح کوفی عنان در سوريه آماده همکاری هستيم

<p>ايران اعلام کرد برای اجرای طرح کوفی عنان در حل بحران سوريه آماده کمک و همکاری است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>محمد خزاعی، سفير ايران در سازمان ملل بامداد پنج&zwnj;شنبه هشتيم تير ۱۳۹۱ به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) گفت: &quot;جمهوری اسلامی ايران بر اين باور است که طرح کوفی عنان بهترين راه&zwnj;حل برای برون رفت از بن بست کنونی در سوريه است و از هرگونه کمک و مشورت به کوفی عنان استقبال می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>کوفی عنان پس از آنکه به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه انتخاب شد، طرحی را برای پايان يافتن خشونت&zwnj;ها به طرفين ارائه کرد. طرح عنان شامل &quot;توقف فوری خشونت مسلحانه، آغاز گفت&zwnj;وگو ميان نيروهای درگير در سوريه، خروج نيروهای مسلح دولتی از مناطق، کمک&zwnj;رسانی و اقدامات بشردوستانه به آسيب&zwnj;ديدگان و آزادی زندانيان&quot; است.</p> <blockquote> <p>محمد خزاعی: ايران بر اين باور است که طرح کوفی عنان بهترين راه&zwnj;حل برای برون رفت از بن بست کنونی در سوريه است و از هرگونه کمک و مشورت به کوفی عنان استقبال می&zwnj;کند</p> </blockquote> <p>خزاعی همچنين جلوگيری از حضور ايران در نشست بررسی مسائل سوريه را &quot;اشتباه استراتژيک آمريکا&quot; ناميد و افزود: &quot;نقش سازنده و محوری ايران در حل و فصل بحران&zwnj;های منطقه غيرقابل انکار است.&quot;</p> <p>کوفی عنان روز چهارشنبه با انتشار بيانيه&zwnj;ای از آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه (اعضای دائم شورای امنيت سازمان ملل)، ترکيه ،عراق، کويت، قطر و نماينده اتحاديه اروپا و نماينده اتحاديه عرب برای شرکت در اين نشست کنفرانس دعوت کرد. ايران و عربستان به اين نشست دعوت نشده&zwnj;اند.</p> <p>با وجود اينکه ايران به اين نشست دعوت نشده اما کوفی عنان گفت تهران را از نتايج نشست بررسی مسائل سوريه آگاه خواهد کرد.</p> <p>عنان روز جمعه دوم تير به خبرنگاران در ژنو گفته بود من معتقدم که ايران بايد بخشی از راه&zwnj;حل بحران سوريه باشد.</p> <p>نشست بررسی مسائيل سوريه روز شنبه ۱۰ تير در ژنو برگزار می&zwnj;شود.</p> <p>بحران سوريه اکنون ۱۶ ماهه شده&zwnj;است و همه تلاش&zwnj;های بين&zwnj;المللی برای برقراری صلح ميان مخالفان و حکومت سوريه ناکام مانده&zwnj;است.</p> <p>برآورد می&zwnj;شود در ۱۶ ماه گذشته افزون بر ۱۴ هزار تن کشته شده باشند، اگرچه بر اساس آخرين آمار سازمان ملل در دو ماه قبل، تعداد کشته شدگان حدود ۱۰ هزار تن است.</p> <p>&nbsp;</p>

ايران اعلام کرد برای اجرای طرح کوفی عنان در حل بحران سوريه آماده کمک و همکاری است.

محمد خزاعی، سفير ايران در سازمان ملل بامداد پنج‌شنبه هشتيم تير ۱۳۹۱ به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) گفت: "جمهوری اسلامی ايران بر اين باور است که طرح کوفی عنان بهترين راه‌حل برای برون رفت از بن بست کنونی در سوريه است و از هرگونه کمک و مشورت به کوفی عنان استقبال می‌کند."

کوفی عنان پس از آنکه به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه انتخاب شد، طرحی را برای پايان يافتن خشونت‌ها به طرفين ارائه کرد. طرح عنان شامل "توقف فوری خشونت مسلحانه، آغاز گفت‌وگو ميان نيروهای درگير در سوريه، خروج نيروهای مسلح دولتی از مناطق، کمک‌رسانی و اقدامات بشردوستانه به آسيب‌ديدگان و آزادی زندانيان" است.

محمد خزاعی: ايران بر اين باور است که طرح کوفی عنان بهترين راه‌حل برای برون رفت از بن بست کنونی در سوريه است و از هرگونه کمک و مشورت به کوفی عنان استقبال می‌کند

خزاعی همچنين جلوگيری از حضور ايران در نشست بررسی مسائل سوريه را "اشتباه استراتژيک آمريکا" ناميد و افزود: "نقش سازنده و محوری ايران در حل و فصل بحران‌های منطقه غيرقابل انکار است."

کوفی عنان روز چهارشنبه با انتشار بيانيه‌ای از آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه (اعضای دائم شورای امنيت سازمان ملل)، ترکيه ،عراق، کويت، قطر و نماينده اتحاديه اروپا و نماينده اتحاديه عرب برای شرکت در اين نشست کنفرانس دعوت کرد. ايران و عربستان به اين نشست دعوت نشده‌اند.

با وجود اينکه ايران به اين نشست دعوت نشده اما کوفی عنان گفت تهران را از نتايج نشست بررسی مسائل سوريه آگاه خواهد کرد.

عنان روز جمعه دوم تير به خبرنگاران در ژنو گفته بود من معتقدم که ايران بايد بخشی از راه‌حل بحران سوريه باشد.

نشست بررسی مسائيل سوريه روز شنبه ۱۰ تير در ژنو برگزار می‌شود.

بحران سوريه اکنون ۱۶ ماهه شده‌است و همه تلاش‌های بين‌المللی برای برقراری صلح ميان مخالفان و حکومت سوريه ناکام مانده‌است.

برآورد می‌شود در ۱۶ ماه گذشته افزون بر ۱۴ هزار تن کشته شده باشند، اگرچه بر اساس آخرين آمار سازمان ملل در دو ماه قبل، تعداد کشته شدگان حدود ۱۰ هزار تن است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    تو شکر میخوری با شکرگزاری که در امور سوریه دخالت می کنی. ترا و امامت را و امام امامت را و پیغمبر امامانت را کسی آدم حساب نمی کند. حرف رایگان نزد. شما فقط آدم بکشید و بس! همین! شما هزار چهارصد سال آدمکشی و جنایت و تجاوز در کارنامه ی ننگینتان دارید.

  • کاربر مهمان

    البته از آنجایی‌ که نقش ایران در سرکوب مخالفان در سوریه بسیار پر رنگ است، بهتر است که حکومت ایران هم به نشستها دعوت شود.