ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چین از آمریکا خواست در تحریم ایران تجدید نظر کند

وزارت خارجه چین با حمایت از برجام تلویحاً آمریکا را مقصر وقوع بحران دانست و از ایالات متحده خواست از اعمال فشار بر ایران دست بردارد.

وزارت خارجه چین از همه طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواست برای حفظ این توافق بکوشند. چین همچنین از ایالات متحده آمریکا خواست دست از سیاست فشار حداکثری علیه ایران بردارد.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین دوشنبه ۱۵ ژوئیه/ ۲۴ تیر، همزمان با برگزاری اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره کاهش تعهدات ایران در برجام، خواهان خویشتنداری همه طرف‌های توافق هسته‌ای شد:

«همه طرف‌های قرارداد باید آرامش خود را حفظ و خویشتنداری پیشه کنند  و تلاش کنند از راه گفت‌وگو در چارچوب برجام راهی برای حفظ این توافق بیابند.»

گنگ شوانگ با اشاره به خروج آمریکا از برجام و سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران گفت:

«برای دولت آمریکا بهتر است کمتر خودش را به زحمت بیندازد و دست بردارد از اعمال فشار بر ایران.»

بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، ایران از ۸ مه/ ۱۸ اردیبهشت سال جاری در دو گام تعهدات خود در برجام را با افزایش سرعت غنی‌سازی اورانیوم کاهش داده است.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه ۱۵ ژوئیه/ ۲۴ تیر در بروکسل گرد آمدند با این هدف که راهی برای پایبندی تهران به این توافق با وجود خروج آمریکا از برجام بیابند. پیش از شروع اجلاس برخی وزیران خارجه کشورهای اروپایی در جمع خبرنگاران حاضر شدند. چکیده نظر آن‌ها این بود: هنوز دیر نشده است.

دولت ترامپ خواهان توافق جامع‌تری است که متضمن نظارت بر برنامه موشکی سپاه و تحدید نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی باشد. ایران خواهان تأمین منافع اقتصادی‌اش در برجام در چارچوب طرح اروپا برای مبادلات بانکی و تجاری با ایران موسوم به اینستکس است. فرانسه طرحی به نام «توقف در برابر توقف» ارائه داده که بر اساس آن ایران مرحله به مرحله به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد. ایران اما ظاهراً با این طرح مخالفت کرده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه ۱۵ ژوئیه/ ۲۴ تیر همزمان با برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای اروپایی درباره برجام گفت: هرگونه انتظار از ایران برای بازگشت به برجام به طور یکطرفه غیرواقع‌بینانه است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.