ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخروبه‌هایی به نام «کارگاه» در قلب تهران

در قلب تهران و در منطقه بازار کارگاه‌هایی وجود دارد با ساختمان‌های نیمه‌مخروبه که کارگران در آن‌ها بدون بهره‌گیری از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی و در شرایط غیرایمن کار می‌کنند.

در قلب تهران و در منطقه بازار کارگاه‌هایی وجود دارد با ساختمان‌های نیمه‌مخروبه که کارگران در آن‌ها بدون بهره‌گیری از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی و در شرایط غیرایمن کار می‌کنند.

کارگاه‌هایی که در تصاویر به مانوفاکتورهای* قرن هجده شبیه‌اند، کارگاه‌هایی با دیوارهای سست و سقف‌های لرزان، که هیچ نظارتی بر کار آن‌ها نیست. یک حادثه یا جرقه کوچک کافی است تا کارگرانی که در اتاق‌های کوچک و دالان‌های تنگ کار می‌کنند را اسیر آتش و یا دچار سانحه کند. در صورتی که سانحه‌ای برایشان رخ دهد به هیچ نهادی نمی‌توانند مراجعه کنند. مزد این کارگران عموما زیر حداقل دستمزد است و هر لحظه در معرض اخراج قرار دارند.

به گفته‌ی علی خدایی، نماینده تشکل‌های کارگری وابسته به دولت در شورای عالی کار  ۳.۵ میلیون کارگر در کارگاه‌های زیرزمینی فعالیت دارند که آمار آنها در هیچ جا نیست. این کارگاه‌ها غیر رسمی و بدون تابلو هستند اما الزاما در مناطق دور افتاده قرار ندارند. در مرکز تهران هم می‌توان ردپای آن‌ها را یافت.

اداره و سایر نهادهای ناظر چیزی درباره این کارگران نمی‌دانند. نام این کارگران زمانی شنیده می‌شود که در اثر حوادث ناشی از کار، مصدوم شده یا جانشان را از دست داده باشند.

*مانوفاکتور به کارخانه بزرگ ماقبل صنعتی اطلاق می‌شود که در آن کالاها بطور سریال، همراه با تخصص و تقسیم کار زیاد، اما عمدتا با کار دستی تولید می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.