ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش وزیر کشور به وعده‌ها در مورد تقسیمات استانی: این کار در حوزه اختیارات دولت است نه مجلس

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در واکنش به وعده‌های برخی داوطلبان احتمالی انتخابات برای تقسیمات استانی گفت وزارت کشور کاری به وعده‌های دیگران ندارد و تقسیمات استانی در حوزه اختیارات دولت است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در واکنش به وعده‌های برخی داوطلبان احتمالی انتخابات برای تقسیمات استانی گفت وزارت کشور کاری به وعده‌های دیگران ندارد و تقسیمات استانی در حوزه اختیارات دولت است.

نقشه ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور هم در باره وعده‌های نامزدهای احتمالی در انتخابات مجلس گفته است:

«ممکن است در یک روال عادی دولت یک روستا را به شهر یا بخش را به شهرستان تبدیل کند که این یک روال معمول دارد اما در انتخابات پیش رو، نامزدهای انتخاباتی توجیه می‌شوند که درباره تقسیمات کشوری وعده ندهند چون تقسیمات کشوری از اختیارات دولت است نه نمایندگان مجلس و وزارت کشور در حال حاضر هیچ بنایی برای تغییرات استانی ندارد.»

سعید جلالی، مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور هم گفته است در هیات دولت و وزارت کشور پرونده‌ای در ارتباط با تاسیس استان جدید ارائه نشده و بعید به نظر می‌رسد تا پایان دولت فعلی، چنین ارتقایی در دستور کار باشد.

به گفته جلالی در مجلس اما زمزمه‌هایی مبنی بر تشکیل برخی استان‌ها می‌شود که وزارت کشور و دولت هیچ طرح و لایحه‌ای در این زمینه در دستور کار ندارد.

مساله تقسیمات کشوری در سال گذشته در کازرون فارس منجر به درگیری مردم با پلیس شد که در این درگیری‌ها تعدادی کشته و زخمی شدند.

کاندیداهای مجلس با وعده تقسیمات کشوری می‌کوشند حوزه تحت نفوذ خود را برای جلب آرا گسترش دهند.

در گذشته و در راستای طرح تقسیمات استانی، بحث‌های پیش آمده میان نمایندگان استان قزوین و استان زنجان در سال ۷۳ موجب بروز درگیری‌هایی میان طرفداران این نمایندگان و پلیس شد، به طوری که در شهر قزوین و زنجان طرفداران نمایندگان مجلس، جلوی ورود ماشین‌ها با پلاک‌های شهر دیگر را می‌گرفتند.

همچنین در سال ۸۰ و پس از وعده عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور وقت در مورد تبدیل شدن شهرستان بجنورد به استان، مردم سبزوار در اعتراض به این سخنان به خیابان‌ها آمدند و در درگیری‌های میان پلیس و مردم، ریل‌های راه آهن خسارات زیادی دیدند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اما از سال‌ها پیش طرحی برای تبدیل استان‌های ایران به پنج ایالت را در دست بررسی دارد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.