ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کدخدائی: قوه قضاییه باید به مساله خرید و فروش رأی رسیدگی کند

مساله تامین منابع مالی نامزدهای انتخابات در ایران شفاف نیست و همواره این سوال برای افکار عمومی مطرح است که هزینه‌های چندین میلیاردی کاندیداها از کجا تامین می‌شود؟

سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه ۲۲ تیر ماه در نشست خبری خود به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس این شورا گفت خرید و فروش رأی جرم است و اگر سندی وجود داشته باشد باید ارائه شود.

عباسعلی کدخدائی درباره فروش رأی معتادان به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان گفت اگر مطلبی باشد حتماً بررسی می‌شود:

«خرید و فروش رأی جرم است و به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و قوه قضاییه رسیدگی می‌کند.»

کدخدائی همچنین در باره ادعای محمود صادقی که گفته بود برخی از اعضای شورای نگهبان برای تایید صلاحیت نامزدها پول می‌گیرند، گفت:

«پس از گذشت سه سال از این ادعای محمود صادقی وی همچنان مدرکی ارائه نداده است و شورای نگهبان هم از وی به کمیته رسیدگی به عملکرد نمایندگان شکایت کرده است.»

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تشکیل یک نهاد ملی برای نظارت بر شوراها گفت مهم این است که در حال حاضر هیچ نهادی وجود ندارد و به گواه تاریخ واگذاری این مساله به مجلس خیلی مفید نبوده است.

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی، نماینده سابق مجلس در اوایل تیرماه جاری در مورد خرید و فروش رأی گفته بود:

«متاسفانه دیده می‌شود که آرای جامعه معتادانی که جمعیت آماری کمی هم نیستند به خصوص برای حوزه انتخابیه‌ای که با ۵۰ تا ۱۰۰ رای سرنوشت آن تعیین می‌شود، به دلیل نیاز مالی این طیف خریداری می‌شود.»

حسینی قطب آبادی همچنین گفته بود:

«در مواردی مشاهده شده است که در روز انتخابات، دلالانی در کنار شعب انتخاباتی تردد می‌کنند که به دنبال خرید و فروش آرای نامزدهای انتخابات هستند.»

به گفته این نماینده سابق مجلس،‌ تخلفات انتخاباتی توسط فرمانداران، دستگاه‌های نظارتی و حوزه‌های مختلف کاری گزارش می‌شود اما به همان ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از انتخابات محدود است و بعد هم به فراموشی سپرده می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز پیشتر گفته بود:

«مواد مخدر در ایران گردش مالی چند هزار میلیاردی دارد و بخشی از این پول وارد پروسه انتخابات مجلس می‌شود.»

محمدرضا رحیمی، مشاور سابق رئیس جمهوری در دولت محمود احمدی‌نژاد هم ادعا کرده بود در جریان انتخابات مجلس بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۷۰ کاندیدای مورد حمایت جناح اصولگرا پرداخت کرده است.

مساله تامین منابع مالی نامزدهای انتخابات در ایران شفاف نیست و همواره این سوال برای افکار عمومی مطرح است که هزینه‌های چندین میلیاردی کاندیداها از کجا تامین می‌شود؟

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    به شخصه شاهد خرید و فروش رأی در ایران بوده ام، البته به قیمت های بسیار پایین تری نسبت به رأی های 200 هزار تومانی!!! گویا تورم در قیمت رأی هم تأثیر بالایی داشته است!